ki
door kingswood Apr 18, 2005 om 08:20
Huishouden & energie

Garantie

Binnen de garantieperiode: Is het normaal dat voorrijkosten en/of verzendkosten buiten de garantie vallen en dus wel in rekening worden gebracht?

256 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2005 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, dit mag niet (meer) volgens het consumentenrecht: een niet / niet goed werkend product moet kosteloos hersteld (of vervangen) worden, zeker binnen de garantieperiode, tenzij het product aantoonbaar verkeerd gebruikt is. De verkoper, dus niet de fabrikant, is hiervoor verantwoordelijk.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2005 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag kingswood,


Als de reparatie uitgevoerd wordt op basis van de fabrieksgarantieperiode mogen er kosten in rekening worden gebracht mits dat vermeld staat in de fabrieksgarantievoorwaarden. Is het een reparatie die binnen de wettelijke garantieperiode van het eerste halve jaar plaatsvindt, dan mogen er geen kosten in rekening worden gebracht. Is het een reparatie die uitgevoerd wordt op basis van de wettelijke garantie na het eerste halve jaar, dan moet je op basis van de economische levensduur van het produkt de kosten (dus de reparatiekosten en andere kosten) maar ten dele betalen. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2005 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De fabrieksgarantie is van geen belang voor de consument hooguit voor de leverancier (waarmee de consument een overeenkomst heeft) e ndat is slechts van belang voor de leverancier (eventueel kan hij de kosten van de fabrikant terugkrijgen)


Dus: niet jouw probleem en zeker geen kosten wat dan ook voor jouw rekening. (zelfs de telefoon/portokosten kun je van hem terugeisen)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer