peetje123
door peetje123 Apr 27, 2013 om 14:10
Huishouden & energie

Kan ik slimme meter weigeren ?

beste mensen,

na een hoop gesteggel gehad te hebben met Oxxio die hun slimme meter niet konden aflezen en zal lang verhaal kort maken bijna een rechtzaak is geworden vanwegen een toendertijds hoge aanslag (wat ik helaas niet kon bewijzen) krijg ik nu van STEDIN de leverancier een brief met t verzoek om met hen contakt op te nemen om de slimme meters te laten vervangen omdat ze niet afleesbaar zouden zijn !!!
Terwijl ik kort geleden nog zowel met Stedin als met Eneco (waar we nu bij zitten niet wetende dat zij eigenaar zijn van Oxxio) contakt heb gehad of mijn maandelijkse voorschotbedragen goed genoeg waren omdat ik geen zin had in nog zo'n geval als bij Oxxio mij werd door beide verzekerd goed bezig te zijn ......hoe kunnen de meters dan nu ineens niet meer afleesbaar zijn ??
Na mijn ervaring met Oxxio heb ik gelukkig zo goed als elke maand foto's gemaakt v.d. meterstanden.

Maar goed kan ik bij Stedin die zgn. slimme meters weigeren ?? En zo ja komen er dan weer "oude meters" terug ?
Wie heeft hier ervaring mee ?

Alvast bedankt voor reacties en/of tips.

gr. Petra

3634 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2013 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Lees eens https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=51&t=125621.

Oude Oxxio slimme meters zijn door de netbeheerder niet af te lezen omdat de software van Oxxio niet op de computers van de netbeheerder draait.

Echter, lang voordat de meters allemaal zijn overgenomen door de netbeheerders (januari 2012) is Oxxio al gestopt met het plaatsen van eigen slimme meters. De netbeheerders plaatsten toen al de nieuwe slimme meter, echter nog steeds onder de naam Oxxio slimme meter.

Na de overgang van de meters naar de netbeheerder waren in eerste instantie geen van de Oxxio slimme meters door de netbeheerder af te lezen. Door de nieuwe slimme Oxxio meter, de meter dus die door de netbeheerder is geplaatst, aan te passen kan die meter wel door de netbeheerder worden afgelezen.

Weigeren van plaatsing van een slimme meter is toegestaan. Het lijkt mij dat dan de huidige meter blijft hangen. De meter werkt goed, maar kan alleen niet op afstand worden afgelezen.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2013 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo moortje123,

U hebt het recht een slimme meter te weigeren. Dan houdt u uw oude gasmeter en elektriciteitsmeter. U ontvangt dan geen tweemaandelijks kosten- en verbruiksoverzicht. En u moet zelf uw meterstanden doorgeven aan het energiebedrijf voor de jaarafrekening, als u verhuist of als u overstapt naar een ander energiebedrijf. Besluit u later toch om een slimme meter aan te vragen? Dan mag de netbeheerder u hiervoor kosten in rekening brengen.
(Bron: Consuwijzer)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 00:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het antwoord is simpel. JA,... u kunt het plaatsen van een slimme meter weigeren,.. echter dan houd u gewoon de oude (slimme meter). In uw geval geeft de netbeheerder aan dat uw huidige meter dus niet slim is en niet uitgelezen kan worden??? In dat geval adviseer ik u gewoon een nieuwe slimme meter te aanvaarden. Het is immers de bedoeling dat binnen enkele jaren heel nederland is voorzien van slimme meters.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

beste mensen

ik ben eruit hoor heel veel dank voor alle reacties

mvrgr. petra

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer