Garantie
Binnen de garantieperiode: Is het normaal dat voorrijkosten en/of verzendkosten buiten de garantie vallen en dus wel in rekening worden gebracht?
Nee, dit mag niet (meer) volgens het consumentenrecht: een niet / niet goed werkend product moet kosteloos hersteld (of vervangen) worden, zeker binnen de garantieperiode, tenzij het product aantoonbaar verkeerd gebruikt is. De verkoper, dus niet de fabrikant, is hiervoor verantwoordelijk.
Dag kingswood,
Als de reparatie uitgevoerd wordt op basis van de fabrieksgarantieperiode mogen er kosten in rekening worden gebracht mits dat vermeld staat in de fabrieksgarantievoorwaarden. Is het een reparatie die binnen de wettelijke garantieperiode van het eerste halve jaar plaatsvindt, dan mogen er geen kosten in rekening worden gebracht. Is het een reparatie die uitgevoerd wordt op basis van de wettelijke garantie na het eerste halve jaar, dan moet je op basis van de economische levensduur van het produkt de kosten (dus de reparatiekosten en andere kosten) maar ten dele betalen. Sukses, groeten, Ton.
De fabrieksgarantie is van geen belang voor de consument hooguit voor de leverancier (waarmee de consument een overeenkomst heeft) e ndat is slechts van belang voor de leverancier (eventueel kan hij de kosten van de fabrikant terugkrijgen)
Dus: niet jouw probleem en zeker geen kosten wat dan ook voor jouw rekening. (zelfs de telefoon/portokosten kun je van hem terugeisen)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer