bi
door birgita Sep 12, 2009 om 17:20
Huishouden & energie

Kater van de buren

Ik woon zomers in frankrijk en ik ga eind oktober weer naar nederland terug.Iedereen weet dat ze in Frankrijk meestal niet zo aardig zijn met hun huisdierenllMijn ouwe franse buurman van 78 had een paar jaar een tamelijk wilde kat erg schuw die hij te eten gaf en die kat woonde in de schuur en ging zijn eigen gang.Ik heb mijn buurman geleerd dat je katten niet alleen maar stokbrood met melk moet geven tot zover alles prima.Deze winter is de kat ineens niet meer thuisgekomen en nu heeft mijn buurman sinds kort een klein katertje van 2 maanden.Nou wil het geval dat juist dat katertje ontzettend aanhankelijk is wil op schoot en knuffelt met iedereen die hij maar ziet.Maar mijn buurman geeft hem te eten en als hij toevallig buiten zit af en toe dan komt die kat op zijn schoot maar verder zit buurman binnen want in de tuin is niet veel meer te doen en hij kijkt tv.de deur blijft potdicht en die kleine schreeuwde voor de deur maar hij trok zich er niets van aan.Nou is die kleine bij mij terecht gekomen om zijn aandacht te krijgen.En dat krijgt hij van mij maar ik geef hem niet te eten want anders krijg ik hem niet meer terug naar zijn baasje.Nou is het nog steeds goed weer en is die man nog af en toe in de tuin of op zijn terras maar vorige week regende het een paar dagen en die kleine kater is toen bij mij gekomen.sNachts slaapt hij in de schuur die open is(er lopen marters en vossen en wilde katten hier)maar mijn buurman vind dat allemaal maar onzin.Nou ga ik eind oktober weer naar nederland en ik maak me zorgen om die kat want als het kouder wordt komt die ouwe man helemaal niet meer buiten en moet die kleine die eigenlijk nog maar een baby is in die kou en nattigheid rondsjouwen en de andere paar huizen hier zijn allemaal dicht.Nou praat ik erover om die kat stiekum mee te nemen naar nederland en een goed huis te zoeken voor hem.Ik kan altijd met die buurman naar het asiel gaan en een boerderijkat uitzoeken dat veel beter past bij die man.Maar nou hoor ik zo om me heen dat ik een bemoeial ben en het me geen barst aangaat.Ik wil geen bemoeial zijn maar ik kan die kat niet zomaar hier laten.Natuurlijk probeer ik die man nog aan zijn verstand te brengen dat dat katertje in huis moet kunnen,maar ik vrees dat het me niet gaat lukken.Wat moet ik doen?????

446 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 12, 2009 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen neem de kater mee naar Nederland,Zeg dit tegen de buurman hem kan het niet zoveel schelen merk ik uit je verhaal.Je weet dan n elk geval dat het goed met hem gaat als je hem mee neemt naar Nederland.Leg het uit aan de mensen die je een bemoeial vinden,want je gaat in de zomer er weer naar toe.Veel wijsheid en groeten Mhofman

ve
door verwijderd - Sep 12, 2009 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk zou ik de kat nu al in huis nemen en te eten geven. Een kat van 2 maanden heeft goed voer nodig om te groeien en zich te ontwikkelen. En daarna zou ik de kat mee naar huis nemen.

Dit is geen dvies, maar wat ik persoonlijk zou doen.

In een ver verleden liep er ook een klein katertje bij ons in het studentenhuis rond. De eigenaar keek er ook niet naar om en gaf het beestje af en toe ook spacecake. Zonder enig voorbedenken heb ik me die kat toege-eigend en verder verzorgd. De kat is bij een familielid liefderijk opgenomen en een gezegende leeftijd bereikt.

Ik denk niet dat je die fransman op die leeftijd nog aan zijn verstand kan brengen dat het anders moet. Daarvoor is de man te oud. Die verandert niet meer.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 12, 2009 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag of je de kater mag houden en meenemen,omdat je aan hem gehecht bent.en geef die ouwe fransoos n spacecake en n frans wijntje.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2009 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag birgita,

Ik zou de kat meenemen en op dezefde dag dat je hier aankomt even langs een dierenarts gaan. De arts kan dan indien nodig de juiste medicijnen adviseren plus een voedingsadvies geven.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het gaat. Heb je de kater al meegenomen naar nederland? Geen verwijd maar je steld een vraag maar geen antwoord terug.Groeten mhofman.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2009 om 08:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Heer Hofman, en anderen die me hebben geantwoord.Excuses dat ik niet meer heb gereageerd.Ik kon alles op internet een tijdje niet meer terugvinden en daarna leek het me telaat om nog te reageren.Ik ben nogal een digibeet ziet U.Maar de antwoorden hebben mijn onzekerheid wel voor een groot deel weggehaald gelukkig en ik heb actie ondernomen.Eerst antiwormmiddel en antivlooienmiddel.Daarna laten inenten.Ik moet die kat dan stiekum meenemen want die boer ziet er nauwlettend op toe dat ik die kat geen eten geef en dat hij als hij thuis is dat die kat bij hem is en dan roept hij hem en als die kat dan komt dan gaat hij naar binnen slaat de deur voor zijn neus dicht en denkt zeker dat die kat dan daar blijft zitten wachten.Die komt meestal naar mij toe.Ik ben opgehouden die boer te overtuigen want hij vindt dat die kat heel gelukkig is bij hem.Ik ga eind oktober naar nederland en wil dan die kat meenemen.Een tijdje daarvoor breng ik die kat naar een vriendin om geen verdenking op me te laden want ik ga volgend zomer weer naar Frankrijk en als vrouw alleen ben ik toch wel kwetsbaar hier in die plattelandsgemeenschap.Ik moet dan nog in nederland een goed thuis voor hem vinden maar dat zal me wel lukken want het is een ontzettend lief en aanhankelijk beestje.Nogmaals dank allemaal voor uw steun.Ik trek me er nu (bijna)niets meer van aan als men mij een dief of bemoeial vindt en trouwens ik praat er zo min mogelijk over dat is het beste.Het gaat niet om mij niet om die boer maar om het geluk van dat katje.hartelijke groeten

ve
door verwijderd - Oct 2, 2009 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Birgita,Ben blij dat we je hebben kunnen helpen.En als kater een plekje in Nederland heeft laat het dan even weten .Groeten mhofman

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

alle lieve mensen die mij hebben ondersteund met hun antwoord op mijn probleem over een klein katertje in frankrijk.Ik ben weer in nederland en heb het kleine katertje meegenomen en ik heb een heel goed en liefdevol thuis voor hem gevonden.Mensen die van katten houden en hem alle liefde geven die hij zo nodig heeft.heel veel dank allemaal.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Birgita,gelukkig hij is in Nederland.En heeft een goed plekje gekregen goed gedaan!!!.Ben blij voor de kater en voorjezelf,je hebt erg je best gedaan goed hoor,zal een hoop stress gekost hebben,maar je hebt hebt doorgezet.Nu genieten in Nederland en in de zomer met opgeheven hoofd terug naar Frankrijk.Groeten Mhofman.