Klantenservice budget energie
Beste betreffende,
Ik schrijf dit met een rood hoofd en enigszins vochtige ogen van woede.
waarom: klantenservice budget energie.
reden van bellen is een verdacht hoog verbruik van gas in de jaarnota's
mijn man en ik, leven zuinig, afgelopen jaar is ons verbruik: 1042m3 geweest.
(60319,322 - 6136,423)
geven ieder jaar onze meterstanden netjes door.
(maak ook altijd foto's van de meter voor backup)
budgetenergie accepteert deze meterstanden niet en maakt er gewoon zelf wat van.
bv: verbruiken van 1906m3 tot zelfs 2207m3.
Dit doen ze al 4 jaar.
Ik heb alle gegevens verzameld en probeer hen te bellen.
Ik krijg mensen aan de lijn die bijna geen Nederlands kunnen waardoor gesprek erg lastig is. En ze hangen gewoon op, tot 2x toe 2x in in de wachtrij en ze gooien zo de hoorn erop als het ze niet zint.
(Misschien moet ik ook maar meteen vermelden dat bij budgetthuis er eenzelfde probleem is, voor mijn moeder)
wat kan ik hiermee doen?
gegroet M&D
U bent helaas niet de eerste en enige met klachten als deze en zie daarvoor bijv. https://nl.trustpilot.com/review/budgetenergie.nl en ook andere meldingen die met zoeknaam 'klachten budgetenergie 'te zinden zijn.
Er is een klachhtenprocedure en zie daarvoor https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/
En nog een tip: vul bij 'Zoek een vraag'in de balk hierboven 'butgetenergie'in en u ziet er ook veel vragen etc. die al eerder op deze site zijn geplaatst.
dank, ik ga dit uitzoeken, apatisch voor mij uitstaren, en de boosheid laten zakken.
Geeft u de meterstanden wel goed door want de cijfers achter de komma dient u buiten beschouwing te laten. De standen die opschrijft kloppen sowieso niet want de eindstand zou 61360 of 61361 moeten zijn. Als u al die jaren de complete cijfers heeft doorgegeven dus ook die roodgekleurde cijfers achter de komma wordt elke liter gas die u gebruikt als zijnde 1000 liter is één kuub geteld en komt zelfs voor budget energie ongeloofwaardig over. U doet het zo (60319 beginstand - 61364 eindstand) = 1027 kuub gebruikt gas en dat komt op een paar kuub na overeen met wat u verbruikt heeft.
Als ze al jaren uw verbruik hoger inzetten dan werkelijk hebben ze dus ondertussen een stand staan die honderden m³ verder is dan uw meter werkelijk is. Dan zsm de meter echt op laten nemen want dan kunt u flink geld terugkrijgen. Nooit weg in deze dure tijden.
Wij hebben al jaren budget energie en budget alles- in- één . Geen problemen. Slimme meter, waar we dagelijks ons verbruik bij kunnen houden, zelf ons maandbedrag bijstellen en een vast contract tot november volgend jaar. Het enige wat we gedaan hebben is ons maandbedrag weer naar boven bijgesteld, omdat dit werd verlaagd na de eindafrekening van dit jaar. We zijn al jaren superzuinig met energie en krijgen al jaren geld terug. En we wonen in een slecht geisoleerde sociale huurwoning, die dus niet duurzaam is, maar we weten heel goed hoe we onze energie en gas verbruik zo laag mogelijk moeten houden.
U heeft dan geluk tot de uitzonderingen te behoren! Is het een antwoord op de vraag?
dank voor je bijdrage,
hoewel ik mij afvraag wat de bijdrage was. (overigens super blij dat jij een fijne ervaring hebt hoor, yeaaah)
schets onze situatie,
loeier van een huis,
oud 1910,
wint ook niet de duurzaamheidsprijd,
580m3 inhoud
hoekhuis op het noorden
wij, zuinig als mijn oma, stoken alleen in de huiskamer die wel goed en volledig geisoleerd is.
verbruik max en dat is ruim: 1100m3 met zijn 3en. (gem is 1500m3 met zijn 3en)
Plus het feit dat de standen 1x per zoveel jaar door de Netbeheerder worden gecontroleerd/opgenomen.
Dan had er al een tijd geleden een corectie zijn doorgevoerd.
Als Bugetenergie steeds teveel gas rekent, dan kloppen de beginstanden niet meer en kun je na 4 jaar een lagere eindstand hebben dan waarmee je het jaar begonnen bent.
Je beginstand is nu 60319 m3.
Normaal is het zo dat dit de eindstand op de afrekening van vorig jaar is. Maar dan moet de eindstand van vorig jaar hoger zijn, dan de eindstand die jullie op de foto hebben gezet.
Als dat zo is, schrijf een mail, voeg de foto's toe en vraag om een reactie.
Bellen met de klantenservice heeft geen zin, die zijn er niet voor ingewikkelde problemen.
Jullie hebben nog een draaischijfmeter?
Zo niet, laat dan de meterstanden uitlezen, scheelt een hoop ergernis.
geen slimme meter, vandaar dat ik het ook ieder jaar doorgeef, zelf.
mijn beginstand is de laatste van 2018, namelijk 55857 (volgens hun mijn laatste zelf doorgegeven)
de eindstand van dit jaar is zojuist geaccepteerd: 61361,
onderaan dit gehele bericht heb ik de rest vd berekening gedaan.
is simpel, laat ze een meter opnemer sturen die de standen opneemt, doen ze dit niet zullen ze de standen die u doorgeeft moeten accepteren.
betaal gewoon niet het door hen ingevulde bedrag of schatting maar vul op "mijn pagina"zelf maandelijks af te schrijven bedrag in!
Niet bellen.
Via mail of via de website een klacht indienen met daarin uw verhaal en als bijlage de foto's van uw meter met de actuele meterstanden.
Als dat niet binnen 4 weken tot een oplossing leidt, dan een procedure starten bij de Geschillencommissie Energie.
U kunt in uw klacht er bij vermelden dat wanneer u geen correcte jaarrekening ontvangt u genoodzaakt bent om alle betalingen voorlopig op te schorten. Mijn ervaring is dat je 'dossier' sneller op het bureau van iemand met hersenen en bevoegdheden terecht komt wanneer er volgens hun administratie betalingsachterstanden zijn. Ze moeten dan immers gaan bedenken hoe ze achter hun geld aan kunnen gaan.
In Nederland wordt je om een kwestie als deze niet afgesloten van energie. De energieleverancier heeft namelijk niet alleen rechten, maar ook plichten. Eén van die plichten die hoort bij het in rekening brengen van maandelijkse voorschotten, is dat er correcte jaarrekeningen worden opgesteld aan de hand van daadwerkelijke meterstanden en dat vervolgens een eventueel teveel betaald saldo binnen een redelijke termijn aan de klant wordt terugbetaald. Als uw verhaal klopt, dan is Budget Energie al een paar jaar in verzuim.
Er is vast een autoriteit energiemarkt of zo. Of de ACM, autoriteit consument en markt waar u kunt klagen. Deze doet een bindende uitspraak.
ik ga dit eens bekijken, dank
Leg deze klacht voor aan de Geschillencommissie Energie: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer