Ta
door Tamara Jansen Dec 14, 2015 om 19:35
Huishouden & energie

Ik word aan het lijntje gehouden door mediamarkt; wat te doen?

Vrijdag 27 november heb ik online bij mediamarkt outlet een vaatwasser gekocht. Deze zou maandag 30 november geleverd worden. Tot op heden is de vaatwasser nog niet geleverd...! Ik heb al tientalle malen contact gehad met de klantenservice, waarbij ze me nu al vele malen beloofd hebben dat ze me op een specifieke dag terug zullen bellen om de stand van zaken door te geven en van die vele keren maar 1 keer hun belofte na gekomen zijn.  Ook werd me vorige week gezegd dat voortaan 1persoon met mij contact op zou nemen omdat er nu al vele verschillende mensen mee bezig zijn.  Vervolgens heb ik niks meer vernomen vanuit mediamarkt. Alle contact komt steeds vanuit mij, op die ene keer na. Telkens als ik bel dan is de persoon van de backoffice, die contact met mij zou opnemen,naar huis of op dat moment niet bereikbaar.  Ze zijn er steeds mee bezig maar waarmee ze precies bezig zijn kunnen ze me niet vertellen.  Er is me al gezegd dat ik eventueel geld terug kan krijgen maar dat wil ik niet. Ik wil de door mij bestelde en betaalde vaatwasser, de vaatwasser die mediamarkt zou leveren op 30 november.

Ik voel me voor de gek gehouden en ben alle vertrouwen in mediamarkt kwijt. Maar ik wil wel nog dat ze de vaatwasser leveren! Hun slogan is "Mediamarkt ik ben toch niet gek" Nou het zou moeten zijn "mediamarkt maakt je gek"

Wat kan ik nu doen?

6757 14 Rapporteer

marita567
door marita567 - Dec 14, 2015 om 20:39
1576 Antwoorden / 17 Vragen

u kunt nog afwachten dat ze leveren en aan het lijntje worden gehouden , of u accepteert u geld terug en koopt ergens anders .

lees dit ook eens klik hier om constant te bellen zet ook geen zoden aan de dijk .

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2015 om 21:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom wil je niet annuleren? Omdat je denkt de vaatwasser niet voor dezelfde prijs ergens anders te kunnen kopen? Als dat de reden is, welke vaatwasser heb je gekocht (naam + type) en voor welke prijs?

Ta
door Tamara Jansen Dec 14, 2015 om 21:52
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Carol Dank je wel voor je reactie Dat is inderdaad de reden. Ik heb €479,20 betaald voor een Bosch SMI90M15NL

zoekster
door zoekster - Dec 14, 2015 om 22:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zet uw klacht op klachtenkompas.nl

Ta
door Tamara Jansen Dec 14, 2015 om 22:14
Antwoorden / 1 Vragen

Zal ik doen. Dank je wel voor de tip

Ta
door Tamara Jansen Dec 14, 2015 om 23:45
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de klacht er op gezet. Nu afwachten op reactie

zoekster
door zoekster - Dec 14, 2015 om 23:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oké, wat ik hier had staan was dus onzin. Had over outlet heengelezen.

Misschien helpt dan flink wat zeuren nog.

Ta
door Tamara Jansen Dec 14, 2015 om 23:25
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel Zoekster. Ik heb nog gebeld naar de winkel in eindhoven en na lang vragen en vaatwasser verkoper aan de lijn gekregen die me zei dat hun de vaatwasser idd verkopen maar niet meer op voorraad hebben. Toen hij keek om te bestellen zag hij dat er een lange leveringstijd op zat. ...'bijzonder' dat ze online wel direct leverbaar aangeven,toch?

Ta
door Tamara Jansen Dec 14, 2015 om 23:52
Antwoorden / 1 Vragen

En ik heb de klacht ook gemeld bij thuiswinkel. Org

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2015 om 23:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Quote zoekster: Ik begrijp al waarom ze hem zogenaamd niet hebben. Ze hebben hem nu te koop staan voor 599,-

Hij is zelfs direct leverbaar staat op de site.

Maar u heeft er wel recht op! Vanuit juridisch oogpunt kan MM er niet onderuit. De prijs is niet zo waanzinnig laag dat u er vanuit had mogen gaan dat er iets niet klopte aan de prijs.

Nee, zoekster dat is niet de reden. De vaatwasser is in de outlet shop van MM gekocht. In de outlet worden showroommodellen verkocht of artikelen met deukje/krasje. Vaak gaat het dan maar om 1 (of 2) exemplaar.

De betreffende vaatwasser is niet meer beschikbaar op de outlet site van MM. Zou kunnen dat een andere koper net een paar minuten eerder die vaatwasser heeft gekocht en daarom nog als beschikbaar op de site stond.

Er staan wel een paarSiemens vaatwassers (Bosch en Siemens zijn van dezelfde fabrikant) voor zo'n beetje dezelfde prijs op de site (ook NL model) is dat geen geschikt alternatief? https://outlet.mediamarkt.nl/index.php?route=product/category&path=72_102&sort=pd.name&order=ASC&page=3

Ta
door Tamara Jansen Dec 14, 2015 om 23:43
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Carola83 Dat zou een van de redenen kunnen zijn.... maar dat is dan toch aan mediamarkt om dat netjes op te lossen. Er is me vorige week door hen gezegd dat de vaatwasser bij hen gewoon staat maar dat hij om onverklaarbare reden niet geleverd is. Een afspraak maken voor levering lukt blijkbaar niet. ... Ik wil die bosch vaatwasser.

Cookies
door Cookies Dec 14, 2015 om 23:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je echt die Bosch voor die prijs wilt hebben, moet je dus inderdaad niet annuleren. Hopelijk wordt het alsnog door MM (zij het met vertraging) netjes opgelost. Nog even gegoogeld voor je, maar nergens goedkoper dan 599,- te vinden.

alfatrion
door alfatrion - Dec 15, 2015 om 00:25
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt een brief sturen en daarin vermelden dat u de vaatwasser binnen 14 dagen geleverd wenst te hebben en dat MM hierna in verzuim is en u al uw rechten voorbehoud waaronder uw recht op het mogen sluiten van een dekkingskoop.

Ta
door Tamara Jansen Dec 15, 2015 om 21:59
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel alfatrion!

sw
door swerkman - Dec 16, 2015 om 11:51
29 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zoutoch mijn geld terugeisen en elders een machine kopen .

Dit geval zegt wat over de service van het bedrijf .

Stel dat de machine kapot is of gaat ..hoeveel gezeur en gedoe kun je dan verwachten ?

rh
door rhvl - Dec 16, 2015 om 12:02
4 Antwoorden / 6 Vragen

Dit is een bekend verschijnsel bij de Media Markt. De laatste (echt de laatste) vaatwasser die ik er kocht had een levertijd van ruim vijf weken, terwijl vijf werkdagen de afspraak was. Tig maal bellen leverde niets op. Ik koop er niets meer ! De slogan mag wat mij betreft veranderd worden in: 'Je bent toch (knetter)gek als je bij de Media Markt koopt'.

mo
door mof - Dec 16, 2015 om 12:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ze mogen dertig dagen wachten

daarna kunt u de koop ontbinden

mo
door mof - Dec 16, 2015 om 12:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ze mogen dertig dagen wachten

daarna kunt u de koop ontbinden

hans515
door hans515 - Dec 16, 2015 om 12:55
250 Antwoorden / 117 Vragen

Waarom niet naar een andere betrouwbare dealer met eigen servicedienst enz. Of hebt U aandelen bij de Mediamarkt?

Ik wist het wel, als ze mij zo aan het lijntje zouden houden......

Succes!!

Cookies
door Cookies - Dec 16, 2015 om 12:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Mof: Onzin, je hoeft echt geen 30 dagen te wachten om de koop te kunnen ontbinden! Bovendien WIL Tamara de koop NIET ontbinden, maar wil geleverd krijgen wat zij besteld heeft.

Cookies
door Cookies - Dec 16, 2015 om 12:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Hans515: als je de moeite had genomen alle reacties te lezen, had je geweten waarom zij NIET de koop wil ontbinden.

da
door davelubeck - Dec 16, 2015 om 13:08
9 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon Mediamarkt in Rotterdam bellen , is het hoofdkantoor . vragen naar Dhr . Vincent Pakvis 010-2076380 . Kan je al je klachten kwijt