In
door Internetje80 Aug 31, 2011 om 21:35
Huishouden & energie

Ik val uit mijn "Beter" Bed

Hallo,

Een aantal weken geleden ben ik naar een beter bed winkel gegaan voor een nieuw bed. Daar de verkoper verteld dat wij nu een ledikant hadden van 140cm x 220cm en graag een nieuw bed wilden, onze voorkeur ging uit naar een box spring. Na een tijd nagedacht te hebben zijn we voor een box spring gegaan van € 1200,- . Echter wel 200cm lengte omdat we dit voldoende vonden.
Het bed werd geleverd en wij gingen er op slapen.Dat was geen fijne nacht elke keer gleed ik uit het nieuwe bed. Dit wat ik met ons oude ledikant nooit gehad heb. Ook mijn vrouw had precies het zelfde probleem.
Een email gestuurd naar beter bed met mijn probleem omschrijving.
Het korte antwoord van Beter Bed.
"Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail. Naar aanleiding daarvan delen wij u het volgende mede.
De door u gemelde klacht op de boxspring is inherent aan het product ongeacht de maatvoering van de matras of boxspring. De boxspring heeft namelijk geen zijleggers."

Hier heb ik vervolgens weer op geemaild:
"Graag verwacht ik toch een word uitgebreider antwoord.
Wij kopen bij jullie een bed en verwachten dan ook ten eerste een goed advies. Als wij aangeven wat voor bed wij nu hebben dan is het toch niet de bedoeling dat ik daarna een bed krijg geadviseerd waar ik uit glij ?
Het is dan de verkopende taak om aan te geven dat deze geen zijleggers heeft ???"

Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met Beter bed en zij vinden dat ik mij beter had moeten verdiepen in de voor en nadelen van een box spring? Hier op heb ik aangegeven dat ik deze voordelen toch wel mag verwachten van een verkoper want daarom kom ik tenslotten naar een winkel, anders had ik ook wel een bed op internet kunnen bestelen. Echter blijft beter bed er bij dat het mijn eigen fout is en het bed niet kan geruild worden ook niet met bij betaling. Wel sturen ze nog een monteur langs om te kijken of het matras in orde is.

Heeft iemand van jullie ervaring met een box spring waarbij dit inderdaad ook het geval is en is dit echt met alle box springs zo dat als hij niet breed genoeg is dat je er uit glijd ?

En heb ik als consument nu geen rechten om een ander of grote bed te krijgen? Ik snap dat ik hier voor moet bij betalen dit is ook niet het probleem. Maar nu heb ik iets aan geschaft voor € 1200,- waar ik eigenlijk niets aan heb.

14640 38 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2011 om 21:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe breed is die boxspring dan? Wij hebben 2 matrassen van 90x200 en daarop een topper van 180x200, ben er nog nooit uitgegleden.

er
door ericw - Aug 31, 2011 om 22:30
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Siep,

Je hebt een bedombouw van 140x220cm en je besluit een boxspring (inhoud) aan te schaffen van 140x200cm en rol je uit je bed. Naar mijn inzien heb je de verkeerde beslissing wellicht uit kostenbesparing genomen en wilt Beter Bed hiervoor laten opdraaien, lijkt me niet terecht. Bied je Boxspring aan op een daarvoor bestemde site en koop een "passende" inhoud en stel Beter Bed hiervoor niet verantwoordelijk.

Mvg, Eric

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2011 om 22:59
16844 Antwoorden / 108 Vragen

siep,
een boxspring voor 2 personen van 140x200? Dat verbaasd me niet zo. Normaliter is een boxspring meestal bedoeld voor een lits-jumeaux en eenpersoons bedden, het zou het beter zijn geweest om 2x een 80x200 te kopen en uiteraard een nieuw onderstel. Waarom? Ik neem aan dat u en uw partner niet hetzelfde gewicht hebben (corrigeer me als ik hierin ongelijk heb) en als u samen maar op een relatief smal bed op een boxspring ligt is het bijna onvermijdelijk dat u er beiden uitglijd. €1200,00 is best een koopje, dat moet ik toegeven, want mijn bestelde boxspring is 2 weken geleden geleverd en ben er uitermate content mee. Was precies dezelfde prijs, alleen per persoon! Inclusief gestoffeerde hoofeinden en voetborden. Ik kan uiteraard niet in uw knip kijken, maar ik heb liever twee aparte matrassen (springbox) dan één matras voor twee.

In
door Internetje80 - Aug 31, 2011 om 23:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo diumenge,

Onze box spring is nu 140cm x 200cm. We hadden een ledikant van 140cm x 220cm met de breedte hadden we nooit problemen en de lengte was ruim voldoende. Vandaar dat we met 200cm ook overweg konden.

Hallo ericw,

Lekker kort door de bocht, werk je ook bij beter bed ???
Jij vind 140x 200 vreemd voor een box spring? Hoort een verkoper dat dan ook niet te adviseren ? Hoe kom je erbij dat ik alleen een inhoud heb aangeschaft ?
En hoezo kosten besparing ? ik ben bereid bij te betalen voor de extra kosten ?? Maar zelfs daar word niet naar geluisterd.

Hallo tenormin

2x 80cm ? Ja achter af wel, maar dat is dus nooit geadviseerd.
En een nieuw onderstel hebben we dus inderdaad.
Ja misschien was ik met 2 aparte matrassen beter af geweest, maar het vreemde is dat dit dus tijdens het gesprek met de aankoop nooit naar voren is gekomen. En dat stoort mij. Je mag toch verwachten als je bij een zaak komt dat je dan ook goed advies krijgt.

er
door ericw - Aug 31, 2011 om 23:57
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Nee ik werk niet bij Beter Bed, ik verkoop wel meubelen en ik blijf me verbazen over de eenzijdige verhalen op Kassa en Radar.Er staat in uw vraag: ik heb een bedombouw van 140x220cm en IK besluit om een bed aan te schaffen van 140x200cm, als jJIJ dit besluit heeft de verkopende partij jou niks te adviseren.....had hij je de koop moet wiegeren? eerst zelf nadenken wat je koopt en niet je eigen "miskoop" verwijten aan in dit geval Beter Bed...slaap lekker zo.

Mvg, Eric

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2011 om 00:13
16844 Antwoorden / 108 Vragen

Siep, als je nieuw bed gaat bestellen ging je dus uit van de bestaande maat. Dus bij Beter Bed heb je de verkoper de maten verteld. Heel eerlijk, en ik bedoel dit niet onaardig, maar verkoper kan niet ruiken dat U ook wel 2 aparte bedden van 80x200 zou hebben willen kopen, zoals ik nu lees. Ik kan me van de verkoper dan wel voorstellen dat hij u niet naar de grotere maten verwees. Had uw "oude ledikant" gewone matrassen die in het bed lagen, want dat scheelt natuurlijk ook daar de springbox er los bovenop (kan) ligt. Ik weet het niet, maar denk niet dat Beter Bed u iets heeft geprobeerd aan te smeren. Natuurlijk heb je zaken waarop je matrassen een week kunt uitproberen, maar dan kom ik weer met "de betere zaken" die deze service geven. Niet dat je dan direct op het matras ligt maar dan zit er een speciale bescherming omheen anders zouden ze het boel nooit meer kunnen verkopen. Nee, ik ben bang dat u hiervoor geen compensatie of tegemoetkoming voor kunt krijgen, hoe naar ook. Ik denk dat Ericw's optie om het aan te bieden op Marktplaats of, maar dit is mijn persoonlijke voorkeur op Buurtlink. Op die site voert u uw postcode in en bied het gratis aan (ik bedoel niet het bed gratis) en mochten er reacties komen dan zijn dat mensen uit uw directe omgeving, iets waar ik zeer succesvol dingen op koop en verkoop. Ik wens u veel succes, met alles wat u beslist.

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2011 om 00:18
16844 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ericw schreef op woensdag 31 aug 2011, 23:57]Beste,

Nee ik werk niet bij Beter Bed, ik verkoop wel meubelen en ik blijf me verbazen over de eenzijdige verhalen op Kassa en Radar.Er staat in uw vraag: ik heb een bedombouw van 140x220cm en IK besluit om een bed aan te schaffen van 140x200cm, als jJIJ dit besluit heeft de verkopende partij jou niks te adviseren.....had hij je de koop moet wiegeren? eerst zelf nadenken wat je koopt en niet je eigen "miskoop" verwijten aan in dit geval Beter Bed...slaap lekker zo.

Mvg, Eric

totaal offtopic: leuk dat u meubelen verkoopt. Mijn vader was de eerste meubelfabrikant die de "hoogte" inging en het bergmeubel introduceerde. Maar u zult wel veel te jong zijn om de geschiedenis van meubelen te kennen, hè?

zinook
door zinook - Sep 1, 2011 om 10:43
261 Antwoorden / 7 Vragen

Uw voorkeur ging uit naar een boxspring...dus u had van te voren al een keuze gemaakt gebaseerd op.........wat eigenlijk?Als u dus wist dat u een boxspring wilde, dan is het ook logisch dat u zich in het type bed verdiept en weet wat een boxspring is. Een boxspring heeft geen zijleggers.

Daarbij lijkt het me dat u het bed ook heeft gezien in de showroom of anders op een plaatje en had u kunnen zien dat een boxspring geen zijleggers heeft. Dus ja, het is uw fout dat u een boxspring aangeschaft hebt. Uw voorkeur ging er naar uit, u heeft het bed kunnen bezichtigen en daar heeft u 'ja' op gezegd...

Daarbij heeft u de verkoper verteld dat u een ledikant had en graag een boxspring wilde, tja wat had hij u dan moeten verkopen....een stapelbed??

Als ik naar een schoenenwinkel ga en zeg tegen de verkoper: Ik heb nu schoenen maar wil graag laarzen, dan gaat de verkoper natuurlijk zijn best doen om mij laarzen te verkopen, zo logisch als wat. De verkoper gaat er natuurlijk ook vanuit dat ik een reden heb om laarzen te kopen, zoniet dan moet ikzelf duidelijk zijn naar de verkoper en vragen wat er nu zo anders aan laarzen is of wat het verschil tussen laarzen en schoenen is....dan krijg je natuurlijk advies.

Volgende keer uzelf beter laten informeren over dit soort grote aankopen, lijkt me een goed advies!

valerius-2
door valerius-2 - Sep 1, 2011 om 11:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U bent niet de enige persoon die eerst al besluit voordat u de mogelijkheden van het artikel eens goed bekijkt. Als het dan niet is wat u wilde hebben dan krijgt de tegenpartij de schuld hiervan.

duif2
door duif2 - Sep 1, 2011 om 11:59
371 Antwoorden / 116 Vragen

Heb je al gekeken of de pootjes gelijk zijn?
Een vriendin van me had hetzelfde probleem en toen bleken de pootjes niet goed te zijn.
Nadat dit opgelost was kon ze weer rustig slapen zonder uit haar bed te schuiven!

In
door Internetje80 - Sep 1, 2011 om 21:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Eric, waar citeer jij ik besluit uit? Wij geven aan wat we nu hebben aan de verkoper. Hier kan
de verkoper dus nog steeds een advies geven dat je op een breder bed beter ligt, omdat een box spring geen zijliggers heeft en je er uit kan glijden.
Kun je me gelijk even vertellen bij welke meubelzaak jij werkt want ik merk aan je antwoorden dat ik
bij jullie ook niet moet zijn voor goed advies.

zinook
Op vakantie hebben wij een week op een box spring geslapen en dit beviel heel goed. Daar bleven we namelijk
wel in liggen. Een box spring heeft dus blijkbaar geen zijleggers, ik heb nog even gegoogled, maar nergens
waar dit vermeld word. Je kunt op het plaatje een matras zien, maar moet ik er als leek dan vanuit gaan dat
deze geen zijleggers heeft en je er uit valt. Als ik alles van bedden en box springs af wist was ik ze zelf
wel gaan verkopen.
Nee geen stapelbed maar wel een juiste boxspring.

Volgende keer uzelf beter laten informeren over dit soort grote aankopen, lijkt me een goed advies!
Goed punt, maar dat verwacht ik dus als ik naar een winkel gaat die bedden verkoopt, anders had ik hem
wel op internet gekocht.

Pootjes heb ik naar gekeken, maar deze staan helaas goed :(

En voor iedereen die nu reageert.
Wie heeft er nu eigenlijk een box spring, welke maat en waar gekocht ? Waar daar gaat mijn topic uit eindelijk over.

zinook
door zinook - Sep 2, 2011 om 09:25
261 Antwoorden / 7 Vragen

Tuurlijk is het advies van de verkoper belangrijk. Maar zoals ik al aangaf: u kwam in de beddenzaak met een boxspring voor ogen. U heeft zelf ook niet doorgevraagd. Zoiets komt van twee kanten zoals ik al aanhaalde in mijn illustratie van de laarzen en schoenen.

En ja, ook ik heb een boxspring. Ik heb op internet heel wat gegoogled en wist echt wel dat een boxspring geen zijleggers heeft. Uiteindelijk zijn we in Heerlen naar verschillende beddenzaken geweest op de meubelboulevard en hebben we ons overal goed laten adviseren. Ondanks dat ik al een hoop informatie op internet gezocht had.

Uiteindelijk hebben we er een gekocht van 180 bij 220. Een Pullman met aparte matrassen met ieder een apart topmatras. Mijn man ligt graag op een zacht matras, ik op een wat steviger. Allemaal mogen testen bij de beddenwinkels.

U heeft in een impuls een boxspring willen kopen omdat op vakantie dat zo lekker lag, ja, dat is niet echt informatie inlezen of inwinnen over boxsprings.
Heel vervelend voor u maar dat is niet de fout van Beter Bed.

sp
door spikkel - Sep 2, 2011 om 11:42
148 Antwoorden / 5 Vragen

Die Beter Bed verkoper had toch moeten weten dat Siep uit zijn bed zou gaan glijden ? Waarom heeft die dat niet even gezegd ? Dan had Siep dit bed echt niet gekocht. Daarvoor ga je tegenwoordig toch naar een winkel, anders kun je het inderdaad beter op inernet bestellen.

Ik begrijp dat 140 breed te smal is om met 2 personen op te slapen. Ieder ander zou er ook uitglijden. Leuke tip dan om het op marktplaats te verkopen. Is Siep er af maar glijdt een ander uit zijn / haar bed. Sorry hoor maar dat vind ik niet netjes.

ma
door martinedorr - Sep 2, 2011 om 12:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb pas een boxspring gekocht bij Leen Bakker van 1.60 x 2.00 m.
Dus 2 matrassen van 80 cm.
Wel heb ik er een topdek bij gekocht, en ik heb geen last dat ik eruit glij.
Het bed was tussen haakjes veel goedkoper dan 1200 euro.
groetjes.

=siep-cornet schreef op donderdag 1 sep 2011, 21:58: Eric, waar citeer jij ik besluit uit? Wij geven aan wat we nu hebben aan de verkoper. Hier kan
de verkoper dus nog steeds een advies geven dat je op een breder bed beter ligt, omdat een box spring geen zijliggers heeft en je er uit kan glijden.
Kun je me gelijk even vertellen bij welke meubelzaak jij werkt want ik merk aan je antwoorden dat ik
bij jullie ook niet moet zijn voor goed advies.

zinook
Op vakantie hebben wij een week op een box spring geslapen en dit beviel heel goed. Daar bleven we namelijk
wel in liggen. Een box spring heeft dus blijkbaar geen zijleggers, ik heb nog even gegoogled, maar nergens
waar dit vermeld word. Je kunt op het plaatje een matras zien, maar moet ik er als leek dan vanuit gaan dat
deze geen zijleggers heeft en je er uit valt. Als ik alles van bedden en box springs af wist was ik ze zelf
wel gaan verkopen.
Nee geen stapelbed maar wel een juiste boxspring.

Volgende keer uzelf beter laten informeren over dit soort grote aankopen, lijkt me een goed advies!
Goed punt, maar dat verwacht ik dus als ik naar een winkel gaat die bedden verkoopt, anders had ik hem
wel op internet gekocht.

Pootjes heb ik naar gekeken, maar deze staan helaas goed :(

En voor iedereen die nu reageert.
Wie heeft er nu eigenlijk een box spring, welke maat en waar gekocht ? Waar daar gaat mijn topic uit eindelijk over.

el
door eltoro - Sep 2, 2011 om 12:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Na dertig jaar in een opklapledikant met stalen randen te hebben geslapen
zijn wij overgegaan op een boxspring van 200 X 140. Meer ruimte is er niet
en er was alleen keuze uit een matras van dezelfde afmeting.
Dit alles bij een buurtwinkel voor ongeveer € 1200.
Omdat we in de afgelopen jaren regelmatig in hotels op boxsprings hebben
geslapen wisten wij dat de randen zacht zijn en dat is wennen bij het in- en
uitstappen. Met slapen en zelfs op de rand slapen zijn we er na anderhalf jaar
nog niet uitgevallen, ook niet bijna.
Als het beddegoed niet te glad is kun je er niet uitglijden. Als aanvulling hebben
we nog wel een dekmatras gekocht bij IKEA. Een Sultan Tafjord van ongeveer
€ 200. Dit is een soort traagschuim en het bevalt uitstekend.
Dus zet door en leer erop te slapen zou ik zeggen. Succes...

na
door nadine4 - Sep 2, 2011 om 12:50
6 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben ook een boxspring 160x220 ook van beter bed de verkoper wilde toen doordrammen op 210 lengte maar niet gedaan in die tijd kostte deze in guldens 4000 ongeveer helaas hebben wij gekozen voor een matras ipv twee achteraf spijt van omdat je naar de zwaardere toe rolt maar naar de binnenkant eruit kunnen rollen snap ik niet dat dit kan ik zou een klacht indienen bij het hoofdkantoor en hun uitnidigen erin te komen liggen want dit klopt toch niet het lijkt mij dat dit aan de matrassen ligt en niet aan het bed zelf probeer het uit op de vloer rol je eraf neem je het matras mee naar de winkel en dien je een klacht in

polleke1945
door polleke1945 - Sep 2, 2011 om 12:52
76 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben 40 jaar lang geslapen op een "normaal" bed van 140x200.
Dat werd, gezien onze leeftijd, te laag om goed in en uit te stappen.
Sinds 5 maanden hebben we nu een boxspring van 140x200 met een koudschuim topdek. En dit is beslist niet te smal.
Wij hebben nergens een probleem mee, lekker hoog, makkelijk als je wat ouder bent. We hebben wel voor een kwalitatief goed bed gekozen, bij meubelboulevard Poortvliet, en daar ook goede voorlichting gekregen, misschien is dat het verschil.
De plaats waar wij 1/3 van ons leven op doorbrengen is wel een paar euro meer waard, onze combinatie kostte 1999 euro.

polleke1945
door polleke1945 - Sep 2, 2011 om 12:54
76 Antwoorden / 2 Vragen

O ja, ik ben bijna 2x zo zwaar als mijn vrouw, maar wij rollen niet naar elkaar toe.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 2, 2011 om 13:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ericw,
er is geen nieuwe inhoud gekocht.
Een boxspring is een compleet bed zonder zijkanten, het staat op 4 poten.
En dat steeds uit bed vallen is mij alleen overkomen tijdens de huwelijkreis.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=ericw schreef op woensdag 31 aug 2011, 22:30: Beste Siep,

Je hebt een bedombouw van 140x220cm en je besluit een boxspring (inhoud) aan te schaffen van 140x200cm en rol je uit je bed. Naar mijn inzien heb je de verkeerde beslissing wellicht uit kostenbesparing genomen en wilt Beter Bed hiervoor laten opdraaien, lijkt me niet terecht. Bied je Boxspring aan op een daarvoor bestemde site en koop een "passende" inhoud en stel Beter Bed hiervoor niet verantwoordelijk.

Mvg, Eric

lijnvb
door lijnvb - Sep 2, 2011 om 13:51
27 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Siep, een boxspring heeft nou eenmaal de eigenschap dat je er een beetje 'bovenop' ligt en niet een beetje in de matras wegzakt. Ik zou naar het advies luisteren om een topdek te kopen van bijvoorbeeld traagschuim of latex. Dan is het probleem zeker verholpen. Succes!

as
door astridbuhrs - Sep 2, 2011 om 13:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Jammer dat je je matras niet een poosje kon uitproberen. Dit kan in sommige duurdere beddenzaken, maar ook bij IKEA. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van dit bedrijf, maar wij hebben daar in maart een heel betaalbare binnenveringsmatras + topdek gekocht (we hadden al een boxspring-onderstel 160x200) met een omruilgarantie van 90 dagen. Inderdaad merkten we dat het gekochte matras te hard voor ons was, dus na 2 maanden er op geslapen te hebben omgeruild voor een iets zachtere variant,
een SULTAN HJELMAS dit met kassabon, maar zonder verpakking, geheel probleemloos!
Je moet wel zelf voor het transport zorgen, maar een boedelbak is daar ook te huur. We zijn erg tevreden met ons matras én met de service van IKEA.
Het nadeel is echter dat ze een beperkt assortiment hebben en je je matras alleen om kunt ruilen voor een andere en geen geld terug krijgt.

polleke1945
door polleke1945 - Sep 2, 2011 om 14:03
76 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=astridbuhrs schreef op vrijdag 2 sep 2011, 13:56]hebben en je je matras alleen om kunt ruilen voor een andere en geen geld terug krijgt.
Dus 2 maanden gratis slapen zit er niet in....

tpol
door tpol - Sep 2, 2011 om 14:17
34 Antwoorden / 0 Vragen

Is het niet zo, dat je zonder opgaaf van redenen je product binnen 14 dagen mag terug brengen cq ruilen?

rg
door rgv - Sep 2, 2011 om 14:22
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ben heel verbaasd, we slapen al ongeveer 40 jaar op Ikea matrassen en nog steed dezelfde Ubica boxspring eronder, geen enkel probleem.

Nu is mijn ervaring dat het Beter bed personeel in het algemeen ongeintersseerd is en soms zelfs onzin staat te vertellen. (b.v. Een matras van 90 X 200 bestaat niet en heeft nog nooit bestaan dat we er al ongeveer 40 jaar op slapen hebben ze geen boodschap aan)

Mijn advies ga eens naar een echte beddenwinkel of Ikea.

gr
door grootmoeder - Sep 2, 2011 om 16:08
6 Antwoorden / 7 Vragen

Wij hebben hetzelfde gehad,mijn man is 2x uit bed gevallen,als je bij beter bed kijkt ,lijkt het allemaal groter,ik heb ook 140 en een spijt heb ik daar van.
wij hadden ook nog vrij grote poten er onder,en sinds ik die er af heb geschroefd,slaapt mijn man weer rustig,is ook misschien een idee .

ws
door wsteendam - Sep 2, 2011 om 17:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Siep,
een raad, reageer niet op reakties zoals die van ericw, jij maakt je druk en daar heeft hij alleen maar meer lol om, dit soort types negeren.
Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met Beter Bed, snap niet dat deze winkel nog bestaat. Ik raad ook iedereen aan hier niet naartoe te gaan. Er word er maar een Beter van en dat zijn ze zelf. In de winkel super aardig maar zodra je betaald heb kan er niets meer. Ben bang dat je ermee opgescheept blijft zitten, alhowel ik denk dat je het toch op moet kunnen lossen, wij slapen al 25 jaar op (verschillende) een 1.4 x 2.0 boxspring. Succes in ieder geval. Wim

zinook
door zinook - Sep 2, 2011 om 18:31
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tpol schreef op vrijdag 2 sep 2011, 14:17]Is het niet zo, dat je zonder opgaaf van redenen je product binnen 14 dagen mag terug brengen cq ruilen?

Nee, dat is niet zo. KOOP=KOOP

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 2, 2011 om 18:34
1961 Antwoorden / 1 Vragen

@Zinook,

Bij sommige winkels mag dat wel. Ruilen voor een ander product of geld terug.

1paul
door 1paul - Sep 2, 2011 om 19:01
3168 Antwoorden / 0 Vragen

Slaap ook op een boxspring van 1.40 maar ben er nooit uitgevallen ondaks dat ook wij geen zijkanten aan het bed hebben...

Ik heb het idee dat u een "te zwaar" bed heeft gekocht, te zware veren voor uw gewicht dus waardoor u niet "in de veren zakt" maar er bovenop blijft liggen waardoor u sneller naar de zijkant glijd...

top matras erop zou een oplossing kunnen zijn in dit geval maar zekerheid heeft u ook hier niet...

Ruilen of teruggave heeft u geen recht op trouwens, koop is koop!!!

zinook
door zinook - Sep 2, 2011 om 19:03
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 2 sep 2011, 18:34]@Zinook,

Bij sommige winkels mag dat wel. Ruilen voor een ander product of geld terug.

Ja maar dat is een gunst en geen wet.

pi
door pieter26 - Sep 2, 2011 om 21:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Koop nooit geen matras bij beter bed,wij hebben er een matras gekocht,prijs 699 euro,2 weken in huis,matras begon door te zakken,men gleed er vanaf aan de zijkant.
monteur langs geweest van beter bed in inderdaad,matras was niet goed,kregen netjes een nieuwe.
De nieuwe matras 2 weken in huis,zelfde problemen,weer monteur geweest,matras is niks mis mee ,vertelde de monteur.
Heb er een zaak van gemaakt,rechtsbijstandverzekering ingeschakeld,die zijn er achter aan geweest,maar wat beter bed wilde doen is ons een bedrag van 200 euro geven,meer niet,nu slapen we nog op dat rot matras van beter bed.
Ons advies is,koop nooit geen matras bij beter bed,de verkopers die er lopen,zijn niet opgeleid,ze kunnen beter op de markt gaan staan om appels te gaan verkopen.
Voor ons nooit geen matras meer van beter bed

mostertpot
door mostertpot - Sep 4, 2011 om 12:03
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=ericw schreef op woensdag 31 aug 2011, 23:57]Beste,

Nee ik werk niet bij Beter Bed, ik verkoop wel meubelen en ik blijf me verbazen over de eenzijdige verhalen op Kassa en Radar.Er staat in uw vraag: ik heb een bedombouw van 140x220cm en IK besluit om een bed aan te schaffen van 140x200cm, als jJIJ dit besluit heeft de verkopende partij jou niks te adviseren.....had hij je de koop moet wiegeren? eerst zelf nadenken wat je koopt en niet je eigen "miskoop" verwijten aan in dit geval Beter Bed...slaap lekker zo.

Mvg, Eric
Wat een zeldzame kort-door-de-bocht reactie beste meubelverkoper; noem mij de zaak waar je werkt, dan weet ik dat ik daar niet moet zijn. Als jouw klanten wat bij je willen kopen, is het je taak als verkoper hen van een goed advies te dienen. Kiezen zij voor een optie, die in jouw ogen niet geschikt is, dan leg je hen uit waarom dat zo is in jouw ogen. Blijven ze bij hun besluit, ja dan is het hun probleem. En soms moet je inderdaad een verkoop weigeren als je ziet dat mensen iets ongelooflijk doms doen. Een goede verkoper is een adviseur. Een verkoper die enkel en alleen op omzet uit is, is een charlatan.
Ik ben zelf jaren verkoper geweest, of verantwoordelijk voor verkopen geweest, zowel van producten als diensten: Een eerlijk advies heeft mij nooit windeieren gelegd; klanten kwamen juist daarom terug. Jij hoort de vakman te zijn die de klant kan en mag vertrouwen. Daar waar het misgaat in dat vakmanschap vind je de gevolgen bij Kassa en Radar. Dus als je je nog eens verbaast over verhalen, hier of bij die andere omroep, vraag je dan af wie er eenzijdig denkt, jij of zij?

polleke1945
door polleke1945 - Sep 4, 2011 om 12:07
76 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een zeldzame kort-door-de-bocht reactie beste meubelverkoper; noem mij de zaak waar je werkt, dan weet ik dat ik daar niet moet zijn. Als jouw klanten wat bij je willen kopen, is het je taak als verkoper hen van een goed advies te dienen. Kiezen zij voor een optie, die in jouw ogen niet geschikt is, dan leg je hen uit waarom dat zo is in jouw ogen. Blijven ze bij hun besluit, ja dan is het hun probleem. En soms moet je inderdaad een verkoop weigeren als je ziet dat mensen iets ongelooflijk doms doen. Een goede verkoper is een adviseur. Een verkoper die enkel en alleen op omzet uit is, is een charlatan.
Ik ben zelf jaren verkoper geweest, of verantwoordelijk voor verkopen geweest, zowel van producten als diensten: Een eerlijk advies heeft mij nooit windeieren gelegd; klanten kwamen juist daarom terug. Jij hoort de vakman te zijn die de klant kan en mag vertrouwen. Daar waar het misgaat in dat vakmanschap vind je de gevolgen bij Kassa en Radar. Dus als je je nog eens verbaast over verhalen, hier of bij die andere omroep, vraag je dan af wie er eenzijdig denkt, jij of zij?
Ok ik zat 30 jaar in de verkoop en ben het hier volledig mee eens.

an
door andrea - Sep 4, 2011 om 12:17
21 Antwoorden / 5 Vragen

Wij hebben ook jaren in een bed geslapen van 140 x 200. Daarna in een bed van 160x200 en nu de laatste jaren in een bed van 180x210. Het laatste bed heeft geen zijleggers. De 1e keren dat wij erin sliepen hadden wij ook last om niet uit bed te vallen ondanks dat we ieder onze eigen matras hadden. Maar na een paar dagen ben je er aan gewend. Mijn dochter had tot voor kort ook een boxspring met 1 matras van 140x200 en als wij bij haar sliepen zijn we er ook nooit uitgevallen.
Mijn schoonouders zijn ook een keer uit ons bed gevallen alleen maar omdat ook zij niet gewend waren om in een bed zonder zijleggers te slapen.
Het lijkt mij dus echt een kwestie van wennen of zoals vele voor mij al aangaven koop een topic. Ook een idee als het echt niet wil en Beter Bed ook niets wil doen is om zijliggers te maken of een nachtkastje wat lager te plaatsen zodat het een idee geeft dat er wel een zijligger is. Succes het zal heus wel wennen.

sp
door spikkel - Sep 4, 2011 om 15:54
148 Antwoorden / 5 Vragen

@ Mostertpot en Polleke1945
De manier waarop jullie klanten hebben geadviseerd is de enig juiste. Hoe vaak kom je niet in een winkel met een bepaalde wens en koop je uiteindelijk heel iets anders. Als het goed is heb je advies gekregen en daar je keus op gebaseerd. Jammer dat veel verkoopadviseurs zich niet meer geroepen voelen mensen te behoeden voor miskopen. Wij, normale burgers, worden tegenwoordig geacht overal verstand van te hebben. Lekker makkelijk voor de verkoopadviseurs...

kr
door kroeg1945 - Sep 4, 2011 om 21:50
20 Antwoorden / 0 Vragen

als laatste mogelijkheid is misschien een tuigje te overwegen. Kan je de riempjes onder de matras vastmaken en er niet meer uitvallen.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 5, 2011 om 02:48
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kroeg 1945,

dit antwoord heb je zeker in de kroeg bedacht tegen sluitingstijd ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==

=kroeg1945 schreef op zondag 4 sep 2011, 21:50: als laatste mogelijkheid is misschien een tuigje te overwegen. Kan je de riempjes onder de matras vastmaken en er niet meer uitvallen.

kr
door kroeg1945 - Sep 9, 2011 om 23:08
20 Antwoorden / 0 Vragen

Blijf altijd tot na sluitingstijd en val dan in slaap