fa
door falderie May 3, 2014 om 11:29
Huishouden & energie

Geen water meer uit douchekop.

Hallo, ik heb een probleem.

Ik heb sinds een 2 maanden een nieuwe douchekop gekocht. Maar sinds 2 weken komt er bijna geen water meer uit. Als ik de douchekop loshaal komt er wel een goede sterke straal door de slang dus is geen probleem met de waterdruk.
Ik heb de douchekop ontkalkt maar dit werkte niet, nu heb ik hem geopend door het schroefje los te draaien en er met een ijzerdraadje in geprikt en het ijzerdraadje gaat er gewoon doorheen.
Daarna nog een keer ontkalkt men wee bevestigd maar het probleem blijft. Het lijkt alsof er bijna geen water meer doorheen kan.
Iemand nog ideeën? Of maar gewoon een nieuwe kopen?

Alvast bedankt,

Groetjes.

6225 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 3, 2014 om 11:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo falderie,

.....Of maar gewoon een nieuwe kopen? .....
Om van de ergernis af te zijn zou ik dat maar doen.
Voor een paar euro heb je een nieuwe.
Er is blijkbaar 'iets' kapot.
Na 2 maanden kan-ie nog niet dicht zitten door kalkafzetting.

Met vr.gr.

zwemmer
door zwemmer - May 3, 2014 om 12:15
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Leg het probleem eens voor in de winkel waar je de douchekop gekocht hebt en hoor wat men hiertoe te zeggen heeft.

tenormin
door tenormin - May 3, 2014 om 12:30
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien heeft u de bon nog en kan de winkelier u een andere douchekop geven. Want dat er iets aan mankeert is wel duidelijk. En anders, zoals al gesteld, nieuwe zijn niet zo prijzig meer, tenminste, de gewone douchekoppen.

fa
door falderie - May 3, 2014 om 12:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik heb geen bon meer helaas, en in de winkel kreeg ik zojuist te horen dat ze om dit probleem uit de schappen zijn gehaald. Dus, heb ik maar meteen een nieuwe gekocht. Deze keer wel even voor de zekerheid gevraagd of de nieuwe douchekop dit probleem niet had..

Dank jullie wel.

tenormin
door tenormin - May 3, 2014 om 13:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen

hoi falderie, 't is dat je er genoegen mee neemt, maar als ze het door dit probleem uit de schappen hebben gehaald was het wel zo 'vriendelijk' van de winkelier geweest om je daarom een nieuwe te geven. Hij zal immers wel door de leverancier vergoed worden en zijn centen terugkrijgen voor een fout product? Maar goed, jij bent tevreden en daar gaat het om, toch? Fijn weekend.

cvtechnieker
door cvtechnieker - May 29, 2014 om 20:14
80 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk heeft u een waterbesparende douchekop wat inhoud dat er een vernauwing met o-ring in de douchkop zit. Deze is gemakkelijk te verwijderen door de douchekop van de slang te verwijderen, wanneer u dan via de achterzijde (slangaansluiting) in de handdouche kijkt ziet u een zeefje met o-ring, steek deze beheerst door met een kleine schroevendraaier en wip deze eruit. U heeft nu de volldige waterdruk tot uw beschikking.

Succes

edrick3
door edrick3 - May 29, 2014 om 20:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cvtechnieker,

Probleem was al opgelost. ;-)
Lees reactie van TS 3/5 12.32 uur.

alfatrion
door alfatrion - May 29, 2014 om 23:14
1659 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3:
Met een beetje geluk heeft TS nu twee werkende douchekoppen.