Geer767
door Geer767 Oct 2, 2017 om 14:40
Huishouden & energie

Hoe de rubbers van koelkast/vriezer schoonmaken ?

Met welke middelen ?
Nat of droog reinigen?

48992 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2017 om 15:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dit een serieuze vraag?

Wacht dacht u van een sopje en een sopdoek? Net zoals u de binnenkant schoonmaakt.

Geer767
door Geer767 Oct 2, 2017 om 16:16
Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker,
Omdat ik meen dat Rob Geus bij de Smaakpolitie heeft gezegd dat het zonder
zeg maar vocht moest gebeuren,kan dit echter niet terugvinden/zoeken.

simon55
door simon55 Oct 4, 2017 om 11:27
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Rob Geus......is dat die kneus ?

tenormin
door tenormin - Oct 2, 2017 om 15:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Uw eerste koel/vriescombinatie? Gewoon een sopje, in mijn geval Dreft, een microvezel doekje en poetsen maar. Dus nat, mocht u het niet hebben begrepen.

Geer767
door Geer767 Oct 2, 2017 om 16:18
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt,dacht op tv bij Smaakpolitie gezien te hebben dat het zonder gebruik
van vloeistoffen moest worden gedaan.

tenormin
door tenormin Oct 2, 2017 om 16:55
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb even gekeken naar uw suggestie van Kneus Geus: louter onzin; lees maar eens op Google wat die vrijer allemaal zegt, doet enz. Ik ben pas 77, dus veel ervaring heb ik niet ;-)) maar mijn rubbers leven nog steeds van de maar 3 koelkasten die ik in mijn tijd 'versleten' heb. Mijn eerste heb ik laten staan toen ik met vriendinnetjes samenwoonde. Dus eigenlijk maar 2.

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2017 om 15:34
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Met welke middelen ?
In elk geval niet in de vaatwasser.

Nat of droog reinigen?
Wedden dat het droog niet lukt.

Geer767
door Geer767 Oct 2, 2017 om 16:21
Antwoorden / 1 Vragen

Had iets gehoord op tv (Smaakpolitie) over gebruik van schoonmaakmiddelen.
Maar vaatwasser begreep ik zelf al.
Zijn niet zo vuil,zal kijken met sopje.
I.i.g; Bedankt

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 2, 2017 om 15:37
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Scheutje driehoekzeep in lauwwarm water, succes.

Geer767
door Geer767 Oct 2, 2017 om 16:22
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel !

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2017 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tussen de rubbers kunnen niet alleen bacteriën leven, maar ook schimmels. Dit komt omdat de temperatuur van de rubbers net ietsje hoger is dan de temperatuur in de kern van de koelkast. Maak de rubbers schoon met een sopje van soda en droog ze goed na. (Bron)
Gebruik eventueel wattips, maar geen scherpe voorwerpen.

Geer767
door Geer767 Oct 2, 2017 om 16:26
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt !
Heb ook gekeken bij uw Bron.
Ga ermee aan de slag.
Vriendelijke Groet !

P.
door P. - Oct 4, 2017 om 11:58
3 Antwoorden / Vragen

Simpel, sopje of soda en met een zachte tandenborstel reinigen.
Wel goed droogmaken en klaar.

jo
door jorisw - Oct 4, 2017 om 13:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als deze vraag serieus is moeten de rubbers wel extreem smerig zijn lijkt me. Zo niet, dan is een vochtige doek voldoende.

lottesanne
door lottesanne Oct 8, 2017 om 15:37
438 Antwoorden / 47 Vragen

Gezien de diverse reacties, o.a. van Edrick3 is deze vraag terecht serieus. Er hoeft dan ook niet zo minachtend en lacherig over gedaan worden. Dit geldt helemaal voor Tijger1. Kleutergedrag.

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2017 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lottesanne. En wat is uw advies bij dit prangende probleem?

hans515
door hans515 - Oct 4, 2017 om 13:14
250 Antwoorden / 117 Vragen

Met een sopje en evt. hardnekkig vuil met wasbenzine.

audb
door audb - Oct 4, 2017 om 14:14
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Schoonmaak azijn dood bacterien en maakt ook goed schoon.

Doe het in een spuitfles en spuit gewoon alles flink in en laat dat even weken en daarn amet een microvezel doekje alles weg halen.

bi
door bieslook - Oct 4, 2017 om 14:46
4 Antwoorden / 10 Vragen

Dubro ontvetter is een fantastisch middel. Even sprayen, een paar seconden in laten trekken en met een vochtige doek afnemen. Succes verzekerd! Maar soms zit er het "weer" in de rubberen rand. Dan met een afwasborstel met bleekmiddel eroverheen wrijven en weg is het "weer".

mo
door mof - Oct 4, 2017 om 19:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Antischimmel spray werkt goed

ja
door janf43 - Oct 4, 2017 om 19:28
733 Antwoorden / 0 Vragen

Uit deze vraag blijkt dat het helemaal mis is met het Nederlandse onderwijssysteem. De basiskennis van de huishoudschool gaat verloren.

bi
door bieslook Oct 4, 2017 om 23:27
4 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb nooit op de huishoudschool gezeten (daar was ik te intelligent voor) maar weet wel hoe ik de rubberen rand van de koelkast moet schoonmaken

Ma
door Marijke Portma - Oct 5, 2017 om 08:40
2 Antwoorden / Vragen

Rubbers van de koelkast eerst goed schoonmaken met een zachte zeep en daarna goed drogen. Als het droog is goed insmeren met talkpoeder. Dat is heel goed voor de rubbers en er plakt niets meer aan. Veel succes.

do
door don-chriz - Oct 12, 2017 om 23:19
26 Antwoorden / 3 Vragen

Het schoonmaken van koelkast rubbers doe je het beste met een mild sopje en een doekje en vervolgens direct daarna met schoon water nogmaals met een doekje. Het gebruik van ontvetters en andere zuurhoudende vloeistoffen is ten strengste af te raden want dit tast de rubbers juist aan !  Af en toe de rubbers behandelen met siliconenspray is een pré, dit voorkomt uitdroging en vervuiling....  Veel succes!