Fr
door FransF1951 Apr 7, 2024 om 10:13
Huishouden & energie

Half keukenpapier

In verschillende landen, zoals b.v. Turkije, heeft men bij de rollen keukenpapier twee keer zoveel perforaties. Je kunt daar dus ook een 'half' keukenpapiertje afscheuren. Vaak heb je namelijk helemaal geen heel, vierkant, vel nodig..
Waarom hebben we dit hier in Nederland niet?

10110 21 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Apr 7, 2024 om 10:27
427 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe kunnen wij dat nou weten? Vraag het de fabrikanten.

Een gedeelte van het papier afscheuren lukt trouwens bij mij prima met mijn keukenrolhouder.

Ja
door JannyBoe - Apr 7, 2024 om 11:00
518 Antwoorden / Vragen

Dat hebben we wel en wel bij Jumbo bijvoorbeeld.
Per ongeluk een keer gekocht en voor mij persoonlijk niet zo'n goeie keuze.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 7, 2024 om 11:14
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Na gebruik dubbelvouwen en de ontstane schone kant later gebruiken.
Een meerlaagse rol closet papier kan ook voldoen.

sira
door sira Apr 7, 2024 om 11:52
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Doen wij ook met het toiletpapier, dubbelvouwen en de schone kant later gebruiken ;-))

Ja
door JanvanAlles Apr 7, 2024 om 15:33
330 Antwoorden / 1 Vragen

@Sira, dat dus.  maar spoel jij het niet uit in je keukenspoelbak onder de keukenkraan en laat het op je wasrekje of in de tuin drogen alvorens het te gebruiken?  Anders vind ik het best wel een heel klein beetje viezig hoor ;-)
Verder doe ik dat wel met handdoeken en washandjes natuurlijk, op even dagen de ene kant en oneven dagen de andere kant gebruiken. Wat de verschillen zijn dus welke kant ik moet hebben als ik het even niet meer weet herken in aan de kant waar het labeltje zit, hartstikke handig :0

rj
door rjw Apr 7, 2024 om 17:18
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Wc papier heeft absoluut niet de eigenschappen van keukenpapier. Het neemt veel minder vocht op. Andersom kan je het ook niet gebruiken (keukenpapier kan je niet in door spoelen in de wc).

CP
door CPV Apr 8, 2024 om 13:26
21 Antwoorden / Vragen

Zeker.
Als je met het vliegtuig terugkomt van vakantie, hoe kun je dan zien, dat je boven Nederland bent?
Aan het wc-papier dat aan de waslijn hangt te drogen.

sira
door sira - Apr 7, 2024 om 11:55
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom de vraag 2x geplaatst is, weet ik niet, maar ik zet mijn antwoord hier maar bij.

Kijk hier:

https://www.biggreensmile.nl/products/ecodoo-keukenrol-2-rollen/ecodessuietout.aspx?productid=ecodessuietout
https://www.kleenex.nl/producten/keukenpapier/kleenex-flexi-clean
https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/tzp4xx/keukenrol_vraagje/?rdt=51792

U moet zelf even zoeken waar het verkrijgbaar is of anders de producent bellen.
Zelf heb ik ooit ook rollen met halve vellen gehad, maar ik weet echt het merk niet meer

Ja
door JanvanAlles - Apr 7, 2024 om 15:10
330 Antwoorden / 1 Vragen

Is dit echt serieus?  Ik verslind keukenpapier, met een half velletje kan ik niks, ik heb namelijk graag alles goed schoon, niet "half" schoon. Wat kan een mens in hemelsnaam met een half velletje?  En anders bestaat er nog een wondermiddel wat iedereen wel in huis heeft:

Homeij coupeuse schaar - Scharenpunt.nl

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 7, 2024 om 15:38
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Frans,

Soms heeft Lidl ook zulke keukenrollen.

Het is natuurlijk een verdienmodel van de fabrikanten om zoveel mogelijk keukenpapier te verkopen.

Persoonlijk koop ik vaak die xxxl -keukenrollen bij Kruidvat.

rj
door rjw Apr 7, 2024 om 17:19
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Gelukkig wel dat ze zoveel mogelijk willen verkopen. Als bedrijven zo min mogelijk willen verkopen zal de werkeloosheid omhoog vliegen.....

pe
door pebk - Apr 8, 2024 om 11:52
581 Antwoorden / 0 Vragen

Wij gebruiken altijd de 'kleine keukenrol'. Het WC-papier met de blauwe hondjes doet het prima in de keuken.

Ozymandias
door Ozymandias Apr 8, 2024 om 13:39
167 Antwoorden / Vragen

Wat? Wc papier valt compleet uit elkaar als het nat wordt (zodat de riolen niet verstoppen). Dat is echt niet het zelfde en naar mijn mening niet te gebruiken in de keuken.

ka
door kaartendraak - Apr 8, 2024 om 12:18
181 Antwoorden / 2 Vragen

Who cares? Er zijn scharen in de handel.

Me
door Meindo Apr 8, 2024 om 13:30
64 Antwoorden / Vragen

Kaartendraak. In Nederland praten we Nederlands.

Ozymandias
door Ozymandias Apr 8, 2024 om 13:39
167 Antwoorden / Vragen

Who cares. Een beetje Engels is goed voor je.

Yv
door Yvonne-909 - Apr 8, 2024 om 12:19
15 Antwoorden / 2 Vragen

Keukenpapiervellen groot???
Ik vind deze maat helemaal prima, kleiner zou voor mij geheel onbruikbaar zijn.

vg
door vg1971 - Apr 8, 2024 om 12:21
11 Antwoorden / 0 Vragen

Het merk Nalys heeft ook halve vellen, hoor. De variant Wish (groen). In elk geval bij AH verkrijgbaar.

2 rollen die gelijk zouden zijn aan 4 standaard rollen voor € 5,39. Beter natuurlijk tijdens 1+1 gratis kopen, gezien de prijs.

ro
door ronny530 - Apr 8, 2024 om 13:09
2783 Antwoorden / 41 Vragen

Dat u geen heel vel nodig heeft wil nog niet zeggen dat anderen ook geen heel vel nodig hebben maar terzijde.
Wat veel milieuvriendelijker is zijn wasbare vaatdoekjes te koop vanaf om en nabij de 2 euro per 4 stuks.
Een pak keukenpapier is al duurder neemt een boel ruimte in en wordt na gebruik nat bij het restafval gedumpt en later in een afvalcentrale verbrandt.

Ozymandias
door Ozymandias Apr 8, 2024 om 13:41
167 Antwoorden / Vragen

Mijn probleem is dat je die doekjes na één dag al moet wassen want die verzamelen bacterien als een wilde.

Ja
door JanvanAlles Apr 8, 2024 om 15:11
330 Antwoorden / 1 Vragen

Dat dus @ozymandias.  Vaatdoekjes gebruik ik één keer en die gaan dan de was in, keukenpapier is wel zo hygiënisch en als ik iets smerig vindt is het een vieze keuken laat staan een keuken die soms een week (ieuwwwwww)  met hetzelfde smerige vaatdoekje wordt "schoongemaakt".

CP
door CPV - Apr 8, 2024 om 13:24
21 Antwoorden / Vragen

Zeker.
Als je met het vliegtuig terugkomt van vakantie, hoe kun je dan zien, dat je boven Nederland bent?
Aan het wc-papier dat aan de waslijn hangt te drogen.

Jo
door JohnnyH - Apr 8, 2024 om 13:36
15 Antwoorden / Vragen

Tja dan zou ik zeggen neem toiletpapier, dat is ongeveer een kwart vel.

pr
door prikker - Apr 8, 2024 om 13:50
15 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop niet dat dit soort geluiden de fabrikanten ooit bereiken... keukenrollen zijn dun en absorberen slecht, daardoor heb ik vaak eerder dubbele vellen nodig dan enkele... laat staan halven. Als je zo nodig kleinere vellen wilt gebruiken, gebruik dan zoals aangegeven toiletpapier.

1paul
door 1paul - Apr 8, 2024 om 14:02
3152 Antwoorden / 0 Vragen

zou zeggen, koop een schaar!!

Wi
door Winfried-K - Apr 8, 2024 om 14:04
1 Antwoorden / Vragen

Apart, zo'n vraag. Ik zou juist extra grote vellen willen hebben, i.p.v. de huidige relatief kleine vierkantjes. Ik kan wel twee vellen afrollen, maar dan zit je dus met een onnodige perforatie in het midden. Tja, het leven is niet makkelijk......

ma
door marindo - Apr 8, 2024 om 15:17
12 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Wibra poetspapier xxl  met kleine makkelijk afscheurbare velletjes

wi
door wim koelewijn - Apr 9, 2024 om 07:26
68 Antwoorden / Vragen

meningen verschillen..maar is dit echt een vraag voor deze rubriek ?

sm
door smiek - Apr 9, 2024 om 13:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik niet begrijp is waarom keukenpapier en toiletpapier zo vaak gebleekt, gekleurd of voorzien wordt van afbeeldingen. Is totaal overbodig en het is beter voor het milieu als hiervoor alleen maar ongebleekt gerecycled papier zou worden gebruikt. TIP!

marijke77
door marijke77 - Apr 9, 2024 om 14:24
158 Antwoorden / 3 Vragen

Dan moet je een plenty rol kopen waar je net zoveel uit kunt trekken dan je zelf wil.

ad
door adriek - Apr 14, 2024 om 08:32
5 Antwoorden / 0 Vragen

Tip: je kunt een velletje heel gemakkelijk en redelijk recht in de lengterichting doorscheuren. (In de breedte is is het papier veel sterker en scheurt bijna altijd onregelmatig.)