vd
door vdlagrotech Sep 20, 2013 om 12:53
Huishouden & energie

Hondenbrokken

Wij hebben 2 honden en vinden dat er en groot verschil in de prijs van hondenbrokken zit.
Is het kwaliteitsverschil echt zo groot?
Of is er een goede middenweg want de gezondheid van onze honden vinden wij belangrijk.
Gr Richard

16442 3 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 20, 2013 om 13:16
11631 Antwoorden / 51 Vragen

Wij mensen vinden niet alles even lekker wat gezond en goed heet te zijn. Ditzelfde geldt voor honden. Het zal per ras/grootte best wat verschil zijn, maar vraag desnoods de dierenarts wat je jouw hond het beste kan geven qua dieet. En zoek een voer/brokken wat bij dit dieet past en kijk dan wat de euro's doen. En dan nog kan het zijn dat de ene hond merk a liever eet als merk b, ongeacht de prijs.

haarp
door haarp - Sep 20, 2013 om 13:30
514 Antwoorden / 62 Vragen

Belangrijk is te weten hoeveel zout er in de brokken zit. Zout is niet goed voor Uw hond. Er zijn zeker betaalbare brokken waar weinig zout in zit.
Een bekend merk: Royal Canin bevat veel zout en is dus ongezond voor Uw hond.
Klik hier voor honden brokken

br
door briientjuh - Nov 1, 2013 om 22:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Om eerlijk te zijn hebben al mijn honden andere brokken gehad mijn Mechelse herder selection crok 6 actie, mijn huidige hond kreeg ik met de woorden hij eet alleen eukanuba , maar hjj gaf veel over van brokken, omdat veel brokken extreem veel water opnemen en zn maag dat niet kon hebben, na advies van de Dierenarts om naar brokken te zoeken.die minder water opnemen , paar dieren speciaalzaken bezocht en kwam Caro crock uit de bus, omdat ik actief met mijn hond ben ( hele dag bjj de paarden ) dacht ik in eerste instantie voor de active te gaan maar hIer werd hij licht agressief van dus maar de normale gehaald hier doet hij het al 2 jaar prima op en niet meer overgeven.

De ene hond doet het beter op een ander merk dan de ander dat ligt aan wat hij zij nodig heeft. Maar Caro crock is een redelijk goedkoop merk ( 32€ p 15kg ) niet het allerbeste maar wel redelijk betaalbaar )

En idd niet alle dure merken zijn per definitie goed in het algemeen of voor jou hond