ha
door harennel Jul 9, 2006 om 11:51
Huishouden & energie

Gentle leader

ik heb een kruising labrador van 6 maanden, een heerlijk beest maar wandelen is een ramp. Ze blijft trekken en we hebben alles al geprobeerd .Op aan raden van een dierenarts hebben we nu een gentle leader. Ze blijft nu steeds maar proberen hem er af te halen door te schuren over de straat.We zijn hier al 4 weken met bezig en nog steeds geen verbetering, ze krijgt het voor elkaar ook met de gentle leader om te trekken.HELP

1931 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 14, 2006 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Harennel,

Als eerste is het belangrijk om te weten waarom een hond trekt. Een hond loopt van nature sneller dan de mens, waardoor hij eigenlijk altijd verder van je weg verwijderd raakt. Dit is in principe af te leren, door de hond in je eiegn tempo te leren lopen.

Honden hebben ook een persoonlijkheid en sommige honden zijn lastiger op te voeden dan andere. Ik denk dat uw hond wellicht wat eigenwijzer is. Toch geld meestal dat een hond blijft trekken, als hem dat wat oplevert. Als een hond wat ruikt (eten, plasspoor, teefje) en hij weet zijn doel te bereiken door te trekken, dan levert dat dus een beloning voor hem op en zla hij dit de volgende keer met veel fanatisme blijven doen.

Probeer uw hond zodanig te trainer, dat hij beloond wordt als hij juist netjes naast u loopt! Dus vermanend toespreken op luide toon en stil blijven staan (eventueel achteruit lopen) als hij trekt (dus nooit toegeven) en een beloning als hij naast u blijft lopen. Een beloning hoeft niet per se een koekje te zijn, dit kan ook zijn door even met hem te spelen of hem wat extra tijd geven om bij die ene boom te snuffelen.

Deze tips zult u ook krijgen op een gehoorzaamheidstraining. Wellicht is het een idee om eens in uw omgeving te informeren of een dergelijke training lokaal gegeven wordt?

Veel succes.

Mvgr - B

PS: Ik las er eerst overheen, maar u schrijft over een teefje. Overal waar ik 'hij' schrijf, moet u dan ook 'zij' lezen. Geen zin om de hele tekst nogmaals te corrigeren, maar de strekking van het verhaal blijft in tact. Sorry, ben soms een beetje lui :-)

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het misschien verstandig zijn om met Uw hond naar een gehoorzaamheidscursus te gaan? Daar weten ze wel raad met dit probleem.

Succes, libra

ve
door verwijderd - Sep 16, 2006 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

gentle leader trekt bij het aantrekken door de hond de neus naar achteren waardoor de hond niet stopt met trekken, nee eerder gaat lopen rkauwen of een paar passen naar achteren neemt omdat hij geblokt wordt, daar houden honden niet van.

Schudden met hun snuit om het ding af te krijgen.

De easy walker gaat als een soort tuig om het lichaam.

Doormiddel van een een halsband om de nek, en vanuit daar twee lijnen die bevestigd worden vooraan de nek, aan de halsband.

Die van voor over de borst onder de oksels door naar boven lopen en terug komen bovenin in de nek, deze worden op dat punt weer samen gehouden door ringen op de halsband.

Als de hond trekt, dan corrigeert hij zichzelf, omdat de twee lijnen die onder de oksel door, bij elke keer trekken ook aangetokken worden, en dit voelt niet lekker. Hier door zal het trekken snel afnemen, ik heb ze echt heel veel verkocht, en super reacties als mensen terug kwamen met een hond die niet trekt.

SUCCES!

ve
door verwijderd - Sep 16, 2006 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige juiste oplossing, want er zullen nog wel dingen zijn en komen die je op de juiste opvoedkundige marnier moet aanpakken.

ve
door verwijderd - May 28, 2008 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn bijna drie jaar 'oude' hond (een kruising tussen een fox en een border collie) fiets naast me aan een springer maar hij trekt zowel mij als m'n fiets vooruit; het lijkt wel of ik een soort motortje heb... Zou een easy walker helpen tegen het trekken? Ik heb een computertje op m'n fiets en die geeft tot wel 27 a 28 km/uur aan. Ik kan met mijn benen trappen wat ik wil maar de ketting krijgt geen grip op de tandwielen door de snelheid. Ik heb al vanalles geprobeerd maar zonder resultyaat. Of is er een andere mogelijkheid om hem tot een normaal draaf-gedrag te dwingen?

groetjes
wesp