To
door Tonbors Jan 31, 2017 om 19:07
Huishouden & energie

Gordijn verkeerd

Heb recentelijk gordijn besteld voor voordeur. Alles goed aangegeven. Betaald en opgehaald en thuis uitgepakt en daar bleek het gordijn uit twee stukken te bestaan. Terug naar zaak en aanggeven dat dit niet goed is. Kreeg de schuld van alles, gordijn achtergelaten en boos bericht gedtuurd. Na twee dagen bericht gehad dat ik gordijn krijg wat uit een stuk bestaat. Toen ik deze ophaalde en thuis weer uitpakte bleek dat ze beide stukken aan elkaar genaaid hebben. 

Weer boos mail gestuurd en gezegd dat dit onacceptabel is. Nog niets vernomen van hen.

ik heb toch recht op een gordijn zoals besteld.

3717 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

fa
door familyman - Jan 31, 2017 om 19:12
888 Antwoorden / 1 Vragen
0

Alles goed aangegeven zegt u. Heeft u duidelijk gesteld: uit één stuk? Over welke breedte hebben wij het?

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2017 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Kunt u bewijzen wat u hebt besteld?

ne
door neodutchio - Jan 31, 2017 om 19:48
5165 Antwoorden / 12 Vragen
2

Op het moment dat u besteld wordt de order altijd doorgenomen voordat u tekent. En wordt altijd de vraag gesteld of het een stel moet zijn, of uit 1 stuk. Dat er een oneenigheid is kan, maar om nou direct boos te worden. Vaak krijgt u waar u om vraagt.

Ook al had u het gordijn direct uit 1 stuk ontvangen was deze ook aan elkaar genaaid. Een gordijnstof is 140cm breed en na het plooien blijft er 70 tot 80cm breedte over. Dit is afhankelijk van het soort plooi. Er zijn dus zeker 2 banen nodig om uw voordeur te bedekken. En ja, die banen worden aan elkaar genaaid. Een andere oplossing om 2 banen gordijnen aan elkaar te krijgen is er niet, of u moet akkoord gaan dat het geniet wordt met een nietmachine. Dus u heeft nu gekregen wat u had willen hebben.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2017 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je hebt natuurlijk ook stof van een bepaalde hoogte waarvan je de dan breedte afmeet voor de hoeveelheid die je nodig hebt.

ne
door neodutchio Jan 31, 2017 om 20:53
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dat klopt, maar die gaan vaak maar tot een stofhoogte van 260cm. Met de zoom wordt het dus wat minder en vaak past dit niet van plafond tot vloer. Wellicht handig dat TS aangeeft wat ze gekocht heeft.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2017 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De ts is alleen maar boos.:-))

ne
door neodutchio Jan 31, 2017 om 21:39
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Tijd voor een nieuwe catagorie hier, klaag maar raak.

deexpert
door deexpert Feb 1, 2017 om 12:57
104 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een ongelovelijke BET-weters hier! NEODUTCHIO zeker stoffeerder geweest.

ne
door neodutchio Feb 1, 2017 om 14:41
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad ja, ik heb jarenlang in o.a. de gordijnhandel gezeten. Heeft niets met betweterigheid te maken, maar een gordijn wordt in 90% van de gevallen altijd genaaid. Maar dat hoef ik u niet uit te leggen aangezien u hier DE EXPERT bent.

edrick3
door edrick3 Feb 1, 2017 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@neodutchio: +10 ;-)

tenormin
door tenormin Feb 1, 2017 om 15:52
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@neodutchio: +10

sira
door sira Feb 1, 2017 om 16:32
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Klopt wat Neodutchio zegt. Ik moest mijn voordeurgordijn ook uit twee stukken aan elkaar naaien anders was het gordijn te smal geweest.

jo
door jorisw - Jan 31, 2017 om 20:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heb je extra moeten betalen voor de aanpassing? Zo nee, dan hebben ze het netjes opgelost. Foutjes worden gemaakt maar als het goed wordt opgelost zoals hier is er toch niets aan de hand?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 31, 2017 om 21:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Ik kan me niets voorstellen bij gordijnen voor een voordeur.
Is dat om gasten af te schrikken?

ne
door neodutchio Jan 31, 2017 om 21:40
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt wel eens een gordijn achter een voordeur gehangen. Dit werkt warmte isolerend.

aurora1
door aurora1 Jan 31, 2017 om 21:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

.....en het werkt ook goed tegen de kou en eventueel tocht.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 31, 2017 om 23:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@ Oké, dit is echt nieuw voor me.
Maar weer wat geleerd. Ga toch eens opletten in de buurt:-)

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2017 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Kijk eens in een kroeg, daar hangt binnen vaak een gordijn voor de deur.

Cookies
door Cookies Feb 1, 2017 om 13:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: oh, kom jij in dergelijke duistere kroegen? Ben nog nooit een gordijn voor de deur tegen gekomen in kroegen waar ik kom. Ook niet bij privé personen trouwens. Vlg mij is een gordijn voor de deur iets uit de jaren '50, kolenkachels enz.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 1, 2017 om 13:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@ Was net even bij mijn moeder en zij vertelde dat het in de jaren 50-70 veel werd gedaan zo'n gordijn achter de voor/achterdeur. Maar zij was wel verbaasd dat mensen dit nog steeds doen.


tenormin
door tenormin Feb 1, 2017 om 15:55
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@ Ben hier zelfs de enige zonder gordijn achter de voordeur.

ja
door jank Feb 1, 2017 om 16:32
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ook wij hebben een gordijn achter de voordeur. Puur praktisch, isolerend en als in huis de verlichting brandt, dan houden we enige privacy. Voordeur met veel glas, kleine hal en woonkamerdeur met glas, je kijkt dan door het hele huis.

@diewilik: netjes om even te reageren op een nuancering door derden van jouw eigen reactie. Meestal doet de aangesprokene niets meer van zich laten horen. Helaas komt dit ook voor bij diverse topicstarters.

sira
door sira Feb 1, 2017 om 16:34
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb ook een zwaar velours gordijn bij de voordeur om tocht en kou tegen te houden. Scheelt enorm.

Cookies
door Cookies Feb 1, 2017 om 16:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: je woont toch niet in een aanleunwoning?;-)

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2017 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, ik kom niet in duistere kroegen, zelfs niet in hel verlichte, maar kijk eens naar een tv serie over de "vroeger" en je ziet in die kroegen een gordijn, met vaak een leren versteviging op de plek om hem opzij te schuiven. Overigens niets mis met een gordijn bij de voordeur, weert tocht.

Cookies
door Cookies Feb 1, 2017 om 22:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, in oude series hangen die gordijnen idd nog. Tochtstrips houden ook tocht tegen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2017 om 11:08
16883 Antwoorden / 202 Vragen
0

door diewilik - 31 jan. 2017 om 21:36
1054 Antwoorden / 13 Vragen
1

Ik kan me niets voorstellen bij gordijnen voor een voordeur.
Is dat om gasten af te schrikken?

Een gordijn bij de voordeur kan onder meer dienen om kou van buiten tegen te houden, als er veel glas in de deur zit verduisteren en zo zijn er nog wel meer redenen te noemen, anders dan het willen afschrikken van gasten.

ce
door cewege - Feb 1, 2017 om 13:59
1 Antwoorden / Vragen
0

Gordijnstof is doorgaans 1.40 m. breed. Dan moeten banen aan elkaar genaaid worden. Dat is vrijwel altijd bij warenhuizen e.d.
Maar als je naar een duurdere speciaalzaak gaat kun je gordijnen uit een stuk laten maken. Dat kost wel wat meer.
Hier in huis heb ik veel brede ramen en overal naadloze gordijnen, tot wel 4 meter breed.
Was niet goedkoop, maar wel erg mooi.

ew
door ewessels - Feb 1, 2017 om 14:12
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals eerder is aangegeven is de meeste gordijnstof breedtestof. Dit varieert van 140 tot 152 cm breed. Er bestaan echter ook een paar gordijnstoffen in hoogtestof tot 285 cm.
Had u aangegeven dat het zonder naad moest worden (dus uit één stuk) had u moeten kiezen voor hoogtestof. Was er geen probleem geweest.

tenormin
door tenormin Feb 1, 2017 om 15:57
16847 Antwoorden / 108 Vragen

De vraagsteller zal ons niet meer op de hoogte houden, zo te lezen. We hebben wel het één en ander gevraagd, maar ja... zo gaat het kennelijk tegenwoordig, geen antwoordje terug.

simon55
door simon55 Feb 1, 2017 om 21:13
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Topicsteller is ten ruste gegaan en in slieppie gevallen

vr1944
door vr1944 Feb 2, 2017 om 11:38
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie niet waarom TS nog antwoord moet geven op vragen ,als ze een paar keer goed uitleg gehad heeft van een  paar vakkenners.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer