he
door hennykr Mar 20, 2009 om 19:48
Huishouden & energie

Katten in de tuin

Hoi kan ik katten uit mijn tuin weren?

Ik heb het al met van allerhande middeltjes geprobeert.

Helpt boomschors ook.of Cacao doppen?

6311 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Cacaodoppen kunnen en zullen helpen want deze gaan tussen de tenen van de kat ziiten en dat vinden ze niet prettig.
Maar voor hoelang? Je blijft ze kopen want ze verdwijnen in de grond.

Groet, Rebel

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik leg er dan wel worteldoek onder.

Kijken of dat dan helpt.

Gr Henny

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henny,
probeer bij een dierentuin of circus tijgerpoep te halen en leg dit in je tuin. Dat is voor een kat nl een heeeeele grote kat! Hij zal het hazenpad kiezen...

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Henny,

Schrikdraad helpt!. Via een kleine 1:1 transformator (scheidingstrafo) kan 230 Volt ook. Maak 1 secundaire draad aan een goede aarde en de andere aan de blanke draad door de tuin.
Er zijn nog meer onvriendelijke methoden om te voorkomen dat ze in uw tuin komen en binnengehouden worden. B.v. de rioolbuismethode.
Veel succes.

Hardware ERror MAN. (geen kattenliefhebber, dat zal duidelijk zijn.)

ve
door verwijderd - Mar 23, 2009 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben 'overlast' van katten in onze tuin gehad. Op zich niet erg dat die beestjes in onze tuin snuffelen maar wel heel vervelend dat we regelmatig poep onder onze schoenen hebben. Deze katten leggen kennelijk flinke drollen in ons fijne grind. We hebben na diverse middeltjes uiteindelijk gekozen voor zo'n ultrasound-ding. Werkt dus geweldig! Geen kattenpoep meer in onze tuin. In ze bijsluiter staat wel vermeld dat niet alle katten hier gevoelig voor zijn. Bepaalde rassen hebben geen last van die hoge geluidjes. Gelukkig slaat het bij ons aan.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2009 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier, in de gemeente Eindhoven, betaal je hondenbelasting €64,00 per jaar. Hondenpoep opruimen verplicht, verplicht om een poepzakje bij je te hebben, honden aan de lijn binnen de bebouwde kom. Geen poepzakje bij je: Kost je €60,00, hond niet aan de lijn kost je €60,00 hondenpoep niet opgeruimd, kost je €120,00

Katten: Kosten geen belasting in Einhoven, scheiten van katten, overal toegestaan, loslopende katten: overal toegestaan, overlast door loslopende katten: Enorm! Ergernissen door buurtgenoten door overlast van ongenode katten: Enorm!

Waarom die verdomde katten altijd los, en als de eigenaren er nu iets aan deden, zoals sterilisern of i.d, ho maar! Kattenpopulatie neemt enrm toe, vorig jaar heb ik zelfs nog 14 jonge kittens uit m'n tuin verwijderd, en naar asiel gebracht, er stond geen naamplaatje op, van wie ze waren.....katten en honden: OK, maar dan ook dezelfde regelgeving, ik ruim de stront van m'n hond netjes op ja, maar de katten schijten wel in onze tuin, lekker hoor!

Er is dan ook maar een oplossing om katten te verjagen: Jachtgeweer! Het is net zo'n plaag als met ratten, als je die eenmaal hebt dan..

Succes met de katten, en geluid(ultrasoon), ach, dat helpt geen ene moer.(Ben absoluut geen kattenhater, maar ik mot ze toch niet hier hebben, ze kunnen dan de boom in!)

Gr. Henri