oo
door oost1346 Jun 5, 2020 om 11:19
Huishouden & energie

Koelkast maakt lawaai

We hebben een nieuwe keuken aangeschaft met daarin een koelvries combinatie. Tijdens het ontwerpen van de keuken hebben we aangegeven om stille apparaten te willen vanwege open keuken. Nu is de keuken geplaatst en ervaren we een koelkast met een NO FROST systeem wat betekent dat er bijna constant een ventilator in het vriesgedeelte draait welke behoorlijk geluid maakt en storend is.

We hebben getekend voor de keuken en het ontwerp, maar waren uiteraard niet op de hoogte dat een NO FROST systeem een ventilator is welke bijna constant draait. Kunnen we aankloppen bij de keukenleverancier voor een andere zonder NO FROST?

1055 4 Rapporteer

no
door nokkie - Jun 5, 2020 om 11:36
14 Antwoorden / 0 Vragen

Dan klopt er iets niet bij uw koelvries combinatie. Wij hebben een vrijstaande koelvries combinatie met NO FROST en die is uitermate stil.

Natuurlijk slaat hij wel eens even aan maar hier geen vervelende ventilator geluiden.

Misschien toch de keuken leverancier eens naar de vrieskast laten kijken.

Ik raad u aan geen kast zonder NO FROST te nemen omdat het juist zo ideaal is dat je de kast nooit hoeft te ontdooien wat het schoonhouden erg gemakkelijk maakt.

marita5
door marita5 - Jun 5, 2020 om 11:37
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Oost1346 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://blog.keukenloods.nl/mijn-koelkast-maakt-veel-geluid-wat-nu/#:~:text=Een%20zoemend%2C%20brommend%20geluid%20als,je%20het%20geluid%20niet%20helemaal%3F&text=Check%20dan%20of%20de%20koelkast%20waterpas%20staat.

https://www.coolblue.nl/advies/koelkast-maakt-geluid.html

Kunnen we aankloppen bij de keukenleverancier voor een andere zonder NO FROST?

Dit kunt u aan de leverancier vragen , deze kan u daar het beste antwoord op geven .

Magnum007
door Magnum007 - Jun 5, 2020 om 17:58
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Oost,

Om welk merk koelkast gaat het?

Ik heb zelf een Samsung en die is stil.

Wel roest hij aan de onderkant......:-((

getty
door getty - Jun 5, 2020 om 18:19
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft van te voren toch wel uw apparatuur bekeken? U koopt toch geen keuken zonder te weten welke apparaten er ingebouwd worden? Wij zijn met een keuken bezig en hebben een uitgebreide beschrijving met artikelnummers. Had u ook kunnen vragen.