st
door stokstaart May 20, 2004 om 19:42
Huishouden & energie

Groenestroom

Op de eindafrekening van het afgelopen jaar staat dat wij met ingang van een bepaalde datum groene stroom van Essent betrekken terwijl wi hiervoor nooit toestemming hebben gegeven. De prijzen zijn hoger als de normale stroom.

Kan dit zomaar, en wat moet ik doen?

Is het misschien zo dat Essent hierdoor een eenmalige subsidie van het rijk ontvangt en zo op frauduleuze wijze subside gelden binnen haald? Als dit zo is dan is er sprake van criminele praktijken?

Wie heeft een antwoord op de bovenstaande vragen?

Met vriendelijke groet

293 1 Rapporteer

trancetycoon
door trancetycoon - May 23, 2004 om 18:46
29 Antwoorden / 2 Vragen

U dient beter te kijken voor u oordeelt over groene stroom. de totaalprijs (kwh+ energieheffing) is voor groene stroom evenhoog als bij normale stroom. dit garandeert essent t/m 2005. als u kijkt dat uw groene stroom per kwh hoger is, dan moet u ook zien dat de energieheffing voor groene stroom lager is dan voor normale stroom.

hiermee komt de totaalprijs dus evenhoog uit.

het kan zijn dat u mogelijk zonder toestemming bent "overgezet" naar groene stroom, maar dit is dus niet duurder.

als u uit principe terug wilt naar normale stroom, kunt u essent die gewoon vragen.