M.
door M.Wernik Jul 16, 2022 om 09:54
Huishouden & energie
Klacht over zon advies uit Elst

Beste lezer,
Onlangs heb ik een uitbreiding van 3 zonnepanelen gekregen. Deze worden ingetekend op de solar edge app, zodat je kunt zien hoeveel elke paneel oplevert. Na veel gemail is het gelukt om er 2 intekend te krijgen. De derde gaat niet lukken.
Daarnaast heb ik vogelblokkers gekregen maar die zijn zeer slordig aangebracht. Kunt u voor mij een bemiddelende rol spelen om genoemde in orde te krijgen? Ik heb het bedrijf een mail gestuurd waarin ik meld dat ik een consumentenprogramma ga benaderen.

1878 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 16, 2022 om 10:02
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt een klacht  ook   hier     plaatsen.

ne
door neodutchio - Jul 16, 2022 om 10:02
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Kassa is een televisieprogramma, geen helpdesk voor consumenten. Maar u kunt het altijd aan de redactie vragen.
Echter, gezien alle grotere problemen die behandeld worden en dat Kassa niet elke dag een uitzending heeft kan het verstandiger zijn om zelf contact met de verkoper op te nemen.

Waarom kan de 3de paneel niet ingetekend worden? Wat hebben ze gezegd over de vogelblokkers waarom het zo zit en hebt u Zon Advies een ultimatum gegeven om het goed af te werken?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 16, 2022 om 10:04
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Indien er zaken anders zijn geleverd dan is afgesproken volgens overeenkomst dient dat hersteld te worden omdat er anders sprake kan zijn van het doen van een ingebrestelling. U geeft evenwel m.i. ietwat te weinig info om goede reactie te geven met de aantekening dat u niet bij deze de redactie een consumenteprogramma heeft benaderdmaar een forum van vrijwilligers die op basis van kenneis en arvaring proberen te adviseren.
Mijn advies tot op dit moment is niet meer dan: heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in, ben u lid va Vereniging Eigen Huis is ook dat een optie. Ik ga er vanuit dat u bij Zon al een klacht heeft neergelgd en zo niet dan gaf @SJOPPY al een verwijzing.

Wij kunnen geen bemiddelend rol spelen en zo u toch de redactie wilt benaderen dan is het adres : kassa@bnnvara.nl

Z
ie ook nog dit: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en deze voor een voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

sira
door sira - Jul 16, 2022 om 10:07
2361 Antwoorden / 24 Vragen

U zit op het forum van Kassa, hier reageren alleen vrijwilligers die een vraag kunnen beantwoorden, maar wij kunnen niet uw probleem oplossen.
Volg het advies van Sjoppy.

marita5
door marita5 - Jul 16, 2022 om 10:37
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo M.Wernik ,

Heeft geen zin om een klacht te plaatsen op klachtenkompas , Zon Advies reageert daar niet .

Plaats een klacht op Trustpilot , daar reageert Zon Advies wel , klik op de rode regels .

https://nl.trustpilot.com/review/www.zonadviesnederland.nl

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering , neem daar contact mee op .

Of Juridisch Loket ,

https://www.juridischloket.nl/contact/

Of Consuwijzer ,

Bel ons

Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur

Mail ons

Ik wil iets vragen
Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen.

App ons

Reactie binnen een uur.

me
door mein33 - Jul 16, 2022 om 11:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR M.WERNIK JUL 16,
Daarnaast heb ik vogelblokkers gekregen maar die zijn zeer slordig aangebracht. Kunt u voor mij een bemiddelende rol spelen om genoemde in orde te krijgen? Ik heb het bedrijf een mail gestuurd waarin ik meld dat ik een consumentenprogramma ga benaderen.

@m.wernik,

Kunu u eerst eens vermelden welke stappen u inmiddels zelf al heeft ondernomen om het gewraakte probleem opgelost te krijgen ?

Opgelicht door loodgieter
door Opgelicht door loodgieter - Jul 19, 2022 om 14:12
3 Antwoorden / Vragen

Het is een klein bedrijfje met 1 secretaresse/telefoniste.
Dit voorjaar last van ziekte waardoor ze laat reageerden.
Vooral John Beerendonk laat nogal eens wat op zich wachten. Order binnenhalen gaat snel maar verdere communicatie... ho maar.
Volhouden, ik heb uiteindelijk ook gekregen wat ik wilde.
Birdblockers zijn intussen veranderd van plastic stripjes (die vaak losschoten) naar geplasticeerd vogel-gaas dat zich prima houdt.