roefroef
door roefroef Jan 11, 2014 om 08:47
Huishouden & energie

Hoe leer ik mijn hond dat hij stil zit als hij poept?

onze labrador van een 6 maanden staat niet stil als hij poept maar gaat steeds iets vooruit zodat opruimen veel meer werk is?
iemand een idee?

1021 10 Rapporteer

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Jan 11, 2014 om 09:22
57 Antwoorden / 0 Vragen

Doe hem een luier om!

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 11, 2014 om 11:00
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als de hond geen vaste behoefte heeft, doen ze dit vaker, als dat deze wel vast is.
Oorzaak misschien te veel voeren, en of verkeerd voer voor u hond.

Succes er mee.

aurora1
door aurora1 - Jan 11, 2014 om 13:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag dit anders eens op een hondenforum of aan de dierenarts.

van leyden
door van leyden - Jan 11, 2014 om 14:21
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Met je voet op de riem gaan staan, totdat die uitgekakt is.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2014 om 15:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat maakt het uit? Of u nu een paar keutels van één plek opraapt of van meerdere.

van leyden
door van leyden - Jan 11, 2014 om 15:53
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 15:12]En wat maakt het uit? Of u nu een paar keutels van één plek opraapt of van meerdere.

1 bolus oprapen doe ik liever als tig hoopjes.
Nou ja, liever...
Hou de riem strak met je voet als de hond moet, gegarandeerd de beste methode, na een tijdje blijft hij vanzelf zitten, als het goed is.

who cares
door who cares - Jan 11, 2014 om 15:55
146 Antwoorden / 9 Vragen

ga er voor staan met z'n kop tussen de benen ,kan hij/zij geen kant meer op

roefroef
door roefroef - Jan 13, 2014 om 19:18
19 Antwoorden / 38 Vragen

wij laten hem uit zonder riem op onze eigen grond, (groot genoeg)
we laten hem dus eigenlijk niet uit zoals de meeste mensen maar lopen naar het eind van ons
gazon waar die het dan in de hoek doet ongeveer.

van leyden
door van leyden - Jan 13, 2014 om 19:31
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=roefroef schreef op maandag 13 jan 2014, 19:18]wij laten hem uit zonder riem op onze eigen grond, (groot genoeg)
we laten hem dus eigenlijk niet uit zoals de meeste mensen maar lopen naar het eind van ons
gazon waar die het dan in de hoek doet ongeveer.

Aha.
Ga met hem op hondencursus en leer hem commando s.
Blijf! zeg je dan als die zijn rug kromt...

daf-truckie
door daf-truckie - Jan 13, 2014 om 20:19
28 Antwoorden / 1 Vragen

Onze Lab, doet precies het zelfde.
Meestal op een paar plekjes ruimen, maar dat is toch geen probleem?