la
door laurina2 Nov 3, 2008 om 13:19
Huishouden & energie

Linoleum

Ik heb een groot probleem,ga binnenkort verhuizen naar een appartement.De corporatie(Portaal)waar ik van huur staat onder geen beding op etages harde vloeren toe.Dat wil zeggen .laminaat,parket,plavuizen.Ik ben naar de tapijtenwinkel geweest die zegt dat Linoleum niet onder harde vloerbedekking valt.Wie weet of dit juist is

2112 14 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 3, 2008 om 13:44
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U moet dat bij Portaal navragen. In sommige gevallen kan ook harde vloerbedekking gelegd worden mits er een dempende laag/vloer onder komt te liggen. De coop. weet dat precies. En wees gewaarschuwd voor dit fenomeen want als u toch de verkeerde vloer erin legt, dan krijgt u problemen. Dus hou de coop te vriend en vraag hun om raad. Dan zit u altijd goed. En laat de wijsneuzen die er al wonen en alle regels aan hun laars lappen links liggen. Want dat zijn vaak degene die klagen over uw geluid.

Succes, poltol

suzyv
door suzyv - Nov 3, 2008 om 13:45
17 Antwoorden / 8 Vragen

Waarom bel je hen niet even op om te vragen of linoleum wel of niet mag, dan heb je meteen het juiste antwoord.

suzyv
door suzyv - Nov 3, 2008 om 13:47
17 Antwoorden / 8 Vragen

(hen = portaal), ik zie dat Poltol gelijktijdig ook hetzelfde antwoord gaf, maar dan uitgebreider ;-)

la
door laurina2 - Nov 3, 2008 om 13:57
142 Antwoorden / 70 Vragen

Er ligt nu van de vorige bewoner een prachtige laminaatvloer 3 jaar oud,met de juiste decibel beschermende ondervloer.Die moet eruit,er wordt geen uitzondering gemaakt.Deze mensen hebben deze vloer met toestemming van Portaal(  maar helaas niet op schrift deze vloer mogen leggen) .

Ik vraag mij af of een coop. mensen kan dwingen vloerbedekking te nemen,ik heb daar grote problemen mee(kat),ook denk ik dat dit dwingelandij is.

Wij zijn al in contact met Portaal hierover geweest maar zij laten het desnoods tot een presedent komen,De huidige huurder gaf aan dat zij het complete kapitaal vernietiging vindt en de ombudsman wil insachakelen,maar er wordt gezegd succes ermee mevrouw.

astoria
door astoria - Nov 3, 2008 om 14:12
362 Antwoorden / 55 Vragen

Bron:
http://www.vloerenmarkt.nl/cgi-bin/index/nieuws.cgi?actie=uitgebreid&uniek_id=5813115&modus=nieuw bezoek deze link/site voor alle info .Fred

stacey
door stacey - Nov 3, 2008 om 16:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Ik vraag mij af of een coop. mensen kan dwingen vloerbedekking te nemen,ik heb daar grote problemen mee(kat),ook denk ik dat dit dwingelandij is. ---

Ze mogen eisen stellen aan de (ver)huur.

Deze eis geldt bij (vrijwel) alle woningbouwverenigingen, (soms zelfs als eis van de vve bij koopflats)

maar geloof me, je wilt echt niet iemand met een houten vloer en kinderen in een flat boven je.......

Woningbouw zal deze eis stellen ter bescherming van huurders tegen geluidsoverlast maar ook ter bescherming voor zichzelf, als ze het toestaan en mensen gaan klagen via de huurcommissie kan de huur verlaagd worden omdat woongenot niet is wat het moet zijn...zou ze dan nog hoop geld kunnen gaan kosten ook.

Succes,

menno0
door menno0 - Nov 3, 2008 om 19:24
236 Antwoorden / 42 Vragen

Nu laminaat ineens vervanger van parket is geworden vindt iedereen het normaal dat het op de vloer in flats ligt.  Geluidsoverlast is nooit verminderd. Ook wordt het geluid geketst waardoor het hol gaat klinken.  Gezien de kat is proper ook een goed argument, dus ga eens op zoek of er nog zwevend parket is. Heel vroeger heette dat Rowi parket. Het is even wennen met lopen want het veert wat door.

Wanneer U vervolgens volop zware kwaliteit gordijnen neemt, onder de meubels schuifviltjes plakt en hier en daar toch een kleed neerlegt, denk ik dat U hier net als vroeger bij parket, mee wegkomt.

la
door laurina2 - Nov 4, 2008 om 11:24
142 Antwoorden / 70 Vragen

Menno en iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag hartelijk dank.

Helaas is mijn vraag niet echt beantwoord ik hoopte tussen de experts een expert te vinden die echt weet of linoleum een harde vloer is.

Ik zal dit nogmaals vragen bij een andere winkel, twee weten meer dan 1 denk dan ,ook zal ik erop uit gaan voor zwevend parket misschien dat dit zeker ook een optie is zoals door Menno aangegeven en hopelijk nog te leveren is.

Groetjes Laurina2

stacey
door stacey - Nov 4, 2008 om 18:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Door de grote variatie aan kleuren en dessins hebben de harde vloerbedekkingen, zoals het linoleum  …….

harde vloeren zoals:Laminaat, parket, linoleum tegel of marmervloeren

Het aanbrengen van zogenaamde "harde" vloerbedekking waaronder o.a. wordt verstaan parket, laminaat en linoleum is niet toegestaan

la
door laurina2 - Nov 5, 2008 om 09:19
142 Antwoorden / 70 Vragen

Na navraag in verschillende zaken kom eruit dat linoleum inderdaad zoals stacy mailde een harde vloer is.Omdat alleen Portaal deze rigide regel handhaaft en niet meer van deze tijd is volgens andere coop. ,gaan wij verder met uitzoeken of hier geen oplossing voor is.Het is complete kapitaal vernietiging en dwarsliggen.Alles kan zo naar de schroop je krijgt dit er nooit zonder beschadiging uit.De hele flat heeft 9 van de 10 laminaat liggen ,waar niets aan gedaan wordt.Misschien dat het lukt via de ombudsman van het Leidsch-Dagblad die het ook een raar besluit vind en het gaat aanvechten.Het is toch van de gekke dat je verplicht word een vloerbedekking te nemen die je niet wilt.Ik stel me er maar op in dat ik deze zaak verlies,misschien heeft een van de lezers ervaring op dit gebied?Het is waarschijnlijk voor Kassa niet interessant genoeg,het is een erg individueel probleem+dat erg erg veel tijd in gaat zitten en ik 1 december het contract ga tekenen.

Groetjes Laurina2

suzyv
door suzyv - Nov 5, 2008 om 10:33
17 Antwoorden / 8 Vragen

Heeft Portaal niet een paar jaar geleden een zwarte prijs gewonnen voor slechtste woningcorporatie in Nederland? Zoiets meen ik me te herinneren. Tja, er lijkt weinig veranderd te zijn. Succes met deze erg vervelende zaak!

la
door laurina2 - Nov 5, 2008 om 13:26
142 Antwoorden / 70 Vragen

Inderdaad,

en het lijkt erop dat zelfs de deurknop zich directeur voelt,de arrogantie naar de klant is stuitend.Maar ja je zult het er mee moeten doen het is nu eenmaal een moloch die de mieren platdrukt tegen de muur.Totaal geen empatie,wie je ook spreekt van deze club.Het wachten is nu op de ombudsman misschien dat hij de deur op een kier krijgt en er normaal geluisterd wordt,alleen zal dat voor mij te laat zijn.Hij heeft al wel aangegeven dat hij als de vloer eruit moet een foto daarvan met een heel pissig stuk over Portaal in het Leidsch-Dagblad voorpagina zal plaatsen.Maar of zij daarvan onder de indruk zullen zijn?

la
door laurina2 - Nov 25, 2008 om 09:27
142 Antwoorden / 70 Vragen

Goede morgen,hier het vervolg op de harde vloeren- gate.Wij hebben het verloren zelfs de inmenging van burgemeester Lenfrink heeft niet mogen baten.Het laminaat is verwijderd,ik krijg vrijdag a.s. de sleutel van het pand,maar.....hier komt het volgende probleem ik heb bij een vorige aanvaarding van een flat(die niet in orde was) en dus geweigerd heb te betrekken, in oktober 989.33 euro betaald.Dit bedrag heb ik na heel veel bellen en iedereen ingeschakeld te hebben nog steeds niet terug.Zij hebben dat bedrag op een verkeerd gironummer van een vreemde gestort.Zij erkennen de fout maar het geld blijft weg.Was het niet zo dat ik grote haast heb dit geld terug te krijgen dan was er geen probleem maar a.s. vrijdag moet ik weer de huur volledig ongeveer 700 euro betalen eer ik de sleutel van de woning krijg.Ik vertik dit dus goede raad is duur, kunnen zij de woning nu aan een ander geven omdat ik volgens hen niet volgens de regels handel.Ik wil deze woning graag hebben ondanks alle toestanden erom heen.Het liefst zou ik naar een andere coop.gaan maar daar zijn de woningen die ik wil hebben dun gezaaid en je zit met het vermaledijde punten systeem .Ik val daar steeds uit de boot!Wie heeft zoveel juridische kennis die mij raad kan geven in deze?De tijd dringt nu echt,ik kan wel een advocaat nemen maar dat kost veel geld.Helluppie ik hoop dat iemand mij goede raad kan geven,

Laurina 2

wk
door wklaroentje - Jun 26, 2009 om 14:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Laurina2,
Iedereen schijnt te denken dat als harde vloerbedekking voldoet aan de TNO-norm, er wat geluidshinder betreft niets meer hand de hand is. Dat is niet zo, zeker niet in complexen die toch al gehorig zijn. Maar als je er wat van zegt ben je een zeurpiet.
Laminaat betekent meer contactgeluiden, een hardere akoestiek en dus een veel betere hoorbaarheid van je leefgeluiden.
Niet voor niets zijn er allerlei gedragsregels om dat te beperken: de viltjes onder de stoelen, sloffen, kleden onder spelende kinderen, etc.Maar lang niet iedereen gaat daar even verantwoord mee om. Ik weet het uit ervaring en ik zou willen dat mijn woningcorporatie zich zou houden aan het verbod zoals het in het huurcontract staat.
En wil je wel zo gehoord worden door je buren? dat tast toch ook je eigen privacy aan.
Met katten een goed alternatief: vinyl met een dempende ondervloer.
Succes,
wklaroentje