pi
door picanto Jul 28, 2017 om 16:30
Huishouden & energie

Extra kosten door opzegging ivm verhuizing

WIJ hebben ons huis verkocht.Hier hoort bij, het opzeggen van ENERGIE-Internet/tv.
Nu loopt ons kontrakt [energie t/m okt 2017]maar ons huis wordt 15-09-2017 opgeleverd.Nemen GEEN nieuwe aansluiting.Nu moeten we een boete van 100 euro betalen.
Ons internet aansluiting en tv opgezegd per 15-09-2017,kontrakt loopt tot oktober  2017.Boete van 14,67.
Er is niemand die zn kontrakt goed leest,dus indien hij/zij gaat verhuizen ,vergeet je je kontakts datum[s].
IK pleit ervoor indien er sprake is van verhuizing,er geen boetes berekend worden.Want dit is een mooie melk koe voor de energie reuzen en providers,afgezien van ander dienst verlenende instellingen.
Voor de duidelijkheid,wij gaan NIET naar een nieuw adres,maar naar een plek[huur] waar we onze eigen energie hebben of opwekken.
OF nog duidelijker ,wij ontrekken ons aan een controleer baar systeem,en als je dat doet,ontrekken aan [controlerende] instanties pas je NIET meer in HET systeem!!!!!

1337 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2017 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U ontrekt zich maar zoveel als u wilt, maar als u een contract voortijdig opzegt, moet u gewoon de boete betalen.

Ben zelf kort geleden verhuisd, heb alles gewoon tijdig opgezegd, zonder boete. Verhuizen komt toch niet op als k*kken?

me
door mein33 Jul 28, 2017 om 18:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maar misschien wel als "donderslag bij heldere hemel" en moet Ts. mogelijk wel op Fort Oranje gaan wonen. ;-))

tijger1
door tijger1 Jul 28, 2017 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts schrijft dat ze naar een huurhuis gaan per 15-09.

me
door mein33 Jul 29, 2017 om 14:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Ts. schrijft : Voor de duidelijkheid, wij gaan NIET naar een nieuw adres maar naar een plek (huur)

Vandaar mijn gedachte aan Fort Oranje. ;-))

tijger1
door tijger1 Jul 29, 2017 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan denken dat ze straks een huis krijgen. Fort Oranje stroomt nou vol.:-))

ge
door george321 - Jul 28, 2017 om 16:51
390 Antwoorden / 1 Vragen

U tekent een contract voor (bijvoorbeeld) een jaar. Dan kunt u pas na één heel jaar opzeggen op de juiste manier. Daarna kunt u als u niets veranderd per maand opzeggen. Doet u dat niet of te laat dan betaalt u tot de eerst mogelijke opzegdatum, of u daar woont of niet, of u ioets afneemt of niet, maakt niet uit. Verhuizen breek geen internet/tv contract. U verhuist op eigen idee/wens, de aanbieder houdt hier geen rekening mee.

ne
door neodutchio - Jul 28, 2017 om 17:04
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U besluit toch zelf een contract aan te gaan? En wie is er verantwoordlijk voor het ontbinden van dat contract? Inderdaad, ook u. U heeft een overeenkomst gesloten voor een bepaalde duur. U krijgt tijdens die periode uw stroom en in ruil daarvoor betaald u geld. Net zo goed als ze niet mogen stoppen met stroom te leveren mag u niet stoppen met betalen.

Overigens, uw relaas staat ook netjes uitgelegd in uw contract hoor. U wist op voorhand al dat u zou moeten betalen.

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2017 om 17:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Omdat jij je contract niet goed doorleest, doet niemand dat? Pleit maar lekker een eind weg en ontrek je aan de controlerende instanties, succes daarmee haha, maar wel even die boetes betalen hè.

jo
door jorisw - Jul 28, 2017 om 18:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Mensen die hun contract niet goed lezen zijn gewoon niet slim bezig. Bedrijven lachen zich rot, want die weten wel wat ze in het contract zetten.

me
door mein33 Jul 28, 2017 om 18:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Topicstarter is daar een duidelijk voorbeeld van ;-))

me
door mein33 - Jul 28, 2017 om 18:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er is niemand die zn kontrakt goed leest,dus indien hij/zij gaat verhuizen ,vergeet je je kontakts datum[s].

Beetje bedweterig door te stellen dat "niemand" z'n contract leest terwijl je zelf voor een verrassing komt te staan als je je huis verkoopt en de contracten die je "niet" gelezen hebt wil beëindigen.
Fijn te mogen lezen dat u zich aan het 'controleerbaar systeem' gaat onttrekken, wat u daarmee bedoeld is mij een raadsel.
Toch maar wel even de boeteclaims betalen anders zal het contoleerbare systeem achter u aan blijven zitten tot de laatste eurocent is betaald.
Gelukkig maar dat u in uw nieuwe onderkomen geen gas- elektra- kabel- of glasvezelaansluiting(en) meer nodig heeft anders zou u weer te maken krijgen met het contoleerbare systeem, maar houdt wel rekening met de belastingdienst en de Gemeente waar u uw domicilie vestigd, zij controleren u ook en blijven dat ook doen.

panter22
door panter22 - Jul 28, 2017 om 18:27
6599 Antwoorden / Vragen

Als je gaat verhuizen worden geen boetes berekend. Als je gaat verhuizen en je zegt het contract voortijdig op, dan wel.

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2017 om 21:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wat is uw vraag? Die kan ik nergens ontdekken ondanks het hoofdletter- en uitroeptekensgeschreeuw.
Bent u niet een beetje (heel) dom bezig?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 29, 2017 om 13:50
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Een ander geluid: u gaat verhuizen naar een ander adres. Dat betekent dat uw huidige leverancier niet meer kan leveren op dat adres.
Leg dat eens voor aan consuwijzer en wacht af welk antwoord er komt.
Anderzijds staat u m.i. weinig of niets in de weg om in uw nieuwe woning diensten van dezelfde leverancier af te nemen als dat bij die leverancier ook mogelijk is.
Het kan echter zo zijn dat die leverancier NIET kan leveren op uw nieuwe adres en dan heeft u er een duidelijke reden bij om geen boete te behoeven betalen.

U geeft overigens zelf aan dat uw overeenkomsten t/m okt 2017 zouden lopen en is er in mogelijk uw nadeel sprake van niet tijdig hebben opgezegd. Regeren is vooruit zien. Zo u tijdig had opgezegd zou dit probleem er niet geweest zijn (t.m oktober zou uitsluitend uw vastrecht hebben doorgelopen.

Dan nog: er zijn leveranciers die bij overname van een overeenkomst, ook op een nieuw adres 'boete' overnemen.

tijger1
door tijger1 Jul 29, 2017 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gerrit, lees de vraag nog eens. De Ts wordt helemaal "zelfvoorzienend".

lo
door lovewinnie - Jul 29, 2017 om 15:51
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt wel willen maar bent zelf het contract aangegaan. Hun staan in hun recht. Vaak gelden kortingen, kadotjes  en betalen van opzegvergoedingen vorige levenancier bij een bepaalde duur van het contract. U tekent voor bijv 2 jaar en gaat u eerder weg kost dit geld. Stapt u over dan vergoeden vaak de nieuwe leverancier deze kosten.  Dat u verhuist is niet het probleem van de provider of energie leverancier. Net als emigreren u niet onder u contracten uit komt.

u krijgt geen boete omdat u verhuist, u krijgt een boete omdat u het contract ontbind

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 29, 2017 om 22:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

lovewinnie@ ?? 'hun' wat staan in hun recht? Of bedoelt u 'zij' staan in hun recht?
En dan:  emigreren is nu juist wel een reden om wel vroegtijdig van een overeenkomst af te komen zonder boete etc. omdat de leverancier dan niet meer kan leveren! (eigen ervaring!)

tijger1
door tijger1 Jul 29, 2017 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit.

Ook emigreren geen geen RECHT om een contract vroegtijdig zonder boete te beëindigen.