fe
door ferryweiss Mar 8, 2016 om 16:28
Huishouden & energie

Kan een energieleverancier de boete aan de voorgaande leverancier terugeisen?

Budget energie claimt de boete die zij betaald hebben aan de vorige leverancier op het moment dat je overstapt naar een andere leverancier.
Na 1,5 jaar ben ik overgestapt en nu wordt de boete die zij betaald hebben aan de leverancier voor hun opge - eist.

2703 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2016 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoelang duurde uw contract bij Budgetenergie? Zit aan die overstap ook weer een boete vast?

fe
door ferryweiss Mar 8, 2016 om 17:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

de contractduur was 3 jaar en zij berekenen wederom een boete naar de volgende leverancier

diumenge
door diumenge Mar 8, 2016 om 17:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze geven de volgende leverancier geen boete, ze geven u die boete. Wellicht wil de volgende leverancier die wel betalen. Alleen ook de volgende leverancier zal die betaalde boete terugeisen wanneer u voortijdig overstapt.

diumenge
door diumenge - Mar 8, 2016 om 17:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja. Dat kunnen ze, mogen ze en doen ze. En terecht ook.

Cookies
door Cookies - Mar 8, 2016 om 17:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja dat mag, want je verbreekt het contract met Budget Energie. Goed bezig!

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2016 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom stapt u steeds met boetes over?

Cookies
door Cookies - Mar 8, 2016 om 17:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: bij de 1e overstap waarschijnlijk een leuke welkomstpremie en de 2e keer die beroemde "gratis" iPad!

fe
door ferryweiss - Mar 8, 2016 om 17:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat hier erge missers in jullie antwoorden zitten.Geen welkomstpremie, geen ipad bij de volgende.
Erg misplaatst dit. De welkomstpremie wordt alleen uitbetaald als je het contract uitzit.
Dus hier spreek ik van schofterig gedrag van Budget Energie.
Ze hebben dit nergens in het contract staan en eten dus van 2 walletjes.

Cookies
door Cookies Mar 8, 2016 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus het ging toch om een welkomstpremie?!

th
door thecolornow Mar 9, 2016 om 02:29
1 Antwoorden / Vragen

In de e-mail met de aanmeldbevestiging zit een pdf-bestand met de actievoorwaarden. In deze actievoorwaarden staat dat de welkomstkorting achteraf uitgekeerd wordt, indien de looptijd van het contract uitgezeten wordt. Ben je het daar niet mee eens; 14 dagen de tijd om er van af te zien. Nogmaals, het is niet meer dan logisch dat een boetevergoeding teruggevorderd wordt op het moment dat een contract eerder wordt verbroken dan afgesproken.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2016 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent een beetje abuis met uw "schofterig gedrag".

U bent gewoon heel dom bezig met het afsluiten van contracten en die dan niet nakomen. Uiteraard moet u dan boete betalen. En als uw energieboer voor u ook al een boete heeft betaald bij de overstap, komt dat er nog eens bij.

Dus  bij de volgende energieboer uw contract maar eens uitdienen en als u dan wilt overstappen, dat doen via een vergelijkingssite. Dan krijgt u een bonus in plaats van een boete.

Mooi toch?

fe
door ferryweiss Mar 8, 2016 om 17:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels is het mij duidelijk dat men hier in de antwoorden zich niet verdiept heeft in energie contracten.

diumenge
door diumenge Mar 8, 2016 om 17:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inmiddels is het hier duidelijk dat u zich niet verdiept hebt in het contract. [heb het even voor je gecorrigeerd]

diumenge
door diumenge - Mar 8, 2016 om 17:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo eten ze van twee walletjes?

U had een contract, u zegt dat op en moet een boete betalen. BudgetEnergie wil die boete wel voor u betalen als u drie jaar lang klant wordt/blijft. Aan het einde van de drie jaar krijgt u dan een bonus. Na 1 1/2 verbreekt u het contract, logisch dat a) het geld van de betaalde boete terug willen en b) geen bonus uitbetalen.

Cookies
door Cookies - Mar 8, 2016 om 17:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ben je nu voor de 2e x overgestapt omdat je er achter kwam dat de welkomstpremie pas aan het einde van de rit wordt uitbetaald?

lo
door lotje1992 - Mar 8, 2016 om 17:59
13 Antwoorden / 1 Vragen

Welkomstpremie wordt over het algmeen uitbetaald aan het einde van het eerste jaar van het contract.

diumenge
door diumenge Mar 8, 2016 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij Budget Energie pas aan het einde van het contract. Althans dat was wel het geval toen ik bij ze zat. Ben inmiddels al (boetevrij) overgestapt.

th
door thecolornow Mar 9, 2016 om 02:31
1 Antwoorden / Vragen

Inmiddels wordt de korting in sommige gevallen bij een 3-jarig contract, op iedere jaarnota naar rato verrekend.

marita567
door marita567 - Mar 8, 2016 om 18:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo FerryWeiss ,

Lees eens deze informatie door , misschien is dan e.a. duidelijker voor u .

https://www.energieportal.nl/onderwerpen/boete-overstappen-energieleverancier

th
door thecolornow - Mar 9, 2016 om 02:26
1 Antwoorden / Vragen

Uit jouw verhaal begrijp ik dat BudgetEnergie de boete heeft vergoed, toen je bent overgestapt naar hen?
Een medewerker van hen vertelde mij laatst dat dit alleen bij bepaalde contracten gedaan wordt. Voornamelijk bij 3 jaar, als ze het al doen.
Klinkt opzich best logisch... (Ik ga er vanuit dat je een 3-jarig contract hebt afgesloten) Budget Energie gaat er vanuit dat je 3 jaar blijft, en vergoed om die reden de boete. Als je dan eerder het contract beëindigd, dan is het logisch dat zij de boete die eerder door hen vergoed is, terugvragen. Voor zover ik weet komt dit vaker voor bij energieleveranciers.

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2016 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@thecolornow

Dat schrijft de Ts toch allemaal. Dus u hoeft er niet van uit te gaan. Het is zo.