adjudant
door adjudant Jan 26, 2010 om 23:38
Huishouden & energie

Huisbaas

Het is toch niet normaal wanneer een huisbaas helemaal geen (groot) onderhoud uitvoert omdat-ie zegt dat-ie daar geen budget voor heeft?
Kijk eens hoever het inmiddels is gekomen (na ruim 36 jaar in dezelfde woning te hebben doorgebracht):
Zie: http://www.slechte_huisbaas.webklik.nl/page/startpagina

465 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 01:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij achterstallig onderhoud kun je de huurverhoging weigeren.

Als het heel erg slecht is zou zelfs huurverlaging mogelijk zijn, dus dan hebben ze plotseling meestal wel geld genoeg om alles zeer snel en goed uit te voeren.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 03:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het met 25757 helemaal eens. Maar stel dat er door nalatigheid iets gebeurd bij jou thuis en het had door onderhoud voorkomen kunnen worden wie is er dan aansprakelijk en kan je dan de huisbaas verantwoordelijk maken?

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kunt u e.e.a lezen m.b.t. wat u kunt doen m.b.t. achterstallig onderhoud v.e. huurwoning.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk niet dat ze aan een flatgebouw uit 1956 nog groot onderhoud gaan uitvoeren. Dat heeft ook nog nauwelijks zin, aangezien ook de voorzieningen in de woningen zelf niet meer zullen voldoen aan de eisen van deze tijd.

De kans lijkt mij groot dat ze binnenkort gesloopt zullen gaan worden.

U had natuurlijk al in een veel eerder stadium Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente Gouda moeten benaderen. Dat kunt u nog steeds doen - zou ik zeker doen - maar ik betwijfel of het dan uitdraait op groot onderhoud.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op woensdag 27 jan 2010, 09:38: Hier kunt u e.e.a lezen m.b.t. wat u kunt doen m.b.t. achterstallig onderhoud v.e. huurwoning.

Voor deze sugestie zult u contact op moeten nemen met de huurcommissie.
Valerius

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op woensdag 27 jan 2010, 11:20:

[..]

De kans lijkt mij groot dat ze binnenkort gesloopt zullen gaan worden.

U had natuurlijk al in een veel eerder stadium Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente Gouda moeten benaderen. Dat kunt u nog steeds doen - zou ik zeker doen - maar ik betwijfel of het dan uitdraait op groot onderhoud.

Sloop ontkent men op dit moment in alle toonaarden.

Bouw- en Woningtoezicht is door mij in kennis gesteld: ook vanaf die kant blijft 't erg stil!

Op dit moment is er een raadslid Groen Links die probeert voor me in de bres te springen. En ik heb de Woonbond (waar ik persoonlijk lid van ben) achter me staan.

Op dit ogenblik echter zit ik met circa 1.000 euro schade waarvan mijn Inboedelverzekeraar - m.i. terecht - zegt dat deze schade aanwijsbaar komt door achterstallig onderhoud en dus verhaald moet worden bij de "veroorzaker".

Zie: Achterstallig onderhoud in Gouda Noord.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een oude woning hoeft niet gesloopt te worden.
Er zijn diverse oudere uit 1895 die erg populair zijn en na aanpassen nog steeds verhuurd worden.

Met Isolatie en aanpassen is sloop vaak niet nodig.
Schade door onderhoud zoals lekkende daken en schimmel op muur is te claimen en bij huurverlaging aanvragen is het meestal snel geregeld.

Verder hebben vele geen probleem met verouderde indeling of uiterlijk, meestal kiezen ze bewust voor de meestal zeer lage prijzen en hoeven geen luxe of maken deze zelf met toestemming eigenaar.
Daarom komt in dit soort "Afbraak Buurten" vaak erg veel luxe voor.
Als je de keuken zelf zou plaatsen en over 15 jaren af zou schrijven is dit goedkoper en beter dan extra huur betalen.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2010 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

............Er zijn diverse oudere uit 1895 die erg populair zijn ............

Nou ja, huizen uit 18..... kun je natuurlijk niet vergelijken met een na-oorlogs uit de grond gestampt flatgebouw!

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

---Op dit ogenblik echter zit ik met circa 1.000 euro schade waarvan mijn Inboedelverzekeraar - m.i. terecht - zegt dat deze schade aanwijsbaar komt door achterstallig onderhoud en dus verhaald moet worden bij de "veroorzaker".---

Is het niet zo dat de verzekeraar jou de schade dient te vergoeden en dit dan/daarna dient te gaan verhalen op de veroorzaker ?

ve
door verwijderd - Jan 28, 2010 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op donderdag 28 jan 2010, 10:20: ---Op dit ogenblik echter zit ik met circa 1.000 euro schade waarvan mijn Inboedelverzekeraar - m.i. terecht - zegt dat deze schade aanwijsbaar komt door achterstallig onderhoud en dus verhaald moet worden bij de "veroorzaker".---

Is het niet zo dat de verzekeraar jou de schade dient te vergoeden en dit dan/daarna dient te gaan verhalen op de veroorzaker ?

Daar denkt de verzekeraar dus anders over; zij wensen hier buiten te blijven omdat het een duidelijke zaak is wie er aansprakelijk is.
En inderdaad dreig je op deze manier als particuliertje tussen de wal en het schip te vallen...

ve
door verwijderd - Nov 14, 2012 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovenvermelde link Achterstallig onderhoud in Gouda Noord is gewijzigd. Deze werkt wel....

ve
door verwijderd - Nov 14, 2012 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

adjudant schreef op woensdag 14 nov 2012, 19:07: Bovenvermelde link Achterstallig onderhoud in Gouda Noord is gewijzigd. Deze werkt wel....

na bijna 3 jaar zal hier wel niet terug gekeken worden door TS

ve
door verwijderd - Nov 14, 2012 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar wel...adjudant=TS :-)