Rj
door Rjs Oct 3, 2016 om 21:35
Huishouden & energie
Kwantum houdt de boot af.

Goedendag,

In november 2015 hebben wij door Kwantum een vinylvloerbedekking op de zolder laten leggen. De stoffeerder adviseerde een ondervloer met een percentage schuim om de oneffenheden van de betonvloer op te vangen. Egaliseren zou niet mogelijk zijn of anders zou het teveel geld gaan kosten, aldus de stoffeerder. De afwerking in het hoekje, waar de cv-ketel hangt en de wasmachine staat met alle leidingen en afvoerpijp, hoefde wij ons geen zorgen te maken en zou netjes worden afgewerkt. Wij hebben blindelings vertrouwd op het deskundig advies. Dat ik avonds thuis kwam van het werk schrok ik wel van alle reststukken en plastic van verpakkingen die bezaaid lagen over de hele zolder. Alsof er een fragmentatiebom was ontploft. Ook merkte ik dat de vloer zacht aan voelde en een beetje meeveerde als ik er over heen liep. Maar goed verder zag het er netjes uit. Ik ben zaterdag naar het filiaal van Kwantum in Heerlen gegaan en gevraagd of die ondervloer wel geschikt is voor het gewicht van een wasmachine. Ik hoefde me geen zorgen te maken want het schuim was maar 8% van de samenstelling van de ondervloer.

Wederom heb ik vertrouwd op het deskundig advies.

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en de pootjes van het voetstuk van de wasmachine zijn dieper het vinyl ingedrukt en begint zelfs op de naad los te laten.(zie foto) Met deze foto's ben ik weer terug gegaan naar het filiaal en daar hebben ze mijn klacht in het systeem gezet en gezegd dat ik gebeld zou worden door de stoffeerder die zou komen kijken naar een oplossing.

Na het weekend werd ik door een medewerker vanuit het hoofdkantoor Tilburg gebeld om een afspraak te maken, en hier gaat het helemaal fout. De medewerker kan geen afspraak maken voor de stoffeerder na kantoortijden ( bij opstellen van offerte kon dit wel ) en zaterdags behoort ook niet tot de optie. Het enige voorstel is een datum maar geen tijd. De tijd zou ik een dag van te voren via een sms krijgen o.i.d..

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat mijn vrouw en ik allebei fulltime werken (en ik zelfs in een andere provincie) en niet zomaar een hele dag vrij kunnen nemen voor de stoffeerder die naar alle waarschijnlijkheid een half uur komt kijken.

Vervolgens zal ik ook weer vrij moeten nemen als ze daadwerkelijk het probleem komen oplossen.

Het enige wat ik wil is met de stoffeerder een afspraak maken met een concrete tijd en een reële venstertijd om samen te kijken naar een oplossing. Ze kunnen niet eens zeggen of het 's ochtends of het 's middags is!

Ik heb gemaild en gebeld maar ze blijven als een kapotte grammofoonplaat de werkwijze en procedures die ze hanteren verkondigen.

Een supervisor die zou kunnen bemiddelen in deze kwestie is niet beschikbaar. Het telefoonteam in Tilburg heeft geen managementlaag waar ze op terug kunnen vallen. Uiteindelijk ben ik gezwicht om een afspraak te maken in de eerste week van november dan moet ik 's ochtends naar de tandarts voor een nieuw kroon :(  en moet ik maar hopen dat de stoffeerder 's middags komt.

Wij stellen ons flexibel op maar dit gaat te ver, en van de flexibiliteit van Kwantum vóór de koop is na de koop niks meer van te bespeuren. We hebben een dikke 1100,- betaald en we voelen ons beduveld.

Ik wil graag stappen ondernemen. Wie kan mij adviseren?

6785 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2016 om 21:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ten eerste, wie zet er nu een zware wasmachine op een vinyl vloer waaronder ook nog een schuimlaag zit. Toch compleet logisch dat die poten in die vloer drukken? Daar hoef je dus helemaal geen deskundige voor te zijn.

Til dat spul op en leg er een plaat multiplex of zo onder. Probleem opgelost.

En dan dat gedoe over vrij nemen. Ik mag toch aannemen dat u ook snipperdagen hebt?

ph
door philip36 - Oct 3, 2016 om 22:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Door het bewegen van de wasmachine tijdens centrifugeren beweegt de vinylvloervloerbedekking ook mee waardoor deze op een gegeven moment is gaan scheuren.

Denk dat u het beste de vloerbedekking en ondervloer onder de poten van de wasmachine kunt verwijderen zodat de wasmachine op de betonvloer staat.
Eventueel om de poten een rozet aanbrengen om het netjes af te werken.

Begrijp niet dat er een ondervloer gebruikt moest worden, vinylvloerbedekking is toch niet zo dun.
U had dan beter een wat dikkere soort vinylvloerbedekking kunnen kiezen.

ja
door jackyh Oct 3, 2016 om 23:01
953 Antwoorden / 4 Vragen

Enige tijd geleden was er ook iemand die problemen had, in de keuken, met een vinylvloer en daar ging het juist om het ontbreken van een ondervloer.  Ik dacht dat er eigenlijk speciale onderzetters waren voor wasmachines. Mij zou het trouwens niet zoveel kunnen schelen op een zolder. Koop een onderzetten o.i.d. misschien hebben ze die zelfs wel bij de Kwantum. Speciaal prijsje?

Rj
door Rjs Jan 1, 2017 om 09:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Ik ben er met de kwantum uit gekomen.
De Kwantum heeft bij de fabrikant de specificatie van de ondervloer laten controleren en
heeft aangegeven dat deze door percentage schuim niet geschikt is om een zware wasmachine op te plaatsen.
Het hoekje waar mijn wasmachine staat had dus gewoon met egaline geëgaliseerd moeten worden.
Dit is een verkeerde inschatting van de stoffeerder geweest die Kwantum heeft ingehuurd.
Misschien wordt het toch tijd dat kwantum eigen stoffeerder in dienst neemt en zelf gaat opleiden.

Gelukkig ben ik er samen met de Kwantum uit gekomen.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om een vergoeding te accepteren en het door een zelf gekozen extere stoffeerder te laten herstellen.

ha
door halex - Oct 3, 2016 om 22:49
1374 Antwoorden / 4 Vragen

De stoffeerder heeft, net als u, een drukke baan van 8 tot 5. U verwacht dat hij na werktijd langskomt zodat u geen vrij hoeft te nemen. Hoe reëel denkt u dat zo'n verwachting is?
U kunt niet een dag thuiswerken of een dag vrij nemen? Of wilt u dat niet. Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

gerbera
door gerbera - Oct 3, 2016 om 22:51
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wil graag stappen ondernemen.

Het opbollen van het vinyl is niet door druk maar door trilling ontstaan. Daarnaast had u zelf kunnen bedenken dat vinyl zacht is een en wasmachine zwaar waardoor deze, met zijn kleine stelpootjes, in de vloer drukt. De enige stappen die u kunt ondernemen is de vloer onder de wasmachine zelf te herstellen en gebruik te maken van een zgn lekbak waar de machine instaat. U heeft dan een gelijkmatige verdeling over de vloer.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 3, 2016 om 23:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wij stellen ons flexibel op

Raar dat u dan geen afspraak kunt krijgen. Zoals ik het lees wilt u het juist geen enkele moeite doen voor die afspraak.
Diewilik

costnix
door costnix Oct 4, 2016 om 11:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS heeft de flexibiliteit van een betonnen vloer :-)

newmikey
door newmikey - Oct 3, 2016 om 23:21
830 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt bij een pianozaak van die kunststof "schoteltjes" krijgen waardoor het gewicht van bijv. pianowieltjes maar ook stelpootjes van een wasmachine beter verdeeld wordt. Ook een plaatje MDF of multiplex is prima. Niet meer Kwantum lastig vallen, zij kunnen hier ook niet veel aan doen.

PS: als u ze toch wil laten komen, even netjes afstemmen en niet meteen gaan stampvoeten

me
door mein33 Oct 5, 2016 om 13:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

,

De bedoelde "schoteltjes zijn niet geschikt onder een wasmachine maar zijn er speciale trillingsdempers te koop en die moeten op de stenen (beton) vloer worden geplaatst.

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2016 om 00:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat u destijds zelf niet bedacht heeft dat het geen goed idee is om een zware wasmachine met kleine pootjes op vinyl met een zachte ondergrond te plaatsen.
Volg het advies van @tijger1 op, wat u al lang had kunnen doen. Leg desnoods eerst nog een extra stuk vinyl eronder als er volgens u een scheur in zit.
Als u destijd erbij was geweest had u de mensen kunnen vragen om verpakkingen e.d. mee te nemen.
Verder is Kwantum een budgetzaak en ik ben van mening dat u zich juist niet flexibel opstelt.

hansje klein
door hansje klein - Oct 4, 2016 om 00:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Rubbere schotelgrote trildoppen eronder en klaar is RJS....

Volgende vraag.

tenormin
door tenormin - Oct 4, 2016 om 00:30
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Als het mij was 'overkomen'; (waar men zich al niet druk over kan maken): ik had Kwantum niet lastiggevallen. Gewoon 4 tegeltjes, of wat dan ook, onder de wasmachine gelegd en al deze klachten behoorden tot het verleden. En op zolder: davert de wasmachine er overheen? Loopt ie? Gezien uw foto is het een grote oppervlakte: redelijke prijs. Maar u was kennelijk toen al geïrriteerd dat de rest vynil door u zelf opgeruimd moest worden. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Niet de rest van uw klachten dat men niet in de houding gaat staan met uw eisen van....

ro
door rowicom - Oct 5, 2016 om 12:36
5 Antwoorden / Vragen

Het is de zolder maar hoor. Kijk even naar de verwoeste woningen in Aleppo...

ma
door manwijf Oct 5, 2016 om 13:42
574 Antwoorden / 1 Vragen

Realitiveren is prima, maar als we zo gaan redeneren, kunnen we deze hele site wel opdoeken....

me
door mein33 Oct 5, 2016 om 14:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rowicom,

Een zeer ondoordachte en misplaatste opmerking van u over Aleppo en u zult het met mij eens zijn als u er eens even goed over nadenkt.
Het was misschien verstandiger geweest als u uw eigen zolder als voorbeeld had genomen.

ro
door rowicom Oct 14, 2016 om 13:10
5 Antwoorden / Vragen

Ik zie niet in waarom dit een misplaatste opmerking is. De vraagsteller maakt zo'n enorm probleem van een paar deuken in het vinyl en er zijn legio tips gegeven om de 'schade' te minimaliseren. Ik heb de indruk dat hij de leverancier ten onrechte het vel over de neus wil halen. De situatie in Aleppo, die is zeer ernstig en vraagsteller zou de boel vergeleken daarmee een beetje kunnen relativeren. Ik snap ook niet waarom mijn zolder erbij moet worden gehaald. Dat slaat nergens op.

pe
door pebk - Oct 5, 2016 om 14:39
583 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel 1100 euro best veel geld is, blijft Kwantum een budget-zaak. De service is daarbij beperkt al staat er op hun site "100% Tevredenheidsgarantie". Op zolder zou ik sowieso een lekbak rond de wasmachine plaatsen. Deze verdeelt ook het gewicht en de trilling van de wasmachine over een groter oppervlak en zorgt dus voor minder kuiltjes.

Trouwens, ook wanneer er geen ondervloer was geplaatst, dan was er nog steeds een kuiltje gekomen, zij het minder diep.

Kwantum is wel zo netjes dat ze een afspraak met u willen regelen. Hiervoor maken zij extra kosten voor de stoffeerder. Dat is natuurlijk ondernemersrisico. Helaas zijn we in Nederland zo ingericht dat zowat iedereen tegelijkertijd werkt. Voor verkoop (is additionele omzet) is men nog wel eens bereid 's avonds langs te komen. Winkels hebben ook hun koopavond, zodat mensen die overdag werken toch kunnen winkelen. Echter structureel is deze service niet. Zou het een goede service zijn voor Kwantum om 's avonds langs te komen? Ja natuurlijk. Maar of ze daar ook extra aan zullen verdienen? Ik denk het niet. Hun concurrentie doet het volgens mij ook niet.

1paul
door 1paul - Oct 5, 2016 om 15:36
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u mag af gaan op het advies welk u krijgt, daarmee heeft u aan uw onderzoeksplicht voldaan, de bal ligt nu inderdaad bij de leverancier c.q. stoffeerder, echter, u kan en mag niet verwachten dat deze komen op een tijd die buiten hun werkuren ligt, u moet u echt soepeler opstellen in deze...

avhelvoort
door avhelvoort - Oct 5, 2016 om 18:05
82 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen roopt hier wel dat het stom is van de topic starter, echter heeft hij dit ook nagevraagd bij Kwamtum, dan mag je van hen ook wel een goed advies verwachten, ook al zie je zelf ook dat dit niet helemaal goed lijkt te gaan.
Na mijn idee is juist Kwantum in gebrebreken gebleven echter ben ik bang dat zei net doen of ze van niks weten dat je bent gana informeren of dit inderdaad wel goed gaat.

Ik denk dat het verstandig is om de wasmachine stel poten op een grote plaat te zetten zodat de druk verdeeld kan worden.
Of je dat dan samen wilt doen met Kwantum en daar dan een dag voor vrij wilt opgeven is aan jou.

Ook vind ik het ook zeker niet netjes dat ze alle rommel hebben laten liggen, tenzij jullie dat zelf hebben aangegeven maar daar ga ik niet van uit.

Rj
door Rjs - Oct 9, 2016 om 10:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties.

Toch wil ik even duidelijk zijn waarom ik niet tevreden ben.
- ik ben door stoffeerder niet geadviseerd of gewaarschuwd over gevolgen van een wasmachine op de vinylvloer.
- ik kan geen afspraak maken op een concreet tijdstip.

Een aantal reacties verliezen uit het oog dat ik geen vloerenspecialist ben.
Voor sommige is het "logisch" dat je geen wasmachine kan plaatsen op een vinylvloer. Ik heb daar echt niet bij stil gestaan.
Als je in bezit bent van bepaalde vakkennis of ervaringsdeskundige bent dan is het toch "logisch"  dat je dit vooraf deelt met je klant?

Voor wat betreft over het maken van een afspraak wordt er gesteld dat ik me niet flexibel opstel.
Ik wil een afspraak maken met de Kwantum en stel me een halve dag beschikbaar voor de stoffeerder die alleen even komt kijken naar het probleem.
De Kwantum is juist niet flexibel en zegt: "U hoort een dag van te voren welk dagdeel we komen!"

Ik ga sowieso een afspraak maken bij een vloerenspecialist (geen budget) om te kijken wat zij kunnen doen.
Achteraf misschien inderdaad niet zo'n goed idee om met een budget formule afspraken te maken
en overgeleverd te worden aan een ondeskundige ZZP' er.

wi
door wilhelmina59 Oct 9, 2016 om 10:33
519 Antwoorden / 0 Vragen

Beste TS
Een zwaar object dat op 4 kleine dopjes steunt is hetzelfde als een dame met naaldhakken op parket.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2016 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een "vloerenspecialist" voor dit "probleempje". Wat een onzin. De oplossingen zijn simpel en al lang hier aangedragen.

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2016 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De enige vloer die geen afdrukken van poten e.d. achterlaat, is een harde vloer als bijv. laminaat. Ook zonder een zachte ondervloer had je dus afdrukken in het vinyl gehad.

jo
door jorisw - Oct 14, 2016 om 17:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Leg elpees onder de voetjes. Dan heb je nog steeds een vinylvloer....

Rj
door Rjs - Jan 1, 2017 om 10:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,Ik ben er met de kwantum uit gekomen.De Kwantum heeft bij de fabrikant de specificatie van de ondervloer laten controleren enheeft aangegeven dat deze door percentage schuim niet geschikt is om een zware wasmachine op te plaatsen.Het hoekje waar mijn wasmachine staat had dus gewoon met egaline geëgaliseerd moeten worden.Dit is een verkeerde inschatting van de stoffeerder geweest die Kwantum heeft ingehuurd.Misschien wordt het toch tijd dat kwantum eigen stoffeerder in dienst neemt en zelf gaat opleiden.Gelukkig ben ik er samen met de Kwantum uit gekomen.Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om een vergoeding te accepteren en het door een zelf gekozen extere stoffeerder te laten herstellen.

ph
door philip36 Jan 1, 2017 om 10:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Mooi dat het uiteindelijk toch opgelost is.
Bedankt voor het melden hiervan.

tijger1
door tijger1 Jan 1, 2017 om 10:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het is opgelost. Dus zonder problemen het nieuwe jaar in. Bedankt voor het terugmelden.