pe
door peter bots Dec 10, 2012 om 17:19
Huishouden & energie

Honden Benches

Ik heb via Internet bij Witjes verzendhuis 2 honden Benches gekocht voor bijna 120.- euro. In de beschrijving stond extra sterke kwaliteit. Ik heb de grootste maat genomen terwijl voor een Golden retriever 1 of 2 maten kleiner kon. Na wat oefenen met de honden zijn we de tweede dag even boodschappen gaan doen en toen we na 15 minuten terug kwamen waren beide honden uit hun bench en waren de benches kapot. Ik heb direct gebeld maar kreeg alleen te horen dat ik nieuwe kon bestellen met 15% Op mijn mail kreeg ik een dreigmail terug dat als ik Kassa of Radar in zou schakelen ze 1000.- euro per dag zullen eisen. Er stond een adres van een advocaat bij in Emmen. Mijn vraag is Wat kan ik hier aan doen? Voor mijn rechtbijstand verzekering is het bedrag te laag.
Heeft iemand anders ook ervaring met dit bedrijf?

4046 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2012 om 17:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=peter bots schreef op maandag 10 dec 2012, 17:19]Ik heb via Internet bij Witjes verzendhuis 2 honden Benches gekocht voor bijna 120.- euro. In de beschrijving stond extra sterke kwaliteit.

120,- euro per stuk of totaal? Voor 60,- euro per stuk kun je nauwelijks een stevige, groot formaat bench verwachten.

Maar een bedrijf dat dreigmails verstuurd, gaat natuurlijk alle fatsoensgrenzen te buiten. Zou een mailtje terug sturen dat als ze nog verder gaan dreigen, jij aangifte gaat doen bij de politie wegens bedreiging.

Denk dat je je verlies moet nemen en koop benches bij een dierenwinkel om de hoek, kun je de kwaliteit bekijken en advies krijgen van verkoper.

Voor de googelaars: Witjesverzendhuis: GEEN bedrijf om zaken mee te doen. Grote afrader dus!

tdehond
door tdehond - Dec 10, 2012 om 17:59
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Lijkt mij een aardig geval voor de belbus als u er niet uit komt.

Bel eerst eens Stichting Consuwijzer hoe u het beste kunt handelen.

Ik zou beginnen met een aangetekende brief waarin ik geld terug zou eisen vanwege de slechte kwaliteit van de geleverde producten. Golden retrievers horen niet binnen een kwartier hun bench te slopen.



zoekster
door zoekster - Dec 10, 2012 om 18:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

@tdehond, je kunt wel eisen, maar als zo'n webwinkel niet meewerkt sta je met lege handen. Het bedrag is te laag om er een rechtszaak van te maken. Aangetekende brief is in zo'n geval zonde van je geld.

Belbus is een beter idee. (hoewel je maar net geluk moet hebben dat ze je er als interessant geval uitpikken)

tdehond
door tdehond - Dec 10, 2012 om 18:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Aanvulling
Ik bestel er niet omdat de regeling rond crediteren mij niet aan staat.

tdehond
door tdehond - Dec 10, 2012 om 18:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op maandag 10 dec 2012, 18:02]@tdehond, je kunt wel eisen, maar als zo'n webwinkel niet meewerkt sta je met lege handen. Het bedrag is te laag om er een rechtszaak van te maken. Aangetekende brief is in zo'n geval zonde van je geld.

Belbus is een beter idee. (hoewel je maar net geluk moet hebben dat ze je er als interessant geval uitpikken)

Het zou een principekwestie van mij zijn om geld terug te eisen. Het gedrag van betreffende webwinkel is buitengewoon klantonvriendelijk. Ik zal dan ook mijn hondse kennissen waarschuwen voor deze praktijken.

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2012 om 18:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op maandag 10 dec 2012, 18:02] Aangetekende brief is in zo'n geval zonde van je geld.

Inderdaad, nog meer geld kwijt. Mailtjes komen net zo goed aan, kost niks.

diumenge
door diumenge - Dec 10, 2012 om 18:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hele klantonvriendelijke reactie van Witjes Verzendhuis, absurd gewoon.

tenormin
door tenormin - Dec 10, 2012 om 18:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ik zou die dreigmail waarin staat dat, als u KASSA of Radar inschakelt, doorsturen naar de redactie van KASSA en/of Radar. Dit kan toch niet zo maar, wat een schandelijke behandeling.
Die advocaat waar ook nog mee gedreigd word daar zou ik me minder druk om maken dan de mail op zich. Intimidatie ten top.

dearagain
door dearagain - Dec 10, 2012 om 18:54
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*jammer dat je voorafgaande aan de bestelling geen onderzoek gedaan hebt, dan had je daar wellicht geen bestelling geplaatst

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer