be
door betelgeuze Dec 18, 2018 om 13:21
Huishouden & energie

Kosten opladen scootmobiel. Vraag is wat zijn in alle redelijkheid de kosten ?

Als VVE laten we gebruikers van scootmobielen de accu's opladen via stopcontacten die bestemd zijn voor algemeen stroomgebruik van de VVE. Op rekening van de VVE(vereniging van eigenaren)
Wat moeten we gebruikers daarvan in alle redelijkheid in rekening brengen voor doorsnee scootmobielgebruikers?

22671 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2018 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gaat u dat ook in rekening brengen bij bezitters van elektrische fietsen? En als bijna iedereen er gebruik van maakt, waarom dan apart in rekening brengen?

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2018 om 13:31
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Edit.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 18, 2018 om 14:01
7193 Antwoorden / 3 Vragen

edit

Cookies
door Cookies - Dec 18, 2018 om 14:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je de kosten daarvan apart gaat doorberekenen aan de gebruikers van een scootmobiel, ga je op 100% zeker gezeur krijgen. Ik laad maar 1x per maand op, ik laad maar 1x per week op. Bij mij is de accu opgeladen binnen een uur. Enz. enz. Of het dat allemaal waard is?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 01:39
1766 Antwoorden / 31 Vragen

@Netflixfan,

Rij je op een scootmobiel vanwege je leeftijd of ben je gehandicapt?

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2018 om 14:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat moeten we gebruikers daarvan in alle redelijkheid in rekening brengen voor doorsnee scootmobielgebruikers?
Tegenvraag: Hoezo? Zijn er klachten van niet-scootmobielbezitters dat ze moeten meebetalen?

Ka
door Kassagebruiker - Dec 18, 2018 om 14:38
683 Antwoorden / 5 Vragen

Plaats een ouderwetsche draaischijf meter aan het stopcontact, en daaraan en oplaadstopcontact, noteer wie er aan laad en neem eens in de maand/3 maanden de meterstanden op. Problem solved.

marita5
door marita5 - Dec 18, 2018 om 15:30
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo BetelGeuze ,

De kosten van het elektraverbruik van 1 scootmobiel bedraagt gemiddeld ongeveer € 100,00 op jaarbasis. Een en ander is sterk afhankelijk van het type scootmobiel en de mate waarin deze wordt gebruikt. De gemiddelde kosten van het elektraverbruik van een elektrische fiets zijn aanzienlijk lager. Dit wordt geschat op ongeveer € 10,00 op jaarbasis. Ook hier is uiteraard het type fiets en de mate van gebruik van belang.

De meest praktische oplossing voor deze kwestie is, om per scootmobiel een aansluiting te verzorgen waarop het verbruik is af te lezen.

 bron : huurcommissie.nl

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2018 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en dan een stopcontact wat op slot kan, anders kan ook iemand anders zijn stekker er in steken.

Per scootmobiel een aansluiting kost ook weer goud. Straks heeft iedereen een scootmobiel in die flat,probleem opgelost.

tenormin
door tenormin Dec 18, 2018 om 16:37
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, die meteraflezers zijn behoorlijk aan de prijs. Tenminste, zie ze vanaf €137,50 tot ruim €700,00.

marita5
door marita5 Dec 18, 2018 om 16:45
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , ik weet niet waar u gekeken heeft , maar ik zie bij Conrad energiekostenmeters v.a. € 6.99 incl btw met kinderslot .

tenormin
door tenormin Dec 18, 2018 om 17:01
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Zal ik wel weer een verkeerd woord gebruikt hebben om te zoeken. Je weet: fietsenmakertje. Niets ten nadele van dit vak, hoor.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2018 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5 Nou ik zie ze niet. Er zijn wel energiemeters met een kinderslot, maar dat is natuurlijk helemaal geen slot, maar werkt simpel dat als een kind zijn vingers in de gaatjes stopt het geen opduvel krijgt. Dus ieder ander kan de stekker van zijn scootmobiel daar in doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 01:43
1766 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger 1 met VVD,

Rij je ook op een scootmobiel?

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2018 om 15:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb diverse kennissen met scootmobiels en die betalen aan hun huisbaas € 3,00 per maand voor het opladen in de gemeenschappelijke ruimtes.

costnix
door costnix Dec 18, 2018 om 17:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als die huisbaas het artikel van Quingo leest, zal deze wel van gedachten kunnen veranderen. Ik ken ken geen huisbazen met een filantropische instelling.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2018 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ziet u verkeerd. Het algemene stroomverbruik wordt in de servicekosten berekend aan de bewoners. Dus het kost de huisbaas niets.

Overigens heeft in één appartementengebouw zowat iedereen een scootmobiel of anders wel elektrische fietsen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 01:45
1766 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger 1 met VVD,

Hoe oud ben jij eigenlijk, dat je zoveel mensen kent met een scootmobiel?
Of ben je gehandicapt?

pino123
door pino123 Dec 19, 2018 om 09:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat doet het er toe Amsterdammer?

gerbera
door gerbera - Dec 18, 2018 om 17:00
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Is een beetje afhankelijk type scootmobiel en hoe vaak deze hun scootmobiel opladen. U zou een globale berekening kunnen maken door het vermogen van de oplader x oplaadtijd. Koppel daar de KWu-prijs aan en u heeft een inzicht van het verbruik. Zit er weinig verschil in oplading per scootmobiel kunt u het gemiddelde in rekening brengen. Lees anders hier  wat misschien mogelijkheid zou kunnen zijn om scheve gezichten te voorkomen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2018 om 19:27
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Kan ik aannemen dat er wel meer gebruik wordt gemaakt van deze 'algemene contactdozen' voor ook ander gebruik?
Alsdan veel 'plezier'met het apart in rekening brengen van de gebruikers.
Maar in wettelijke zin: dit is een kwestie die u dient voor te leggen aan de alv van uw VvE en daar moet een beslissing vallen. De leden besliuiten dius zelf en daar kan ik als buitenstaander niets over zeggen dan hetgeen hiervoor staat.

jo
door jorisw - Dec 18, 2018 om 20:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ons in de parkeergarage heeft iedere parkeerplaats een WCD die gebruikt kan worden voor scootmobiel, el. fiets, stofzuiger etc. Daarvoor wordt 3 euro per maand doorbelast aan de leden.

Ka
door Kassagebruiker - Dec 19, 2018 om 09:10
683 Antwoorden / 5 Vragen

Klik hier , dan heb je voor weinig een "eigen meter" met stekker verbinding.

te
door tercinta - Dec 19, 2018 om 12:03
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een scootmobiel die opgeladen wordt in de gemeenschappelijke ruimte van het appartementencomplex. Hiertoe is door de WMO een aparte meter aangebracht en één keer per jaar krijg ik daarvan een rekening (van de VVE). Ik betaal tussen de € 5,00 en € 10,00 per jaar.

1paul
door 1paul - Dec 19, 2018 om 12:03
3152 Antwoorden / 0 Vragen

Niet of u moet een tussenmeter plaatsen...

lees Art. 23.4 uit het MR 2017 maar eens, dit is zo opgesteld in dit modelreglement naar aanleiding van de uitspraak van het hogerechtshof...

feitelijk komt het er op neer dat de scootmobiel niet geweigerd kan worden (onder bepaalde omstandigheden) maar dat alle kosten voor de gebruiker ziijn, ook de aanleg en gebruik van de elektra dus...

Coebel
door Coebel - Dec 19, 2018 om 14:26
52 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben voor de gebruikers van scootmobiel losse verbruiksmeters geplaatst. Jaarlijks afrekenen. Werkt super

pieterwillem
door pieterwillem - Dec 19, 2018 om 14:43
9 Antwoorden / 4 Vragen

Het is afhandelijk van de hoeveelheid aan dagen dat er opgeladen wordt. Wordt er maar een keer per maand, of week opgeladen of iedere dag. Daarom is het moeilijk om hier een exact antwoord op tre geven.

mo
door mof - Dec 19, 2018 om 16:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dan moet u weten wat de capaciteit van een mobiel is en hoevaak deze wordt opgeladen. En er een beetje boven gaan zitten voor de zekerheid.

jhogaarts
door jhogaarts - Dec 19, 2018 om 17:29
101 Antwoorden / 1 Vragen

Het opladen van een E bike of scootmobiel gebruikt weinig stroom.Je kunt ook kiezen voor diegene die het betreft een vast bedrag per maand te laten betalen om te laden. Of een tussenmeter laten plaatsen die het verbruik meet.
Wij hebben in de parkeergarage 1 oplaadpunt voor 1 scootmobiel met tussenmeter. Bekostigd door de gebruiker.  In de boxruimten is geen 230 volt aanwezig om E Bikes e.d. te laden vanwege het risico op brand.