JJ
door JJoop de Winter Mar 11, 2016 om 13:08
Huishouden & energie

Hoe betrouwbaar zijn energieleveranciers zo als budget en eon?

Via ons huis zou ik kunnen overstappen naar Budget of Eon of nle. Doen deze maatscappijen wat ze beloven of zijn addertjes onder het gras?

1073 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2016 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze beloven dat ze gas en elektra leveren, zolang u betaalt. En dat doen ze. Wat zouden ze meer moeten doen?

leo1949
door leo1949 - Mar 11, 2016 om 14:06
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik stap elk jaar  over van energieleverancier en krijg daar elke keer een bonus van 180 tot 220 euro per overstap.
E-on is ook een van mijn leveranciers geweest en ik heb nog nooit problemen met ze gehad. (ook met de andere niet).
Wel moet je de overstap regelen via een vergelijkingssite.
Op de link hieronder kun je ze vinden en bij mij is de 3e vaak de gunstigste.

Energie leveranciers

simon55
door simon55 - Mar 11, 2016 om 14:25
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@leo1949

Als u ieder jaar overstapt dan nog effe wachten zeker en krijgt u geld toe

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 11, 2016 om 14:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Wel moet je de overstap regelen via een vergelijkingssite." Exact, dat is de enige manier om een beetje voordeel te halen. Rechtstreeks, via uw voorbeeld of wanneer je voor zo'n fantastisch 'gratis' cadeau gaat, ga je never nooit niet meer dan 2 tientjes voordeel halen.
Waar het mis kan gaan is de administratie, maar dat is een kwestie van zelf even bijhouden, en bij het jaarlijks overstappen via een betrouwbare vergelijkingssite zie ik niet in waar het mis zou moeten gaan. Zolang je maar niet overstapt naar Essent, die vragen zelfs geld voor automatische incasso, wat volgens Essent de normaalste zaak van de wereld is en iedere ander bedrijf zou volgens hun dat ook doen..

Vorig jaar heb ik zelf ruim minder dan 4 tientjes aan gas en stroom verbruikt per maand, voor de stroom stond ik zelfs een paar euro in de min :-).

leo1949
door leo1949 - Mar 11, 2016 om 14:50
16 Antwoorden / 0 Vragen

Eneco geeft in Noordholland nu voor een gemiddeld 2 persoons huishouden 290 €uro bonus volgens Gaslicht.com.
Tegen de tijd dat je kan overstappen moet je de sites wel in de gaten gaan houden want het veranderd met de dag.