he
door hebmaat Feb 8, 2015 om 11:01
Huishouden & energie

Gordijnen stinken

Help mijn nieuwe gordijnen blijven stinken.

Geachte leden.
Pas kochten wij nieuwe gordijnen en omdat we ze vonden ruiken zijn ze gewassen met was-
noten. Maar dit was niet voldoende en een volg-
ende wasbeurt zonder wasmiddel volgende.
Helaas als je s,morgens binnen komt hangt er
toch nog een aparte geur.
wie weet een oplossing.
Vriendelijke dank .

18644 24 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2015 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hang ze eens 's nachts buiten als het vriest.

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2015 om 11:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al eens bij de winkel geïnformeerd?

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2015 om 11:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Off-topic: wat zijn wasnoten?

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2015 om 11:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 8 feb 2015, 11:17]Off-topic: wat zijn wasnoten?

Tikfout?;-))

@hebmaat

Gebruik eens lekker wasverzachter.

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2015 om 12:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met wind een dagje buiten hangen, en/of in het laatste spoelwater een scheut huishoudazijn eventueel de versie met lavendelgeur.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2015 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees dat die wasnoten neutraal van geur zijn en dat kan je dus bij stinkende gordijnen juist niet gebruiken.;-))

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2015 om 13:01
16844 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hebmaat schreef op zondag 8 feb 2015, 11:01]Help mijn nieuwe gordijnen blijven stinken.

Geachte leden.
Pas kochten wij nieuwe gordijnen en omdat we ze vonden ruiken zijn ze gewassen met was-
noten. Maar dit was niet voldoende en een volg-
ende wasbeurt zonder wasmiddel volgende.
Helaas als je s,morgens binnen komt hangt er
toch nog een aparte geur.
wie weet een oplossing.
Vriendelijke dank .

Wat ik dan zo vreemd vind is, dat, als het echt nieuwe gordijnen waren, u ze bent gaan wassen. Ik had ze eraf gehaald en was er mee teruggegaan naar de winkel waar ze gekocht zijn. Tenzij u met "nieuwe gordijnen" bedoelt dat ze al een tijdje hingen?

ph
door philip36 - Feb 8, 2015 om 14:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zal wel vanzelf overgaan.
Nieuwe vloerbedekking ruikt ook in het begin.

door 1953 - Feb 8, 2015 om 15:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat is de stofsamenstelling van de gordijnen? Kan ook de verfsoort zijn die is gebruikt?

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2015 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen
tenormin
door tenormin - Feb 8, 2015 om 17:53
16844 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 8 feb 2015, 17:36]Klik

Nog meer chemische troep om geurtjes te laten verdwijnen. Los van dat: met al die milieu onvriendelijke stinkerdjes: er zijn al veel te veel onnodige producten op de markt. En dat terwijl men met allerlei "huis-tuin" en andere producten het ook geur vrij kan maken. Ui, azijn, citroen en weet ik veel wat nog meer. Keukenkastjes puilen uit, totaal onnodig. Al die spuitflacons zijn op de lange duur ook nog eens ongezond: men ademt het toch maar in.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2015 om 18:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Helemaal mee eens. Een luchtje voor een luchtje. Alleen die fabrikant wordt daar wijzer van.

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2015 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin, tijger1,

We zijn hier toch niet om een discussie te gaan houden over het milieu?

TS stelt een vraag en daarop kan men antwoorden.

Het is aan TS om te kijken wat er mee gedaan wordt.

En voor tijger1: je kletst jezelf tegen: wasverzachter is zeker géén chemisch spul?

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2015 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick

Maar de Ts gaat al wassen om de lucht er uit te krijgen, dan ook maar een beetje wasverzachter erbij. Strijkt ook makkelijker.

Mag ook azijn zijn.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 8, 2015 om 21:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet dat bepaalde wasmiddelen ook ruiken, stinken zal ik het niet noemen maar ik heb wel een vrijwel geurloze, ik slaap in de slaapkamer waar overdag de kleding aan de lijn hangt....
Wasverzachter, maar dan wel zo min mogelijk want ook die geur wil ik niet, wel zacht en ik heb minder nodig dan 20 jaren terug dankzij mijn waterwinbedrijf...

kn
door knina - Feb 9, 2015 om 14:00
5 Antwoorden / 5 Vragen

Dit heb ik vorig jaar ook gehad. Ze blijven stinken al doe je nog zoveel eraan. Ben na diverse wasbeurten teruggegaan naar V&D. Kreeg meteen mijn geld terug. Men zij dat het aan het verfprocedée lag en dit er nooit uit zou gaan. Dus probeer het eens bij je leverancier. Succes.é

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2015 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@knina,

OT
Mocht TS die gordijnen óók bij V&D gekocht hebben, dan moet ze dus wel snel handelen. ;-)

br
door brunoennicky - Feb 9, 2015 om 14:13
39 Antwoorden / 17 Vragen

ha hebmaat even opnieuw in de machine met een kortwasprogramma..beetje waspoeder en flink wat azijn(gewone azijn) bij de waspoeder.en alle luchtjes zijn verdwenen..ook goed voor die stinkende was trommel..help bij mij al jaren..en ook voor nieuwe gordijnen..

ma
door maggiemae - Feb 9, 2015 om 19:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vorig jaar bij het grootste postorderbedrijf van Nederland een paar rolgordijnen gekocht en had hetzelfde euvel.
Ik dacht ook dat de lucht zou verdwijnen nadat de hele zomer alle ramen open hadden gestaan maar van de winter gingen de ramen dicht en de penetrante lucht was weer terug.
Tegenwoordig wordt heel veel behandeld met formaldehyde (zie Wikipedia), gordijnen meubels etc. hoe donkerder de kleur hoe sterker de lucht.
Alleen postorderbedrijf Otto geeft aan dat hun spullen niet bewerkt zijn met een chemisch proces.
Ik kreeg het benauwd van de lucht dus de rolgordijnen hebben we weggegooid, zonde van het geld geweest.
Misschien is terug brengen een optie, want de lucht gaat er echt nooit meer uit.
Sterkte!

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar volgens die toelichting is de de hoge dosering formaldehyde na één keer wassen verdwenen.

ma
door maggiemae - Feb 9, 2015 om 21:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 9 feb 2015, 20:12]Maar volgens die toelichting is de de hoge dosering formaldehyde na één keer wassen verdwenen.
Ik heb nog nooit in een toelichting (gebruiksaanwijzing) gelezen dat een artikel was behandeld met formaldehyde, ook beetje moeilijk wassen rolgordijnen.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=maggiemae schreef op maandag 9 feb 2015, 21:16][quote=tijger1 schreef op maandag 9 feb 2015, 20:12]Maar volgens die toelichting is de de hoge dosering formaldehyde na één keer wassen verdwenen.
Ik heb nog nooit in een toelichting (gebruiksaanwijzing) gelezen dat een artikel was behandeld met formaldehyde, ook beetje moeilijk wassen rolgordijnen.

Ik zou zeggen, kijk dan eens op Google. Met name vloerbedekking en gordijnen worden daarmee behandeld om krimp te voorkomen en kreukwerend te maken.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2015 om 10:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waarom de verwijzing naar 'wasnoten' verwijderd is?
Nog maar een keer dan.
Info over 'wasnoten' klik hier.

he
door hebmaat - Feb 16, 2015 om 19:21
2 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 8 feb 2015, 13:01][quote=hebmaat schreef op zondag 8 feb 2015, 11:01]Help mijn nieuwe gordijnen blijven stinken.

Geachte leden.
Pas kochten wij nieuwe gordijnen en omdat we ze vonden ruiken zijn ze gewassen met was-
noten. Maar dit was niet voldoende en een volg-
ende wasbeurt zonder wasmiddel volgende.
Helaas als je s,morgens binnen komt hangt er
toch nog een aparte geur.
wie weet een oplossing.
Vriendelijke dank .

Wat ik dan zo vreemd vind is, dat, als het echt nieuwe gordijnen waren, u ze bent gaan wassen. Ik had ze eraf gehaald en was er mee teruggegaan naar de winkel waar ze gekocht zijn. Tenzij u met "nieuwe gordijnen" bedoelt dat ze al een tijdje hingen?