ma
door marga2207 Mar 8, 2012 om 14:21
Huishouden & energie

Leaseketel na koop huis

Heb ruim 1,5 jaar terug huis gekocht. Lease ketel contract overgenomen. 2 maal contract naar ketelverhuur gestuurd doch ik hoorde niets en er werd geen mnd bedrag afgeschreven. Verschillende malen gebeld en uitgelegd, ze zouden het regelen. 16mnd na de koop belt oude huiseigenaar mij op dat het nog iedere mnd bij hem afgeschreven wordt.
Ben ik nu verplicht om het bedrag van deze 16 mnd aan hem terug te betalen? (gaat toch om zo`n €500,=)
Alvast bedankt voor de reactie`s

988 6 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 8, 2012 om 14:30
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat verwacht je? Dat je niets hoeft te betalen? Of aan de leasemaatschappij, zodat die de onverschuldigde betalingen aan de oude eigenaar terug betaalt of aan de oude eigenaar (een directe en snelle verrekening) en daarna gewoon de leasekosten direct aan de leasemaatschappij?

Je hebt het contract overgenomen.

Vladja

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2012 om 14:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marga2207,

Dat is natuurlijk wel zo netjes, maar .....
Wél een beetje dom van die vorige eigenaar. Ziet pas na 16 maanden dat er een bedrag onterecht afgeschreven wordt?!
Dat is dus z'n eigen fout. Hij/zij had bedrag moeten storneren en de betaling stopzetten.
Laat die vorige eigenaar maar het onterecht afgeschreven geld terugvorderen bij de leasemaatschappij. Dat is zijn pakkie an.
Die vorige eigenaar heeft dus geen vordering op jou, maar op die leasemy.
Je hoeft hém dus niets te betalen. Met hem heb je niets te maken vwb deze betaling.
Wacht maar even af of je nu alsnog een nota krijgt van die ketelverhuurder.
Dát is degene met wie je een contract hebt.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2012 om 14:37
16847 Antwoorden / 108 Vragen

hallo marga2207, hoewel het zoals je schrijft allemaal niet soepel verloopt, zowel de ketelverhuur als de andere huiseigenaar wat laks te noemen is, moet je natuurlijk wel die leaseketel betalen. Dat begrijp je zelf ook wel. 't Is natuurlijk balen als zo'n ketel leasebedrijf er met de pet naar gooit, dus probeer die zaak nog maar eens aan de staart te trekken en die ketel ook echt op jouw naam te krijgen en ook de rekening naar jou te sturen i.p.v. naar de oude eigenaar. Je hebt hem immers wel overgenomen en dat betekent ook betalen.

ma
door marga2207 - Mar 8, 2012 om 14:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

tuurlijk snap ik dat ik moet betalen voor die ketel, is ook niet het probleem.
Ik heb vaak genoeg aan de bel getrokken bij lease bedrijf maar als vandaaruit geen actie ondernomen word kan ik alleen maar afwachten.Heb er geen moment bij stil gestaan dat oude eigenaar nog betaalde, dacht die van dat bedrijf komen vanzelf een keer en dan ga ik wel met hen in onderhandeling.
En idd Endrick, klopt wat jij zegt, is eigenlijk het probleem van oude eigenaar en leasemaatschappij, hoef ik me dus niet druk om te maken.
Bedankt voor de reactie`s

er
door ericw - Mar 9, 2012 om 22:29
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Geef 1 reden waarom u niet zou hoeven betalen. Wat een rare vraag, tuurlijk moet u dit betalen, wanneer alles soepel was overgegaan van de oude naar nieuwe eigenaar had u dit toch ook moeten betalen. Ik snap hier helemaal niks van.

Mvg, Eric

stacey
door stacey - Mar 9, 2012 om 23:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=marga2207 schreef op donderdag 8 mrt 2012, 14:53]Ik heb vaak genoeg aan de bel getrokken bij lease bedrijf maar als vandaaruit geen actie ondernomen word kan ik alleen maar afwachten.

Afwachten is prima, maar dan moet je wel het geld apart zetten........
tot ze met de rekening komen,
wachten is enkel uitstel van executie Geen afstel.....