bo
door bobhanna Jul 15, 2006 om 22:41
Huishouden & energie

Grote honden en pups

kan iemand mij vertellen hoe je een kleine terrierpup laat ontmoeten met grote honden op hun eigen terrein. binnenkort bezoeken wij onze dochter met een Labrador en een golden retriever, ongeveer 8-9 jaar oud. op hun eigen terrein. ze moeten vriendjes worden; ze hebben wel een grote tuin, maar ik wil hem niet tijdens bezoek in zijn bench houden. en op straat zal het ook wel eens gebeuren.   de honden kunnen wel eens wat wild zijn, en dat maakt ons wat bang.

1215 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 15, 2006 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor dat laatste zijn we nou juist zo bang.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2006 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben een labrador pup en mijn zus een bennersenner van 4 jaar oud.In het begin deden ze snuffelen en daarna zijn ze samen gaan spelen.Ze vinden het nou hartstikke leuk samen.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2006 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meest natuurlijke reactie gewoon laten gebeuren en wel als de honden los zijn. Aan de riem vertonen honden een afwijkend gedrag. Uw pup zal zich overgeven aan een grotere hond en hem zijn keel tonen, waarmee het dier zijn onderdanigheid weergeeft. De grote hond zal laten blijken dat hij de baas is en de pup na enige tijd laten spelen.
Slechts in een uitzonderingsgeval zal de grote hond de pup aanvallen en niet laten gaan wat in feite vreemd asociaal gedrag is voor een normale hond.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2006 om 07:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een heel gerechtvaardigde angst. Pas geleden is bij ons in de buurt een pup per ongeluk in het spel iets te hard gebeten door een goedsul van een bennersenner. Een hoektand net door het longetje gegaan. Met noodlottige gevolgen. Wij hebben sinds kort een poedelpup en zijn ook bang tijdens het wat ruwe spel met grote honden. Met hun grote poten alleen al kunnen ze veel schade doen. Jij bent in de roedel de baas. Volgens mij is de enige manier ze aan elkaar te laten wennen in jullie bijzijn en wat te ruw spel meteen verbieden. Doordat hun onder jullie staan in de roedel zullen ze gehoorzamen. Maar het blijft oppassen. Ik zou de bench niet durven te vergeten. ook al omdat een terrier nou niet direct de onderdanigste soort is. Heel veel geluk met jullie hondje. P.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2006 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas,

U zult een pup ook moeten socialiseren, dwz, leren met andere honden, katten, mensen om te gaan.   Hem weghouden van andere honden is zeer onverstandig want daarmee kweekt u gedragsproblemen.

Het leven zit nu eenmaal met risico's maar in dit geval weet u toch hoe deze Labrador en Golden Retriever van uw dochter zich gedragen met andere (buur) honden?  Ze zijn toch niet agressief tegenover die buren?.  Elke normale hond zal nooit een pup aanvallen of bijten!

De Vrije Vogel (met van de Bruinbrandwhippets Akkefietje en prinses Poepela -- zie Internet)

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een labrador en een golden retriever zijn vriendelijke honden die de pup ongetwijfeld op een normale speelse manier zullen benaderen, maar wel even laten zien dat zij de baas zijn.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niemand beweert dat een pup niet gesocialiseerd moet worden. En voor deze pup hebben wij bijna 13 jaar de liefste labrador ter wereld gehad. Ons puppie is heel goed gesocialiseerd. Met heel veel mensen, kleine kinderen en andere honden. Maar dat betekent niet dat je alles maar goed moet vinden. Als het spel (bv. met de labrador van onze dochter) te ruw wordt mag je gerust ingrijpen. Jij bent de baas en jij bepaalt de grenzen. Niet uit angst, maar alleen omdat jij het genoeg vindt. Groetjes, P.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het wel wat mee zal vallen. In de regel vinden grote honden een pup eigenlijk een beetje griezelig. Ze zijn vaak bang om er op te gaan staan. Ik had indertijd zelf een pup en vrienden van mij hadden een St. Bernhard. Ik had eerst de zenuwen van, hoe zou dit aflopen. Het was perfect. De St. Bernhard liep mooi naast mijn pup, de poten hoog optillend, bang dat hij er op zou gaan staan. U moet zo denken, een pup is nog erg onschuldig daar zit nog geen kwaad bij, dat maakt het een stuk gemakkelijker hem met andere honden te laten kennis maken, die voelen dat ook aan. Ook heb ik dit van andere mensen ervaren.

Succes, libra.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is verstandiger om de honden op neutraal gebied kennis met elkaar te laten maken... b.v. in een bos of op een veldje waar allebij de honden nog nooit eerder zijn geweest

zodat ze elkaar eerst leren kennen en dan vervolgens het terratorium van de labrador laten betreden.. als ze eenmaal met elkaar kunnen opschieten na de eerste ontmoeting dan word het betreden van het terratoriom een stuk makkelijker

ve
door verwijderd - Aug 11, 2006 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn op vakantie geweest. De honden hebben heerlijk gerend en gespeeld. Maar helaas, tijdens het rennen is onze pup per ongeluk onder de poten van de labrador gekomen. In het maagje en darmen getrapt. 2 dagen niet gepoept en maar een klein beetje kunnen eten. Is gelukkig daarna weer allemaal goed gekomen, maar voor hetzelfde geld..... . Vandaar dat ik mijn waarschuwing nog eens wil benadrukken. Heeft dus alleen maar te maken met groot en klein en niets met socialiseren. ook wij mensen trappen ongewild heel wat kleine beestjes dood als wij lopen. En dat gebeurt ook niet expres,

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

laat de pup gewoon los in de tuin en laat dan de andere honden erbij, in het begin zullen ze best druk zijn en over de pup heen rennen en de pup zal piepen , maar laat het gewoon even, er is niets aan de hand, de rangorde zal duidelijk gemaakt moeten worden. het wordt vanzelf rustiger. een normale hond zal een pup nooit bijten , maar mocht toch een van de honden "gestoord" zijn, dan zie je dat en merk je dat wel, doordat de hond dan ook weg gaat en als de pup dan toch bij die hond komt, vertoont hij agressief gedrag , dan haal je hond weg bij de pup, en dan gaat dat dus niet samen. dit komt niet vaak voor , maar zeg nooit nooit, want ik heb er zelf ook een , is de pup dan groter ongeveer een jaar , dan is het goed bij haar , ik weet het , en laat haar dus niet bij een pup. maar verder laat de natuur zijn gang gaan en het gaat goed.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat na 3,5 maand de honden elkaar al lang ontmoet hebben en de pup inmiddels wel groter gegroeid zal zijn.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi vladja

er stond  niet bij wanneer, en misschien dat andere mensen er nog wat aan hebben, reageren is toch niet verboden na een bepaalde datum of wel?

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ikke68

Rechts boven elke vraag staat de datum.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar niet waneer ze bij elkaar komen

ve
door verwijderd - Nov 3, 2006 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ ikke 68

Ze zijn waarschijnlijk allang bij elkaar.

En voor de preciesse datum denk ik dat je daar geen antwoord op krijgt wan de meeste vragenstellers reageren niet meer na een aantal dagen.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 00:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarschijnlijk gaat het het beste om ze allebei los te laten.

een volwassen hond doet als het goed is een puppie zelden iets