aurora35
door aurora35 Jan 17, 2008 om 14:10
Huishouden & energie

Ervaringen met overstappen van Essent naar NUON en weer terug.

Hallo.

Hebben er mensen hier ervaring met het overstappen van Essent naar NUON en weer terug?

Heb nu een jaarcontract bij NUON. Maar omdat ik van meerdere mensen slechte verhalen hoor over NUON, heb ik Essent weer opgebeld om mij, na 1 jaar, weer terug te nemen als klant.

Wie heeft er ervaringen met het weer teruggaan van NUON naar de oude energie leverancier? Geeft dit inderdaad zoveel problemen?

En wie heeft er positieve/negatieve ervaringen met NUON?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groetjes, Aurora.

10165 10 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Jan 17, 2008 om 14:31
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Terug naar een mij die boven aan  in de zelfde klachten lijsten staat als je huidige leverancier.lost niks op maar maakt de puinhoop alleen maar groter .

stacey
door stacey - Jan 17, 2008 om 16:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik heb nooit klachten gehad over Nuon, wel over essent waar ik ooit een jaartje zat ;-(    grapje koste me hoop extra geld en hoop op en neer gebel en gedoe om alles uitgezocht te krijgen wat niet klopte ook.

hardrennend weer naar Nuon teruggegaan ;-)

Maar het verschilt, de een heeft klachten over die en de ander weer over die, dus je moet kijken hoe het jou bevalt.

Als je goed zit dan lekker blijven zitten zou ik zeggen, doe ik nu wel, als er problemen komen dan stap ik wellicht op, maar weet nu wat ik heb en niet wat ik krijg...........

Succes,

aurora35
door aurora35 - Jan 17, 2008 om 17:52
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie voor de antwoorden.

Het stomme is, ik heb nooit problemen gehad met Essent, omdat ik daar al heel mijn leven bij zit. Het is allemaal begonnen toen er mensen van NUON aan mijn deur stonden, vlak voor de decemberfeestdagen, die met mooie praatjes mij zover hebben gekregen om over te stappen naar NUON. Normaliter trap ik nooit in zulke praktijken, al helemaal niet op zo'n opdringerige manier. Maar kennelijk deze reis dus wel, hoezeer ik dat ook betreur....

Ik wil dus gewoon weer heel graag terug naar Essent en hoop dat dit zonder grote gevolgen geregeld kan worden. Maar ik hoor links en rechts nare verhalen van mensen die dus echt de dupe zijn geworden door dit soort akkefietjes.....

Maar hopen dat ik er goed en zonder al te veel kleerscheuren weer vanaf kom.

Groetjes, Aurora.

elenay
door elenay - Jan 17, 2008 om 17:57
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Weet waar je aan begint aurora, ik hoor ook van meerdere mensen dat het problemen geeft zo'n overstap en ik heb ook nooit problemen bij het NUON, sterker nog, ze staan me altijd netjes te woord en laten we hopen dat dit zo blijft. Hartelijke groet, Elena

aurora35
door aurora35 - Jan 17, 2008 om 18:04
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Elena.

Dank je voor je reactie. Ik hoop dat de stap terug naar Essent soepel verloopt, want ik kan me nu eenmaal niets permiteren met mijn wao-uitkering. Ik heb nooit, maar dan ook nooit problemen gehad met Essent, ik snap ook niet hoe ik zo dom heb kunnen zijn om me over te laten halen om een contract aan te gaan bij NUON? Ik ben echt overrompeld geweest op die dag...

Kan me ook goed voorstellen dat NUON een goed bedrijf is, maar ik heb liever weer gewoon alles van en bij één leverancier. Dit heeft altijd goed gewerkt en ik ben er verder ook tevreden over.

Geloof me een ding: als ik straks weer terug ben bij Essent, dat ik nóóit meer zal vallen voor mooie praatjes en verhaaltjes! Ik betaal dan nog liever wat meer geld, dan achteraf een hoop problemen en gezeik....

bo
door borisvanetteren - Apr 7, 2011 om 16:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb verschillende ervaringen over Nuon gelezen. Wellicht heb je hier wat aan. Lijkt me verder geen probleem om weer terug te gaan naar Essent, ze zullen wel weer blij met je zijn.

tdehond
door tdehond - Apr 7, 2011 om 17:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zorg dat u goed de meterstanden noteert op de datum dat u overstapt en dat deze goed doorgegeven worden aan zowel de oude als de nieuwe leverancier.

Daar gaat het vaak mee mis.

Essent heeft een overstapservice: klik

Opzegtermijn is 30 dagen.

Kijk goed wat de einddatum van het jaarcontract is en en let op of u een schriftelijke bevestiging einddatum overeenkomst van oude leverancier krijgt. Dan weet u zeker dat de overeenkomst bij oude leverancier beëindigd wordt.

Lees ook door wat Consuwijzer over energie en overstappen schrijft: klik

valerius-2
door valerius-2 - Apr 7, 2011 om 19:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=borisvanetteren schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:52]Ik heb verschillende ervaringen over Nuon gelezen. Wellicht heb je hier wat aan. Lijkt me verder geen probleem om weer terug te gaan naar Essent, ze zullen wel weer blij met je zijn.Dar zal TS in tussen tijd wel achter zijn gekomen na 3 jaar

de motormuis
door de motormuis - Apr 7, 2011 om 19:37
598 Antwoorden / 13 Vragen

Dat lijkt mij ook,alhoewel nu Enexis ook al weer de zaak van Essent heeft overgenomen.

Maar er worden de laatste tijd weer veel oude items opnieuw opgestart.
Zie niet in waarom.
Maar in ieder geval knap om zo'n vraag van 3 jaar oud weer terug te vinden.
Zo blijven we maar weer bezig zullen we dan maar denken.

Groeten.

de
door dekredietboer - Aug 23, 2011 om 14:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Is het niet de klant is koning? Ik denk dat Essent je net als ieder ander weer welkom heet.
Ik heb het een en ander gelezen op Essent ervaringen daar staat waarop je moet oppassen.