le
door lelyhaven Aug 5, 2009 om 08:35
Huishouden & energie

Huishoudens betalen te veel!!

Hallo,

In het reclamespotje van de NEM zegt Maurice de Hond dat 94% van de nederlandse huishoudens te veel voor energie betaalt.

Dit betekent dat we met z.n allen te veel betalen en dus eigenlijk worden bedonderd door de energieleveranciers en de regering.

Mijn vraag is waarom pikken wij dit als consument. De prijs kan dus nog best omlaag bij je huidige energieleverancier.

Waarom zo veel gedoei met het uitzoeken wie de goedkoopste is, gewoon een grote landelijke leverancier zonder aandeelhouders en met redelijke prijzen en die met zijn klanten meeleeft!

457 9 Rapporteer

labswans
door labswans - Aug 5, 2009 om 08:47
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is een discussieonderp en geen vraag van uw kant. Werkt u bij dat bedrijf ? Lijkt van wel. U trapt er ook in de REKLAME uitspraak welke bij u werkt om hier een discussie op de starten. Applaus voor de reklameontwerper.

labswans

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 9, 2009 om 02:10
3809 Antwoorden / 46 Vragen

dag lelyhaven,

Ben je zo naïef of doe je zo? Geloof jij Maurice de Hond? Ik, als nuchtere Tukker niet. Hij bewijst niets en hij weet ook niet waar ik m'n energie van betrek.

Bovendien is er een rechterlijke uitspraak dat reclame mag liegen want "iedereen" weet dat reclame overdrijft. Zegt een rechter! Denk dan toch even na voor je iets neerschrijft.

Hardware ERror MAN.

holpen
door holpen - Aug 9, 2009 om 02:21
1416 Antwoorden / 0 Vragen

En hier hebben we dus precies de reden waarom een rechter heeft bepaald dat MdH NIET in een dergelijk reclamespotje mag optreden. TS heeft dermate veel vertrouwen in MdH dat deze niet meer ziet dat het om een RECLAMEspotje gaat. Mededelingen gedaan in reclamespotjes zijn over het algemeen op zijn zachtst gezegd zwaar gekleurd of overdreven.
DENK NA: de man heeft betaald gekregen om deze tekst uit te spreken! En is daarmee dus eigenlijk zijn betrouwbaarheid gewoon kwijt.

johanpc
door johanpc - Aug 9, 2009 om 09:29
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Zijn er nog mensen die maurice de hond geloven?????????

richard83
door richard83 - Aug 9, 2009 om 09:55
386 Antwoorden / 28 Vragen

Ik niet. Ik vind die reclame misleidend.

richard83
door richard83 - Aug 9, 2009 om 09:57
386 Antwoorden / 28 Vragen

Bedoelden: Ik geloof er ook niet in.

edwardus
door edwardus - Aug 9, 2009 om 10:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Maurice mag beweren wat hij wil van mij. Het zou best kunnen zijn dat zijn bewering berust op onderzoek en nog waar is ook. Prima.

Echter, bij de NEM ga je uiteindelijk juist méér betalen, tenminste als ik de vele klachten hierover serieus mag nemen.

Ergo: het is de NEM die ik niet geloof.

kenwel2
door kenwel2 - Aug 9, 2009 om 10:39
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag lelyhaven: Zal het anders stellen ' 94% van de nederlandse huishoudens gelooft niet in NEM'....

5% voor NEM, 1% voor reclame en honorering van mensen zoals o.a maurice de hond?

We betalen (bijna) met z'n allen (94%) niet te veel!!

Het is maar hoe je het bekijkt! ;-)

Henri

kroonmeester
door kroonmeester - Aug 9, 2009 om 10:53
457 Antwoorden / 45 Vragen

FORUM!

De energie zou best weleens goedkoop kunnen zijn, het addertje onder het gras zou kunnen zijn de bijkomende kosten: vastrecht, dure transportkosten e.d.

Dan zou goedkoop duurkoop kunnen zijn.