ba
door baffo Dec 2, 2015 om 16:53
Huishouden & energie

Geleur en colportage energiemaatschappijen

Sinds ik me heb laten registreren in het Bel Me Niet Register krijg ik de afgelopen jaren in de maanden november en december om de haverklap een colporteur aan de deur die me "van advies" wil dienen en me wil laten overstappen naar een - natuurlijk veel goedkopere en betere - maatschappij. Het zal allemaal best bij onze ozo fijne geliberaliseede marktwerkingsmaatschappij horen, maar Ik heb er zo langzamerhand ongelooflijk de schurft over in. Met dank aan onze sociaaldemocraten! Kan ik me ergens laten registreren om dit soort volk bij de deur vandaan te houden?.Of is er soms een andere manier? (en ik bedoel niet, zoals ik de laatste keer heb gedaan door letterlijk mijn blote kont te tonen)

2873 14 Rapporteer

marita567
door marita567 - Dec 2, 2015 om 17:35
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Beste baffo ,

Inschrijven in het bel me niet register heeft niks te maken met verkoop aan de deur , het bel me niet register is voor niet lastig te worden gevallen met verkoop aan de telefoon .
Plak een sticker op de brievenbus klik hier scroll naar beneden ik weet niet of deze nog geleverd word maar uw kunt het altijd proberen .
Ondanks een sticker op de brievenbus geeft dit geen garantie dat er niet meer word aangebeld .
Advies deur niet openen of deur meteen dicht doen

vr,gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2015 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo baffo,

Het langskomen van colporteurs heeft NIETS te maken met het bel-me-niet register.
Druk deze sticker af en plak die voor een ruitje in de deur.
Lees ook even hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2015 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita567,

Sorry, zelfde pagina gelinkt. ;-)

me
door mein33 - Dec 2, 2015 om 17:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=baffo schreef op woensdag 2 dec 2015, 16:53]Of is er soms een andere manier? (en ik bedoel niet, zoals ik de laatste keer heb gedaan door letterlijk mijn blote kont te tonen)

Ik herinner me deze situatie nog als de dag van "eergisteren" en ben er nog niet echt uit of hetgeen ik zag echt was of een hele boze droom.
Ik hoop nog steeds dat het het laatste is, alhoewel ik na dit topic toch weer ernstig ga twijfelen dat het echt is wat ik zag. ;-))
Maar om dit gedoe aan de deur te voorkomen is er een hele simpele doch effectieve oplossing voorhanden.
Een bordje bij de bel met bijv. de volgende tekst :

* HIER GEEN COLPORTAGE !!
* AAN DE DEUR WORDT NIET GEKOCHT !!
Maar misschien kunt u zelf een nog creatievere tekst verzinnen, of maak gebruik van de link van @marita567.

hutch
door hutch - Dec 2, 2015 om 19:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

NEE
Commercie
Godsdiensten
Goede doelen
Géén geleur
aan mijn deur

pi
door pieterwolters - Dec 2, 2015 om 19:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kennelijk woon je in een buurt waar veel mensen gevoelig zijn voor colporteurs met hun "geweldige" acties. Hier komt nooit iemand aan de deur.

mahadma
door mahadma - Dec 2, 2015 om 21:40
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Ook een oplossing: laat ze binnen, laat ze hun verhaal doen, stel de meest domme vragen en houdt ze zo lang mogelijk aan de praat, geef ze koffie, en zeg dan tot besluit: "Nee, dank u, ik doe het toch maar niet, ik sta onder bewindvoering of een andere l*******ige opmerking". Dàt zullen ze zeker waarderen.

tenormin
door tenormin Dec 15, 2015 om 11:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Geen goed advies om colporteurs binnen te laten. Stel je voor dat.... ☻, waar de politie zo voor waarschuwt!!

mahadma
door mahadma Dec 15, 2015 om 12:44
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Dan laat je ze fijn in de regen en of kou staan en uitgebreid hun verhaal doen, en gewoon NEE zeggen. Hoe langer dat ik ze aan de praat kan houden met absolute onzin vragen en 'ikke niet snappen, leg het nog eens uit, bewijs het eens' kunnen ze een ander niet lastig vallen.

ma
door madras - Dec 2, 2015 om 21:47
45 Antwoorden / 14 Vragen

De beste remedie is om als er aan de deur gebeld word,even te kijken wat er voor de deur staat,en als het iets is met een mapje of what ever,dan gewoon de deur lekker dicht laten.
En mocht men onverhoopt toch de deur open doen en ze bestoken u met een hoop ingestudeerde tekst,gewoon pats boem de deur dichtgooien,want als u antwoord gaat geven dan kom je niet van ze af,met het risico om iets aan te gaan wat je eigenlijk niet wil.

marita567
door marita567 - Dec 2, 2015 om 21:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 2 dec 2015, 21:40]Ook een oplossing: laat ze binnen, laat ze hun verhaal doen, stel de meest domme vragen en houdt ze zo lang mogelijk aan de praat, geef ze koffie, en zeg dan tot besluit: "Nee, dank u, ik doe het toch maar niet, ik sta onder bewindvoering of een andere l*******ige opmerking". Dàt zullen ze zeker waarderen.

Dan zit je met vreemde mensen in je huis , waarvan je al weet dat ze je niks kunnen aansmeren .
Ten tweede daar zou ik mijn energie niet aan verspillen , deur dicht doen gaat sneller .

marita567
door marita567 - Dec 2, 2015 om 21:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=madras schreef op woensdag 2 dec 2015, 21:47]De beste remedie is om als er aan de deur gebeld word,even te kijken wat er voor de deur staat,en als het iets is met een mapje of what ever,dan gewoon de deur lekker dicht laten.
En mocht men onverhoopt toch de deur open doen en ze bestoken u met een hoop ingestudeerde tekst,gewoon pats boem de deur dichtgooien,want als u antwoord gaat geven dan kom je niet van ze af,met het risico om iets aan te gaan wat je eigenlijk niet wil.

Uw hebt gelijk voordat je het weet heb je iets afgesloten wat je niet wilt en achteraf spijt krijgt .

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2015 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita567

Maar daar ben je zelf toch bij?:-)

marita567
door marita567 - Dec 2, 2015 om 23:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 2 dec 2015, 22:09]@marita567

Maar daar ben je zelf toch bij?:-)

Ja , daar ben je zeker zelf bij daarom doe ik ook de deur meteen dicht .
Maar ik wil ze niet de kost geven bij hoeveel mensen dit gebeurd om door de slimme verkooppraatjes alsnog overstag te gaan , en zie dan maar weer hoe je ervan af komt .

ru
door ruitenheer - Dec 2, 2015 om 23:39
120 Antwoorden / 0 Vragen

Woon hier nu een half jaar en al 4x budget-energie aan de deur gehad. Je zou denken dat iedereen die zou willen overstappen dat inmiddels zou hebben gedaan. De laatste keer direct na het zien van het pasje de deur met een groet dichtgedaan.

costnix
door costnix - Dec 15, 2015 om 15:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Na even paar maal met een zeer sacherijnige stem, door de dichte deur, geroepen hebbende: "Aan de deur wordt NIET gekocht en bekeerd ben ik ook al!!", is er nooit meer een colporleurder bij bij aan de deur geweest. Wel door zo'n figuur midden op straat aangesproken, maar dan loop je gewoon door zonder iets te zeggen.