ka
door kaatje80 Aug 25, 2015 om 09:40
Huishouden & energie

Kosten loodgieter

Gisterenavond lekkage gehad aan het dak waardoor de regen naar binnen stroomde, een loodgieter moeten bellen omdat het gerepareerd moest worden. Komen die gasten pas om 22:45 uur aan terwijl ik al om 19:00 uur had gebeld.
Gaan ze het dak op om het te repareren krijg ik een rekening van 500 euro die ik contant af moest rekenen omdat zogenaamd het pinapparaat leeg was hier zijn wij uiteindelijk niet mee eens gegaan na veel discussiëren deed het pinapparaat het toch gewoon wel omdat ik niet om 00:00 uur meer contant in de stad ga pinnen. Nou is mijn vraag omdat het ook zo op de bon staat dat ze 200 euro per uur vroegen aan uurloon dit vind ik echt belachelijk veel geld, ok ze hebben het dan wel gerepareerd maar mogen die lui wel zoveel per uur vragen?

6228 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, al vragen ze duizend per uur. Mosterd na de maaltijd, u had het tarief van te voren moeten vragen en afspreken.

uwjurist
door uwjurist - Aug 25, 2015 om 10:25
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U laat buiten werktijd vaklui komen, dat is altijd duurder (hoewel dit wel een heel hoog uurloon is). En u had er van te voren over moeten overleggen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

edrick3
door edrick3 - Aug 25, 2015 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kaatje80,

Helaas maken dit soort figuren (uit het telefoonboek?) misbruik van de situatie en rekenen een (veel te) hoog tarief.
Als je niet van tevoren een prijsafspraak maakt rekenen ze dus achteraf een hoog bedrag.
Was natuurlijk wel een avondtarief.
Wees maar blij dat het gerepareerd is; hopelijk is dat wel goed gebeurd.
Verzekering bellen?!

Met vr.gr.

me
door mein33 - Aug 25, 2015 om 11:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Vergeet niet contact op te nemen met uw verzekeraar, mogelijk bent u voor dit soort calamiteiten verzekerd.

me
door mein33 - Aug 25, 2015 om 11:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 10:26]Hallo kaatje80,

Verzekering bellen?!

Met vr.gr.

@edrick3,

Zie nu dat u mij reeds voor was ;-))

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die reparatie aan het dak wordt natuurlijk niet vergoed. Alleen de schade die ontstaan is door het instromende water komt voor vergoeding in aanmerking.

r.kemperman
door r.kemperman - Aug 25, 2015 om 11:51
423 Antwoorden / 4 Vragen

Volgende keer direct het noodnummer van de verzekering bellen!
Zij hebben betrouwbare bedrijven en als het gedekt is, dan hoeft u niets voor te schieten

Als u om 19.00 uur belt, dan kunnen zij nooit meteen voor de deur staan. Ik lees niet in uw klacht dat u beloofd was dat ze binnen een bepaalde tijd zouden komen.
Mogelijk hadden zij nog meerdere klussen. Lijkt mij logisch als het stortregent met behoorlijke windvlagen

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u eigenlijk zelf gaan kijken waardoor die lekkage veroorzaakt werd? Misschien was het alleen een verstopte goot.

jo
door jorisw - Aug 25, 2015 om 12:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kaatje80 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:40]Komen die gasten pas om 22:45 uur aan terwijl ik al om 19:00 uur had gebeld.

Half Nederland had gisteren last van de regen.... Je was niet de enige.

En met hoeveel waren ze?

valerius-2
door valerius-2 - Aug 25, 2015 om 12:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat mag als u niet van te voren een prijs afspraak heeft gemaakt.

hv
door hvp - Aug 26, 2015 om 14:15
10 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zijn tarieven die je normaal aan een advocaat betaalt. Troost je: aan deze loodgieters heb je ten minste aantoonbaar wat gehad, van de eerstgenoemde beroepsgroep kun je dat niet altijd zeggen.

200 euro is wel veel geld; overdag zou je voor dat bedrag een zaalvoetbalteam van loodgieters kunnen inhuren.

mo
door mof - Aug 26, 2015 om 14:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, het is geen hoog tarief. Ze weeken ruim buiten gangbare werktijden, op uw dak, en in het donker.
Dat u om 19h belt en dat ze pas zo laat komen heeft ws alles er mee te maken dat deze lieden al thuis zaten met veouw en kinderen en oogeteommeld zijn voor een noodgeval.
Terwijl ze wel de volgende dag weer op het werk worden verwacht.
Dat betaalt u.

Even beter nadenken lijkt me, de volgende keer.

sa
door saint - Aug 26, 2015 om 15:01
28 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze met 4 man bezig zijn geweest is €200,-- per uur op deze tijd helemaal niet zo gek.

ph
door philip36 - Aug 26, 2015 om 15:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@mof
Het is makkelijk praten als je het zelf niet hoeft te betalen.
Neem aan dat die monteurs een storingsdienst draaiden en daarvoor qua verdiensten en vrije tijd gecompenseerd worden.
Google maar eens op 'uurloon loodgieter' wat gangbare uurlonen zijn en u zult zien dat die €500 een héél hoog tarief is.

mi
door minekenijman - Aug 26, 2015 om 15:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet echt normaal hoor Kaatje89 dat het 200€ per uur is. Helaas wordt er al zoveel normaal gevonden. Kan me voorstellen dat je met een katergevoel blijft zitten. Een dure les die je hebt betaald. Er blijven nu eenmaal lieden die profiteren van iemand ellende om er zelf beter van te worden.

mo
door mof - Aug 26, 2015 om 15:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

@philip

Ja, en omdat ze er riant voor worden betaald die overuren in de avonduren moet het loodgietersbedrijf dit verrekenen.
De kosten zijn wel normaal. U bent ws weer zo iemand die altijd en overal coor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten.
Het is niet normaal,om als loodgieter s avonds op het dak te noeten werken omdat iemand eenmlekkage heeft.
Dat is een noodgeval. Daarvoor betaal je.

hi
door hipppo - Aug 26, 2015 om 15:55
303 Antwoorden / 2 Vragen

Een uurloon van € 200.- is hoog, ook als het avondwerk betreft. Maar hier valt niets meer aan te doen. Wel zou je alsnog aan het betreffende bedrijf kunnen vragen wat nu eigenlijk de lekkage veroorzaakte en wat ze precies gedaan hebben, gewoon ter informatie. Iemand opperde al dat er sprake geweest zou kunnen zijn van verstopping, heel waarschijnlijk was dat het geval, kan ik over meepraten gelet op wat mij tijdens een enorme hagelbui overkwam. Die verstopping leidt er dan toe dat het hele dak, tenminste als het om een plat dak gaat, onder water komt te staan en als er dan een schuin dak aan grenst kan het zo maar gebeuren dat de dakbedekking van het platte dak niet hoog genoeg is opgezet tegen het schuine dak waardoor het water er gewoon overheen stroomt met lekkage als gevolg. Zo ging het bij mij. Foutje van de dakdekker die ik ooit mijn dak had laten isoleren, omdat ik er zelf geen tijd voor had. Ook als er geen schuin dak grenst aan het platte dak kan niet hoog genoeg opgezette dakbedekking de oorzaak zijn van lekkage, als de dakrand is voorzien van een zinkafwerking. Heel vaak ben ik dat als bouwkundige al tegengekomen, die dakdekkers denken daar gewoon niet bij na.

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2015 om 16:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:44]Ja, al vragen ze duizend per uur. Mosterd na de maaltijd, u had het tarief van te voren moeten vragen en afspreken.
Nee, duizend euro per uur kan niet, dan komt de redelijkheid en billijkheid in het geding.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2015 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 26 aug 2015, 16:54][quote=tijger1 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 09:44]Ja, al vragen ze duizend per uur. Mosterd na de maaltijd, u had het tarief van te voren moeten vragen en afspreken.
Nee, duizend euro per uur kan niet, dan komt de redelijkheid en billijkheid in het geding.

Ligt er maar aan met hoevelen ze daarvoor komen om de ramp te verhelpen.;-))

En dan, de Ts heeft al betaald, lekkage is, hopelijk, verholpen. Dure les voor de volgende keer.

brainless
door brainless - Aug 27, 2015 om 00:16
324 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 11:48]Die reparatie aan het dak wordt natuurlijk niet vergoed. Alleen de schade die ontstaan is door het instromende water komt voor vergoeding in aanmerking.
Dat ligt zowel aan de oorzaak en welke opstalverzekering je hebt.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2015 om 00:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@brainless

Inderdaad, als bijvoorbeeld de schoorsteen er door de storm afgewaaid was, wat het dak beschadigd zou hebben, dan zou de reparatie van het dak door de verzekering betaald worden.

Al gevraagd wat de oorzaak van de lekkage was, maar daar komt geen antwoord op. Een verstopte goot of opstuwend regenwater of ga maar door geeft gevolgschade, dat is gedekt, maar niet het verhelpen van de verstopte goot.