le
door lence Jul 16, 2018 om 12:36
Huishouden & energie

Krijg geen zonnepanelen offerte

Ik heb omdat ik een beperkt dak oppervlak heb op internet een offerte aangevraagd voor 6 zonnepanelen. Ik verbruik ca 3000 KWh/jaar. Van slechts een van de zes aanbieders kreeg ik een antwoord, maar die vond 6 panelen te weinig om er werk van te maken. Ook heb ik Nuon/Feenstra
2x gevraagd en een plaatselijke leverancier een offerte gevraagd maar ook geen reactie. Tot slot heb ik het SGZE gevraagd ( garantiefonds zonnepanelen ) wat ik fout deed omdat er niet op mijn aanvragen gereageerd werd. Wat is uw ervaring en welk bedrijf zou wel een offerte willen uitbrengen. Of zou zes panelen te weinig zijn? Op zijn minst zou ik dan op een zakelijk gestelde aanvraag compleet met alle gegevens een antwoord willen krijgen.

1595 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2018 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zonnepanelen boeren barsten van het werk. Dus op zo’n kleine klus zitten ze niet te wachten.

panter22
door panter22 - Jul 16, 2018 om 13:26
6599 Antwoorden / Vragen

Ben je lid van de Vereniging eigen huis? Kopen collectief zonnepanelen in. Op dit moment alleen voor Noord Nederland.
https://www.eigenhuis.nl/collectieve-inkoop-zonnepanelen?gclid=EAIaIQobChMIuYTqlcGj3AIVFobVCh3ILgJtEAAYASAAEgJPXPD_BwE

tdmduc
door tdmduc - Jul 16, 2018 om 14:04
704 Antwoorden / 2 Vragen

Bonk electro Deventer. Perfecte tent, goede prijs. Hebben bij mij gloedjenieuwe panelen gelegd tegen mooie prijs.

me
door mein33 - Jul 16, 2018 om 14:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op zijn minst zou ik dan op een zakelijk gestelde aanvraag compleet met alle gegevens een antwoord willen krijgen.

U vraagt een offerte en een bedrijf ziet daar, om welke reden dan ook, geen 'brood' in en legt uw aanvraag terzijde of voegt deze toe aan het grote blauwe dossier.
Geen enkel bedrijf is nl. verplicht om aan uw verzoek te voldoen.
Dat u geen afwijzend bericht krijgt n.a.v. uw aanvraag is, op z'n zachts gezegd, niet netjes doch elke administratieve handeling die voor een reactie moet worden verricht kost wel tijd en geld maar levert niets op.
Benader persoonlijk (telefonisch) een lokaal/regionaal werkende installateur en vraag daar de info die u wenst.

ro
door ron503 - Jul 16, 2018 om 14:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

6 zonnepanelen zet voor u geen zoden aan de dijk want op jaarbasis halen ze in theorie maar 1500 KWH op jaarbasis. Om op 300KWH te komen zou u dus ruimte voor 12 panelen moeten hebben om de installatie terug te kunnen verdienen en die ruimte is er niet. M.a.w. het is voor een bedrijf en voor u niet lonend om zonnepanelen aan te brengen.

mi
door misterc180 Jul 16, 2018 om 17:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk is het lonend. Als je de helft investeerd hoef je ook maar die helft terug te verdienen...

panter22
door panter22 Jul 16, 2018 om 18:32
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt naast zonnepanelen ook apparatuur nodig. Die kun je niet door de helft doen.En de installatiekosten zullen niet veel verschillen of je nu 6 of 12 zonnepanelen koopt.
In verhouding ben je met 6 panelen duurder uit.

gerbera
door gerbera - Jul 17, 2018 om 11:53
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Op zijn minst zou ik dan op een zakelijk gestelde aanvraag compleet met alle gegevens een antwoord willen krijgen.
Voor veel bedrijven zijn 6 panelen niet de moeite. Zij behoeven u geen tekst en uitleg te geven waarom er niet gereageerd wordt.
Dit kost hen tijd en tijd is geld.
En zoals @ron503 al schrijft, met de 6 panelen komt u nog niet aan de helft van uw verbruik. Dus als u uw verbruik in de offerte heeft vermeld is het begrijpelijk dat er niet gereageerd wordt.