bi
door bixram Oct 8, 2006 om 20:39
Huishouden & energie

Expert

vorig jaar sphinx tegels laten liggen door de aannemer. Vanaf het begin zijn wij niet tevreden ligt erg ongelijk. Nu zegt de aannemr dat het in de tegels zit. Sphinx gebeld is langs geweest en zegt de aannemer heeft ze niet goed verwerkt. Wie weet een expert die een rapport kan opmaken om verder te komen met de aannemer?

1211 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 8, 2006 om 21:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je zegt; -Sphinx gebeld is langs geweest en zegt de aannemer heeft ze niet goed verwerkt. ---- Heb je van hun dan geen rapport ontvangen ? Zij zijn wel expert lijkt me.

Misschien kun je dit alsnog van ze krijgen en dit aan de aannemer overleggen met het verzoek de boel naar behoren te herstellen.

Groetjes,

tonnieboy
door tonnieboy - Oct 9, 2006 om 14:41
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Met een simpel verslag van Sfinx en een serie foto's die u zelf maakt is de ingebrekestelling van de aannemer een fluitje van een cent. Maak enkele algemene foto's van de tegelvloer en meerdere detailfoto's waarbij u aan de hand van een waterpas of een houten lat toont dat de tegels ongelijk gelegd zijn (hoogteverschil aan onderzijde zichtbaar) en op plaatsen waar geen gelijke voegen zijn aangehouden.
Stel de aannemer in gebreke en geef in de brief aan dat hij toerekenbaar tekort is geschoten en dat hij de vloer opnieuw dient te leggen op deskundige wijze. Mocht hij niet op de brief reageren dan is aan te raden in de volgende brief nog eenmaal een fatale termijn van 3 weken op te nemen en bij overschrijding daarvan kondigt u aan dat u de overeenkomst ontbonden acht nu hij niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan en dat u een andere aannemer de tegelvloer opnieuw zult laten leggen op kosten van de aannemer.
Mogelijk vindt u het resultaat niet fraai maar is er wel mee te leven en in dat geval zou u kunnen bedingen dat bijvoorbeeld 1/3 deel van de factuur als schade wordt geeist.

libra15
door libra15 - Oct 9, 2006 om 21:17
116 Antwoorden / 6 Vragen

Bel de belbus van Kassa.

Succes

th
door theebukker - Nov 4, 2006 om 12:29
17 Antwoorden / 3 Vragen

de reactie van de aannemer is nonsens.

hij is de eindverandwoordelijke.

wij maken dit ook soms mee maar halen de vloer of ongelijke tegels er direct uit.

ik zou zeggen schakel vereniging eigenhuis in of start een kort geding

el
door elsberg - Apr 1, 2007 om 22:17
4 Antwoorden / 5 Vragen

Mischien een beetje laat maar toch..

Het hangt ervan af waar je de tegels gekocht hebt, bij een zgn "HIBIN"handelaar heb je mogelijkheid aanspraak te maken op ondersteuning van HIBIN-borg.

die hebben ook onafhankelijke experts die bij je kunnen komen kijken.

www.hibin.nl/borg

Succes