an
door angelmelanie Jan 18, 2008 om 14:05
Huishouden & energie

Katten en aanrecht

Ik heb 3 katten en het zijn ontzettend lieve diertjes waar ik veel om geef, het enigste minpuntje dat ik vind is dat ze mij iedere keer weer op het aanrecht springen. Zodra ik kijk zijn ze er meteen van af, maar ik wil ze dit afleren want ik vind het niet fris als ze iedere keer op het aanrecht zitten.

Ik heb al alles ervan afgehaald en zorg iedere keer dat het aanrecht leeg is maar toch gaan ze er iedere keer weer op. ik heb op een ander forum eens gelezen over een of andere mat die je erop moet leggen en zodra de katten daarop springen ze een klein stroomschokje krijgen, maar dat idee staat mij niet aan.

Ik heb het al een geprobeerd af te leren door met de plantenspuit op ze te sproeien maar ook dat helpt niet, het helpt ook niet als ik hard in mijn handen klap.

Weet iemand anders een goed idee wat diervriendelijk is ?

6121 7 Rapporteer

poltol
door poltol - Jan 18, 2008 om 14:13
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U moet eens proberen het aanrecht vol te zetten met plastick bordjes. Ze kunnen dan nergens zitten want er staat altijd een bordje in de weg of het kiept om of verschuift. Het er opspringen wordt zo ook heel moeilijk, springen ze er op dan pats bordje omhoog of het vliegt weg. Op een gegeven moment zijn ze het zat en doen ze het niet meer.

Succes, poltol [had ooit een bord voor z'n kop ;-)) ]

marbia
door marbia - Jan 18, 2008 om 14:41
17 Antwoorden / 1 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Wij hebben aluminiumfolie gebruikt om onze katten dat af te leren. Leg een laag folie over het hele keukenblad. Zodra ze erop springen schuift het en knispert het. Wie weet helpt het ook bij uw katten.

Met vriendelijke groet,

Marbia

an
door angelmelanie - Jan 18, 2008 om 16:36
2 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor de tips ik ga ze allebei eens uitproberen

zitdatzo
door zitdatzo - Jan 23, 2008 om 12:38
10 Antwoorden / 5 Vragen

Onze kat doet precies hetzelfde. En het is niet af te leren, ook niet met een plantenspuit, aluminiumfolie of even goed bij het nekvel pakken. Het gebeurd gewoon altijd weer. Wij hebben dus ook nooit iets op het aanrecht staan....snijplanken worden meteen weer opgeruimd in de la, vuile vaat gaat meteen de afwasmachine in, producten zetten we te ontdooien in de afgesloten magnetron. Het voordeel is dus dat je altijd een opgruimd aanrecht hebt. Maar als iemand eens met DE oplossing zou komen...

an
door angelmelanie - Jan 23, 2008 om 13:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb beide tips uitgeprobeerd, maar het probleem is zodra het erop is blijven ze eraf, maar als ik het er af haal springen ze er net zo snel weer op.

Ik ruim ook iedere keer alles weg op het aanrecht maarja vind het evengoed niet zo fijn dat ze er steeds op zitten

elenay
door elenay - Jan 23, 2008 om 13:50
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Kijk, hier staat heel veel over katten en wat je eraan kunt doen, veel plezier ermee.

Alles over katten

kiran
door kiran - Jan 23, 2008 om 13:56
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo angelmelanie

Bij mij was het probleem dat mijn Pers teveel van water hield. En steeds in de gootsteen lag. Ook niet zo lekker. Heb toen een houten snijplank gekocht bij de Gamma, die precies over de gootsteen paste. (was maar klein stukje van open, en de kat kon er niet meer in) Toen ging ze ernaast liggen, zitten wachten totdat de kraan open ging! Ik weet dus wat het is. Maar dit terzijde ....

Je kan 't nog proberen met een bakje pure ammoniak op je aanrecht te zetten. Daar zullen ze wel niet van terug hebben! Wel een tijdje laten staan. Is voor jezelf ook niet zo lekker ..... maar misschien een ideetje? (heb dit niet van mezelf, later eens gehoord van een ander)