kl
door klavergerard Dec 18, 2021 om 17:01
Huishouden & energie

Inleveren flessendoppen

Kort geleden was het mogelijk om op de locatie Oostzaan bij AH doppen enz. in te leveren t.a.v. geleidehonden.
De Manager gaf aan dat dit niet meer mogelijk is.
Daarna verder gezocht voor alternatieven.
O.a. de site Stichting D-DOG ingezien.
Helaas geeft deze site niet direkt aan hoe ik de doppen op een of andere manier ter beschikking kan stellen.
Het gaat dus niet om een groot aantal. Alhoewel het is een plastice handtas vol.

3876 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 18, 2021 om 17:13
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Klavergerard ,

Lees hier eens voor adressen , klik op de rode regel , scroll naar beneden .

https://geleidehond.nl/steun-ons/kom-in-actie/doppen-sparen

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 18, 2021 om 17:14
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Doppen kunnen nog wel ingeleverd worden las ik:

https://geleidehond.nl/steun-ons/kom-in-actie/doppen-sparen

kl
door klavergerard - Dec 18, 2021 om 17:33
21 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien even vergeten aan te melden dat ik ook verder gezocht had. Dus ook uw de link gezien.
Miischien geeft de gemeente een alternatief.
Zal persoonlijk vragen of zij een "emmertje" kunnen plaatsen.
Ik moet toch langs voor een parkeerkaart. Maar dit ter zijde.
Bedankt voor de reacties.
Voor de rest wil ik alle leden de redactie en andere medewerkers prettige kerstdagen en een gezond nieuwjaar toewensen.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 18, 2021 om 18:13
7193 Antwoorden / 3 Vragen

U ook fijne dagen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2021 om 17:53
16858 Antwoorden / 202 Vragen

En indien het onverhoopt niet kan, dan bij de PMD als er in uw gemeente wordt gescheiden of afleveren bij een kringloop winkel?  (niet bij een commrciële)

sjoerd160
door sjoerd160 - Dec 20, 2021 om 11:45
2 Antwoorden / 2 Vragen

hallo u zou kunnen kijken op de site van de geleide honden de kngp geloof ik of anders de site hulphond veel succes.

Be
door Bessel Dekker - Dec 20, 2021 om 14:39
24 Antwoorden / Vragen

Kijkt u inderdaad eens op de website van KNGF. Daar vindt u ook een link naar de bijbehorende Facebookgroep, en die moet u verder kunnen helpen.

https://geleidehond.nl/steun-ons/kom-in-actie

kl
door klavergerard - Dec 20, 2021 om 15:07
21 Antwoorden / 8 Vragen

Dag Bessel Dekker,
Bedankt voor je suggestie. Ook deze site heb ik bezocht.
Op deze site wordt o.a. facebook aangekaart.
Aangezien ik deze faciliteit niet wil installeren c.q. gebruiken, blijft er weinig over om een inzamelpunt op mijn locatie in te zien.
Een optie zou zijn om zelf een verzamelpunt op te starten. Ik zou b.v. een verzamelbox op mijn gallerij kunnen zetten. Echter deze is voor algemene toegang afgesloten. Afgezien daarvan vereist dit ook bepaalde bekendheidsweergaven. Het blijft jammer dat AH te Oostzaan deze mogelijkheid heeft gesloten. Dit is niet de schuld van AH, maar degene die verantwoordelijk was voor deze actie heeft waarschijnlijk ondervinden dat er te weinig doppen werden ingeleverd.
Hopelijk geeft de gemeente een reactie (binnenkort) op mijn vraag of dit op hun gemeentehuis mogelijk is.
In hetzelfde gebouw bevindt zich ook een bibliotheek. Misschien een alternatief.
Alhoewel dit vereist ook weer  inspanning om dit bekend te maken.
Wordt misschien vervolgd met nadere informatie.