Geleverde product is niet wat er op de website geadverteerd staat
Onlangs heb ik de Philips AC3039/10 gekocht, op de website staat deze met allemaal funcites die het apparaat dat ik geleverd heb niet heeft.
Het apparaat blijkt dit jaar vernieuwd te zijn door Philips. De handleiding die in de doos zit heeft het jaar 2019 terwijl die op de site staat van 2022 is met alle nieuwe functies daarin beschreven.
Mag dit zomaar een product adverteren met allerlei functies en specificaties en vervolgens een verouderde versie leveren met niet deze functies en specificaties? Dat is toch bedrog? Of heb ik het fout?
Ik vind het raar dat dit zomaar kan.
Hallo Djth ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht
Bedrog is als het met opzet gebeurd is.
Als de verkoper niet Philips is, dan is het denkbaar dat de verkoper de nieuwe gegevens direct online heeft gezet terwijl zij nog oude voorraad hebben. Dat is geen bedrog, dan is gewoon een domme fout. Om het op te lossen stuurt u het product terug of stuurt u een mailtje met de uitleg en dan zal het, bij een normale webwinkel, gewoon netjes opgelost worden.
Als je kijkt op Kieskeurig, dan staat bij de specificaties nog steeds 2019. Kieskeurig is meestal actueel.
Kennelijk is de website iets te snel geweest.
https://www.kieskeurig.nl/luchtreiniger/product/11810480-philips-ac3039/specificaties
Wat is het Ean nummer (onder de streepjescode) op de doos die u geleverd kreeg en die op de website met meer functies?
Ieder product heeft een uniek Ean nummer, dus beide nummers gelijk betekent hetzelfde product met dezelfde functies.
U kunt het apparaat binnen 14 dagen ook gewoon retour sturen.
Philips zal geen twee verschillende apparaten uitbrengen met hetzelfde typenummer. Dus of de site geeft functies die de AC3039/10 niet heeft en dus bij een ander type horen of u heeft geen AC3039/10 gehad. In beide gevallen zit de verkoper fout en kunt u reclameren en dat gaat verder dan uw gebruikelijke retourrecht.
Ik geef u enkele verwijzingen waar u mogelijk iets mee kunt i.v.m. wettelijke rechten: www.consuwijzer.nl
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM
Naast de verwijzing die @MARITA5 u al gaf m.b.t. onlone aankoop. Doe een melding bij de ACM/Consuwijzer en u kunt dit ook nog inbrengen bij www.klachtenkompas.nl
Als er een luchtzuiveraar uit 2019 is en er komt in 2022 een nieuwe verbeterde uit, zal die nooit hetzelfde nummer krijgen.
In dit geval ligt het naar mijn mening niet aan het apparaat, maar aan de specificaties die door de verkoper op internet zijn geplaatst. Heeft u dit gecheckt op de site van Philips?
Als ik een (duur) apparaat koop, ga ik altijd op internet zoeken naar reviews op verschillende sites, maar ook onder het typenummer om zeker te weten dat ik dat apparaat inderdaad wil hebben. Een voorbeeld: als je bij Bol een gsm koopt, kloppen practisch nooit de afmetingen die vermeld staan. Vandaar dat ik altijd naar verschillende sites ga.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer