sk
door skidcrow Aug 16, 2010 om 18:17
Huishouden & energie

Kattenpis

Hallo

Ik ben met vakantie geweest bij terug komst blijkt dat de kater op het 3 zits bankstel deze is van sueade heeft geplast ik heb vanalles geprobeert maar de geur blijft, zijn er nog andere opties hoe ik deze geur er uit kan krijgen.
Daarbij heeft deze indringde geur vliegen aan getrokken. De gene die op het huis paste merkte het ook pas de volgende dag, en de kattenbak was helemaal schoon.

alvast bedankt

Gr Skidcrow

9837 7 Rapporteer

poltol
door poltol - Aug 16, 2010 om 18:29
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Spuitbus kopen en dan maar hopen dat het weg gaat.

Zie ook deze site: Kattenpisgeurverwijderaar

Mooi woord voor Scrabble trouwens.

Succes, poltol

sk
door skidcrow - Aug 16, 2010 om 18:38
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ja hopen anders kan ik het bankstel weg gooien

En vervolgens de kat er achter aan Grapje

birdies
door birdies - Aug 16, 2010 om 20:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Vermoed dat je de geur niet meer goed weg krijgt, want de urine is natuurlijk helemaal in de zitting zelf getrokken. En daar kun je niet schoonmaken.

Overigens kan de bak best schoon geweest zijn, maar de kat is kennelijk niet zo gecharmeerd geweest van de oppas. Uit angst gaan katten n.l. ook op andere plaatsen plassen.

kriekra
door kriekra - Aug 16, 2010 om 20:35
204 Antwoorden / 64 Vragen

Beste Scidcrow,

Ik vrees dat je de bank weg kan gooien. Mijn kat heeft ook een keer op de bank geplast omdat ie niet blij was met z'n nieuwe kattenbak.
Ook al gebruik je een middel waardoor je het zelf niet meer ruikt, katten hebben een veel betere neus en zullen de lucht blijven herkennen. De kans is groot dat ze hierdoor vaker op die plek gaan plassen.
Je zou nog kunnen proberen of de inboedelverzekering de kosten voor een nieuwe bank dekt.
Succes!

ba
door barbaraeli - Aug 16, 2010 om 22:19
8 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien dat je het kan proberen met azijn

=skidcrow schreef op maandag 16 aug 2010, 18:17: Hallo

Ik ben met vakantie geweest bij terug komst blijkt dat de kater op het 3 zits bankstel deze is van sueade heeft geplast ik heb vanalles geprobeert maar de geur blijft, zijn er nog andere opties hoe ik deze geur er uit kan krijgen.
Daarbij heeft deze indringde geur vliegen aan getrokken. De gene die op het huis paste merkte het ook pas de volgende dag, en de kattenbak was helemaal schoon.

alvast bedankt

Gr Skidcrow

bo
door bondewel - Aug 17, 2010 om 15:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

heb je al azijn geprobeerd ? het neutraliseert de geur en katten hebben er een hekelk aan.

ma
door marklaz - Aug 18, 2010 om 16:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een normaal zindelijke kat plast nooit zomaar op een andere plek.Er is waarschijnlijk iets gebeurd waardoor hij bang was of toch een vieze kattenbak!Kan er geen andere kat in huis geweest zijn?Heb ik nl. gehad tijdens vakantie,kwam door kattenluik gewoon binnen en heeft lekker in mijn huis gepist.Bleef daarna komen en vrat lekker het eten van mijn kat op en piste nog enkele keren in mijn huis.Was ook niet gecastreerd.Nou dat stinkt pas!We hebben hem kunnen pakken en naar asiel gebracht.Bleek later weggelopen kater te zijn en is weer terug bij eigenaar.Maar ja pislucht niet meer weggekregen uit gordijnen.Wel op harde oppervlakken met Ecodor!Paar keer herhalen.Kost ongeveer 10 euro voor een fles.Via internet te bestellen.Succes!