DJ
door DJTH Jul 6, 2022 om 14:23
Huishouden & energie

Geleverde product is niet wat er op de website geadverteerd staat

Onlangs heb ik de Philips AC3039/10 gekocht, op de website staat deze met allemaal funcites die het apparaat dat ik geleverd heb niet heeft.

Het apparaat blijkt dit jaar vernieuwd te zijn door Philips. De handleiding die in de doos zit heeft het jaar 2019 terwijl die op de site staat van 2022 is met alle nieuwe functies daarin beschreven.

Mag dit zomaar een product adverteren met allerlei functies en specificaties en vervolgens een verouderde versie leveren met niet deze functies en specificaties? Dat is toch bedrog? Of heb ik het fout?

Ik vind het raar dat dit zomaar kan.

1407 8 Rapporteer

getty
door getty - Jul 6, 2022 om 14:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat zei de verkoper toen u dit vroeg?

Zar er bv korting op?

marita5
door marita5 - Jul 6, 2022 om 14:58
11534 Antwoorden / 15 Vragen
ne
door neodutchio - Jul 6, 2022 om 15:32
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Bedrog is als het met opzet gebeurd is.
Als de verkoper niet Philips is, dan is het denkbaar dat de verkoper de nieuwe gegevens direct online heeft gezet terwijl zij nog oude voorraad hebben. Dat is geen bedrog, dan is gewoon een domme fout. Om het op te lossen stuurt u het product terug of stuurt u een mailtje met de uitleg en dan zal het, bij een normale webwinkel, gewoon netjes opgelost worden.

panter22
door panter22 - Jul 6, 2022 om 15:43
6599 Antwoorden / Vragen

Als je kijkt op Kieskeurig, dan staat bij de specificaties nog steeds 2019. Kieskeurig is meestal actueel.
Kennelijk is de website iets te snel geweest.
https://www.kieskeurig.nl/luchtreiniger/product/11810480-philips-ac3039/specificaties

ma
door malty - Jul 6, 2022 om 16:04
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het Ean nummer (onder de streepjescode) op de doos die u geleverd kreeg en die op de website met meer functies?
Ieder product heeft een uniek Ean nummer, dus beide nummers gelijk betekent  hetzelfde product met dezelfde functies.
U kunt het apparaat binnen 14 dagen ook gewoon retour sturen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 6, 2022 om 16:20
2094 Antwoorden / Vragen

Philips zal geen twee verschillende apparaten uitbrengen met hetzelfde typenummer. Dus of de site geeft functies die de AC3039/10 niet heeft en dus bij een ander type horen of u heeft geen AC3039/10 gehad. In beide gevallen zit de verkoper fout en kunt u reclameren en dat gaat verder dan uw gebruikelijke retourrecht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 6, 2022 om 16:26
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u enkele verwijzingen waar u mogelijk iets mee kunt i.v.m. wettelijke rechten: www.consuwijzer.nl

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM

Naast de verwijzing die @MARITA5 u al gaf m.b.t. onlone aankoop. Doe een melding bij de ACM/Consuwijzer en u kunt dit ook nog inbrengen bij www.klachtenkompas.nl

sira
door sira - Jul 6, 2022 om 17:53
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Als er een luchtzuiveraar uit 2019 is en er komt in 2022 een nieuwe verbeterde uit, zal die nooit hetzelfde nummer krijgen.
In dit geval ligt het naar mijn mening niet aan het apparaat, maar aan de specificaties die door de verkoper op internet zijn geplaatst. Heeft u dit gecheckt op de site van Philips?

Als ik een (duur) apparaat koop, ga ik altijd op internet zoeken naar reviews op verschillende sites, maar ook onder het typenummer om zeker te weten dat ik dat apparaat inderdaad wil hebben. Een voorbeeld: als je bij Bol een gsm koopt, kloppen practisch nooit de afmetingen die vermeld staan. Vandaar dat ik altijd naar verschillende sites ga.