ju
door jureer Sep 30, 2010 om 13:00
Huishouden & energie

Hebben meer mensen problemen met Slaaptotaal Hillegom?

Wij hebben enige tijd geleden (bijna 3 maanden alweer) een kast besteld bij SlaapTotaal Hillegom. De belofte was dat zij tussen de 6 a 8 (werk)weken zouden leveren. Wij hebben aangegeven, dat wij de kast begin september 2010 zouden moeten hebben omdat mijn vrouw vanaf eind september 2010 zou kunnen bevallen. DIt zou geen probleem zijn. Vervolgens eind augustus 2010 heb ik telefonisch contact met hen opgenomen. De kast zou er de komende woensdag zijn, echter op woensdag horen wij niets. Weer gebeld, kast zou er nu vrijdag komen, maar ook deze vrijdag was ie er niet, nu zou er weer de komende woensdag een kans zijn. Weer contact opgenomen, want vanuit Slaaptotaal hoef je dat niet te verwachten, blijkt de vrachtwagen een andere ropute te hebben genomen. Nu wordt het weer over een week. Een week later weer gebeld, wordt er doodleuk gezegd hij is er niet we zijn nog binnen de termijn en ook de fabriek was gesloten dus tel er nog maar wat weken bij. Ik heb daarop de fabriek benaderd en de fabriek gaf aan dat zij helemaal niet gesloten zijn geweest. Ik heb Slaaptotaal daarmee geconfronteerd en het enige dat zij zeggen: "heb even geduld". We leven nu 30 september 2010 en de kast is er nog niets en ondanks diverse faxen van mijn zijde, niets meer vernomen van Slaaptotaal. Kortom: KOOP HIER NIET!! Slechte service en maar afwachten of je bestelling wel zal komen

12698 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jureer

"Heb even geduld" [??]
Zou erheen gaan en de afspraak maken: binnen 10 dagen leveren, anders is het van de baan.

Of schrijf een [aangetekende brief/ontvangstbewijs] brief en stel het bedrijf ingebreke en eis binnen een bepaalde tijd te leveren, zo niet, ga dan over tot ontbinding van de koopovereenkomst. Want op deze manier kan je wel wachten totdat Pasen en Pinksteren op één dag vallen.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

jureer

De hamvraag is: heb je een aanbetaling gedaan?

ReadAC.

ve
door verwijderd - May 19, 2011 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook zo schofterig behandeld bij Slaaptotaal in Hillegom???
Service: 0.

Beste jureer,
Ook ik heb een probleem met Slaaptotaal in Hillegom, vooral met de schofterige manier waarop het personeel met klachten omgaat.
Vorige week kocht ik bij Slaaptotaal in Hillegom twee matrassen voor logés en twee matrasbeschermers voor ons eigen bed. Er was keuze uit twee soorten matrasbeschermers. Ik zei na uitleg van de verkoper dat ik de duurste soort wilde hebben, omdat de goedkopere uitvoering in de winkel al heel erg pluisde. Dat ik juist nieuwe beschermers wilde omdat degene die ik nu heb pluizen. Dat die andere versie wel iets duurder was, maar dat ik dan tenminste goede en minder stoffige matrasbeschermers had en dat die bobbeltjes aan de onderkant (niet op de goedkope versie) het schuiven van het matras tegen zouden gaan. De verkoper ging naar achteren om de beschermers te halen en legde ze daarna op de balie met de woorden: 'Dit is de juiste maat.' Ik ging er vanuit dat het goed was, betaalde met pin, haalde de matrassen op in het nabijgelegen magazijn en ging met de spullen naar huis. Toen ik een paar dagen later het plastic van één van de matrasbeschermers haalde, zag ik dat het de goedkope (pluis)versie was. Op de bon, die nog in de auto lag, zag ik dat ik ook voor de goedkope versie hadden betaald. 'Nou ja', dacht ik, 'dan ga ik wel terug naar de winkel om de beschermers om te ruilen voor de betere versie. Tegen bijbetaling natuurlijk.'

In de winkel aangekomen, wilde ik even uitleggen wat er aan de hand was, maar de kenau achter de balie van Slaaptotaal in Hillegom vertelde al halverwege mijn verhaal dat het niet klopte wat ik zei. 'U heeft hier twee goedkope matrassen gekocht en die beschermers passen daar prima bij. En het is onmogelijk dat mijn collega de verkeerde beschermers heeft gepakt, want ze liggen niet naast elkaar in het magazijn. U heeft zelf om deze goedkope gevraagd.' Ze was er nota bene helemaal niet bij toen ik de spullen kocht!
De beschermers konden absoluut niet geruild worden, ook al zat de ene nog helemaal geseald in plastic. 'Alles wat de winkel verlaat kan uit hygiënisch oogpunt niet worden geruild.' Daarna bleef ze alleen star die zin herhalen.
Er was mij van tevoren niet verteld dat ruilen onmogelijk was en het staat ook niet op de bon.
Toen ik uiteindelijk de man te spreken kreeg die mij de beschermers had verkocht, kreeg ik tot mijn verbazing ook van hem te horen dat het niet waar was wat ik zei. Hij zei dat hij de beschermers op de balie had gelegd met de woorden: 'Dit is de goedkope versie.' Nou, echt niet. Ik legde nog even duidelijk uit dat ik toch echt om de duurdere beschermer had gevraagd, dus dat de fout ook bij Slaaptotaal in Hillegom lag. Ik zei dat ik hem niets kwalijk nam, het was gewoon een misverstand geweest, maar hij hield voet bij stuk, van excuses of ruilen was geen enkele sprake: ik was gek. Mijn bloed ging echt koken met die twee akelige mensen tegenover mij.

We hadden wat mij betreft best ergens 'in het midden' kunnen eindigen, bijvoorbeeld met een kleine korting op de nieuwe beschermers. Daar kon ik best mee leven. Het ging namelijk nergens over: een tientje kost zo'n goedkope matrasbeschermer. Ik heb gezegd dat ze verkeerde beschermers konden houden, want die hoef ik niet.

Het personeel van Slaaptotaal in Hillegom (vooral die vrouw) deed vanaf het begin net of ik de boel aan het belazeren was - of ik stond te liegen. Je voelt je dan zo machteloos. Dat er nog winkels bestaan waar je zo respectloos wordt behandeld! Ik heb duidelijk gemaakt dat ik met een heel vervelend gevoel de winkel uitging, maar dat boeide de dame en heer TOTAAL niet. Ik heb ze gezegd dat ik een klacht zou sturen naar het hoofdkantoor van Slaaptotaal, maar er is geen hoofdkantoor. Je kunt nergens terecht met je klacht.

De klant is koning bij Slaaptotaal in Hillegom, zolang deze nog niets heeft gekocht. Daarna kan de klant het bekijken. Ik raad iedereen af om iets bij deze winkel te kopen.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2011 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 19 juli 2011 een kast gekocht bij Slaaptotaal Hillegom. We zijn nu 7 november en nog steeds geen kast! Had ik voorgaande berichten maar eerder gelezen, dan had ik hier natuurlijk NOOIT een kast gekocht.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2013 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde hier. Wij hadden een bed besteld; een boxspring met matras. De wachttijd zou zo'n 6-8 weken bedragen. En ja, we hadden natuurlijk een deel aanbetaald.
Omdat we met onze oude matrassen op een wat vochtige grond hadden gelegen (laten we in het kort zeggen dat de Stek [toen nog Pago] beschimmelde huizen verhuurde) heb ik ze met veel plezier zo snel mogelijk weggegooid om in de plaats een tijdje op een luchtbed te liggen. Het was slecht tegen het najaar dus zo erg koud was dat nog niet.
Na twee maanden zijn we zelf langsgegaan, want je wordt inderdaad niet op de hoogte gehouden. Er waren problemen geweest met het maken van het matras (vaag vaag) dus zou het nog eens 6-8 weken duren. Pff, nou ja, kan gebeuren. Het liep tegen de winter toen we weer langs gingen, want wéér waren we niet op de hoogte gehouden na die twee (vier in totaal) maanden. Oh jee, er was weer wat mis gegaan, maar nu zouden de matrassen écht over nog eens twee maanden komen. Echt waar.
Ik was al boos want ondertussen lagen we met de vrieskou op een matras op de grond in een huis met vochtproblemen en alleen een kachel. We sliepen dus eigenlijk niet meer met lange werkdagen voor de boeg; we werkten allebei bij een winkel en de feestdagen kwamen er aan. Maar de man overtuigde mijn eigen man dat het matras nu echt echt echt over 4-6 weken zou komen.
De derde keer hadden mijn man en ik afgesproken niet zonder bed óf zonder geld de winkel uit te gaan. Nou, ze hadden nog niets, dus heb ik mijn geld terug geëist. Daar deden ze niet moeilijk over, tenzij we wilden wachten tot 15 januari*? Dan zouden ze echt echt echt echt het hele bed hebben... misschien. Natuurlijk heb ik voor het geld gekozen want ik kon ze niet meer zien of luchten; ik had al weken niet normaal meer geslapen. Daarnaast heb ik de bestelling gecanceld.
Dus zijn we naar Leiderdorp gereden; daar was een Beter Bed waar ze toevallig een aanbieding hadden. Na een uitstekende service kregen we de datum door dat we het bed zouden krijgen: óók 15 januari*! Ze zijn gekomen en hebben het bed meteen opgezet (niet zo moeilijk bij een boxspring maar toch), ze hadden zowel het bed als het matras als de juiste topper. Al die tijd slapen we al heerlijk in dat fantastische bed.

* De datum is niet helemaal zeker meer.