ok
door oklomp Sep 26, 2004 om 23:26
Huishouden & energie

Hoe kan ik het beste RVS reinigen

Weet er toevallig iemand hoe ik het best RVS kan reinigen en hoe ik dat het beste kan verzorgen?

Alvast bedankt,

21724 9 Rapporteer

gery
door gery - Sep 26, 2004 om 23:56
504 Antwoorden / 8 Vragen

(grote schoonmaak:-)?)
Als het om een RVS afzuiger of gasstel gaat, deze reinig ik met een wonder doek (zachte doek) en water. Bij echt vuil ga ik eerst met een beetje afwasmiddel aan de gang. Maar wel met een zachte doek ivm krassen.

jubereva
door jubereva - Sep 27, 2004 om 07:15
42 Antwoorden / 17 Vragen

Zoveel mogelijk met een mild sopje en als het erg vuil is, kun je het met Staalfix schoonmaken.

Voor erg vette RVS kun je een oplosmiddel gebruiken, zoals Muscle.

ca
door caatje_1 - Oct 2, 2004 om 14:52
2 Antwoorden / 2 Vragen

gezien het aantal vragen over het reinigen van artikelen denk ik u weinig ervaring heeft met huishoudelijk werk.Er is voor porselein afwasmiddel,voor gietijzeren koekenpannen kan dit ook gebruikt worden.Voor RVS is er een speciale reiniger nodig anders gaat het vlekken.Voor alles geld,behandel het zoals je zelf behandeld wilt worden,zacht en rustig.

bu
door butch - Oct 17, 2004 om 20:13
23 Antwoorden / 5 Vragen

Gebruik WD 40 DIT IS EEN OLIE WAARMEE DE FIETSENMAKER OOK WERKT, OF VAN HG RVS REINIGER/COATING

od
door odo - Nov 22, 2004 om 01:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaring is met Blue Wonder. Elke kleinste vetvlekje, vingerafdruk verdwijnt, droogt streeploos. Ook gebruik (passieveren) van RVS-onderhoudsmiddel is belangrijk, minimaal 1x per jaar.

al
door alexy69 - Dec 3, 2004 om 19:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

rvs-afzuigkappen en kookplaten kun je het beste reiningen met HG-ovenreiniger. opspuiten, 10 min laten intrekken, nareinigen met water, nadrogen met theedoek(eventueel handeling herhalen bij hardnekkig vlekken). Dan apparaten onderhouden met rvs-cleaner 3M. Prachtig resultaat.    Succes!!!

rh
door rhacking - Nov 20, 2005 om 14:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Uxor Polish. Dit breng je met een badstoffen doek aan op het RVS. Vanaf dat moment kun je telkens na het koken met een stukje keukenpapier alle vetzooi er zo vanaf vegen. Het is te krijgen bij de betere keukenspecialisten (voor het MKB)

vladja
door vladja - Nov 20, 2005 om 14:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik denk dat het na de vraag in september 2004 allang schoongemaakt is.

Vladja

binkie
door binkie - Nov 20, 2005 om 15:21
28 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb heel veel RVS in mijn keuken. Regelmatig poets ik de kookplaat, afwasmachine enz. met een doekje met echte Zwitsal baby-olie. Alles blinkt dan alsof het nieuw is. Gezien op tv in een of ander programma over een vrouw die poetsziek is.