gabrielle.l
door gabrielle.l Nov 27, 2011 om 10:17
Huishouden & energie

Loodgieterprijzen

is het normaal dat een loodgieter 45minuten bij je aanwezig is [stond in die tijd ook privé te telefoneren] , voor een lekkage van toilet , hoefde alleen een schroefdop hoeft vast te draaien van reservoir en dan 232,64 euro moet afreken , waarvan 37,- voorrijden ?
heb A&R er over gemaild , maar niets meer van vernomen .
met vriendelijke groet
gabriëlle
[edit redactie, geen persoonlijke gegevens plaatsen]

11197 23 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Nov 27, 2011 om 11:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het uurtarief van zo'n gast zal ongeveer €60 incl. BTW zijn (gokje van mijn kant) net als een automonteur (wit). Als je de tijd aftrekt voor privé telefoontjes, hoeveel tijd hou je dan netto over? Een half uur?
Zag hij binnen 2 seconden dat er alleen maar een schroefdop aangedraaid moest worden, of heeft-ie daar dat half uur voor nodig gehad?
Al met al zou een rekening van hooguit €100 (voor 1 vol uur) of zelfs €75 (netto tijd) gerechtvaardigd zijn, €232,64 is volledig uit de duim gezogen. Is de loodgieter aangesloten bij een branche-organisatie?

ki
door killythebid - Nov 28, 2011 om 12:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo gabrielle

ben zelf loodgieter geweest en jaar terug nu werkeloos helaas
wat betreft het aandraaien van die knelring is belazerij ,voorrijkosten oke ,het uurloon staat op hoogsten €54,- per uur ,en wat betreft dat bellen zullen wel met beunklussen bezig zijn waar ze de hele dag mee bezig zijn heb het zelf mee gemaakt bij mijn baas in beuningen !!
en die zijn nog steeds in dienst !! kost geld !

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 28, 2011 om 12:46
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is zeker niet normaal.
Al hiervoor werden redelijke tarieven aangegeven.
Een rol speelt bovendien ook nog dat, zoals u aangeeft er sprake was van een privé telefoongesprek.

Het bedrijf antwoordt niet. Ik neem aan dat u geen gespecificeerde rekening heeft ontvangen.

Derhalve:
Stel een brief op waarin u uw klacht helder aangeeft.
Geef duidelijk aan wat u heeft ervaren en met name het gegeven van het slechts aandraaien van een schroefdop, de tijdsduur en het privé telefoneren.
Indien u geen gespecificeerde rekening heeft ontvangen, geef dan aan dat u die wenst. Maar geef ook aan dat u het bedrag dat aan u in rekening is gebracht exorbitant hoog vindt en in ieder geval dat gecorrigeerd wenst.
Het kan zeker geen kwaad indien u meldt dat u in deze advies heeft gevraagd bij Kassa-on-line (waarbij ik denk aan het spotje van Tros-Radar met de tas.

Sluit uw brief af met de melding dat u zich alle rechten voorbehoud.
Verzend de brief aangetekend met ontvangstbevestiging.

Dit schrijvend is er nog een aspect dat van belang kan zijn.
Ga na, of doe navraag, dat kan eventueel in dezelfde brief, of het bedrijf is aangesloten bij een organisatie waarvoor een geschillencommissie van toepassing is.

Succes

Gerrit

b.
door b.veld - Nov 28, 2011 om 13:10
5 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - off topic bijdrage verwijderd]

bo
door boemer.31 - Nov 28, 2011 om 13:25
14 Antwoorden / 2 Vragen

voortaan eerst prijs opvragen dan kan je er atijd nog over praten met de loodgieter

rj
door rjw - Nov 28, 2011 om 13:57
3281 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edwardus schreef op maandag 28 nov 2011, 13:14]@b.veld: medische nota's zijn op een geheel ander principe gebaseerd (en wel een heel slechte, namelijk standaard tarieven en niet de werkelijke kosten).
Dat heeft dus echt niets te maken met de nota van deze loodgieter.

Ik denk niet dat je in dit geval kunt zeggen dat standaard tarieven slechter zijn dan de werkelijke kosten. ALs je de werkelijke kosten wilt doorberekenen betekent dat:
- meer administratie, dus hogere kosten)
- complicaties worden doorberekent.

M.n. die laatste is ook weer een mogelijkheid om de inkomsten creatief te verhogen voor de artsen.

Maar we dwalen af, want dit heeft niets met de vraag te maken....

ysmeets
door ysmeets - Nov 28, 2011 om 14:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik kan me niet voorstellen dat deze kosten zo hoog zijn.
Misschien een tip voor de toekomst is vooraf een prijs afspreken. Ik dacht dat de prijs dan door onvoorziene kosten max. 10% (corrigeer me aub als ik het fout heb) mogen stijgen anders zijn deze kosten voor risico van de aannemer.

an
door ankhor - Nov 28, 2011 om 15:49
122 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat is behoorlijk duur. Sprak die niet toevallig Engels? Dat het zo'n Ierse travellers groep was? ;o)
Nu hoor je wel vaker dat mensen het duur vinden als het verwarming of loodgieterij betreft. En dan zeg ik altijd dat zij hun baas eens moeten vragen wat zij hem nou per uur kosten.
Maar in dit geval is het wel behoorlijk aan de hoge kant. Gespecificeerde rekening vragen dus, en de uren controleren, sommige schrijven graag wat extra, kunnen ze onderweg rust houden. ;o)

1paul
door 1paul - Nov 28, 2011 om 16:06
3174 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor u van belang is is wat is er gedaan, alleen een dop vastdraaien is natuurlijk niet meer dan 5 minuten werk, komt bij onderzoeken waar het lek zit zeg ruim genomen 10 minuten mag u een rekening verwachten van 15 minuten werk, dit kan hooguit 25 euro bedragen incluis BTW hierbij voorrijkosten opgeteld zit je nog onder de 60 euro totaal...

Bovenstaand lijkt mij een vrij normaal bedrag voor het gedane werk incluis voorrijden al lijkt ook dit veel, in de voorrijdkosten zit dus ook de reistijd, sommigen rekenen ook nog de tijd dat men onderweg is naar een klus maar dan zou u geen voorrijkosten betalen...

Leg dit bedrag voor aan degeen waarvan u de rekening hebt en dat u dit wilt betalen in een aangetekende brief met daarin de stelling dat u dit een normaal tarief vind en kij dan wat het bedrijf hiervan vind...

Als u rechtsbijstand heeft schakel deze eventueel in of ga naar juridisch loket voor eventuele bijstand in deze...

hu
door hubbwijde - Nov 28, 2011 om 17:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk dom, om vooraf GEEN prijs af te spreken.
Bij mij geen prijs, dan ook geen werk!!

in
door interland - Nov 28, 2011 om 17:37
16 Antwoorden / 1 Vragen

De prijs is zonder meer exorbitant hoog, als de gegevens van gabrielle1 kloppen. M.b.t. de voorrijkosten: een goede monteur kost vandaag de dag, met alle toeslagen, premies (pensioen-ziektekosten-ww-wao etc) al gauw € 40.
Tel daarbij op dat de auto waarin hij rijdt niet gratis is ( de afschrijving), er ook wegenbelasting , onderhoud, benzine en verzekering bijkomt, dan stijgt de prijs al behoorlijk.
Als dan de monteur (voor die mevrouw jammer genoeg ) ook nog salaris krijgt als hij in die auto van zijn bedrijf naar de werkplek toerijdt ( iedereen vindt het voor zichzelf normaal dat je die tijd uitbetaald krijgt, alleen als je de rekening ervoor krijgt schijnen veel mensen te vinden dat dat niet zo hoort te zijn) dan wordt die rekening steeds hoger.En die monteur moet ook nog terug ! Als bedrijf uit Heerlen voeren we regelmatig werkzaamheden uit in Maastricht. Als wij puur de kosten zouden berekenen voor 2 monteurs, heen en terug inclusief de tijd dat ze in de file staan, zouden er al ca. € 130 berekend moeten worden! ( en dan wordt er dus niets verdiend, alleen kosten berekend voor auto en salaris van de monteurs die op verzoek van de klant deze reis maken !).
Anders is het als de monteurs bijgeklust hebben in de tijd van de baas en vervolgens deze tijd bij u op de bon geschreven hebben. Dan ligt wel de oorzaak bij die monteurs, en niet bij het bedrijf.

gabrielle.l
door gabrielle.l - Nov 28, 2011 om 20:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

beste mensen , bedankt voor uw adviezen
het bedrijf A&R loodgieters- en onderhoudsbedrijf , heeft op geen enkele mail van mij gereageerd wat betreft de hoge uurrekening , zelfs niet toen ik mailde dat ik naar kassa zou schrijven .
ik hoopte eigenlijk dat kassa zelf zou reageren , dat zij het bedrijf op hun vingers zou tikken .
voorrijkosten moet je overal betalen , dat weet ik , maar 200,- euro voor 3 kwartier aanwezig zijn , dus ''geen'' materiaal gebruikt , vind ik pure oplichting !

gabrielle.l
door gabrielle.l - Nov 28, 2011 om 21:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

de loodgieter had een pinapparaat bij zich , dus ik heb alles betaald .
als je s'morgens om 9.00uur gebeld hebt voor een lekkende toilet en
pas om 19.45uur iemand komt [ dus de hele dag niet drinken omdat je niet naar toilet durft ] dan betaal je blindelings als alleenstaande lichamelijk gehandicapte vrouw .

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 23:21
16850 Antwoorden / 108 Vragen

ik heb op Google A&R Loodgieters en Onderhoudbedrijven opgezocht, maar ik kon geen email adres vinden (misschien niet goed genoeg gezocht) om te proberen je te helpen. Maar zag alleen bij contact telefoonnummers. Dus kon ik niets "voor je doen". Spijtig.

gabrielle.l
door gabrielle.l - Nov 28, 2011 om 23:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

info@loodgietersbedrijf-aenr.nl
01-09-11 kassanr.s121db referentie 01001002
stond op de rekening ,
vind het erg aardig , dat je me wilt helpen .
in principe gaat het niet om het geld [ alhoewel ] maar voel me zo belazerd !
groetjes
gabriëlle

Em
door Emmap - Nov 29, 2011 om 09:54
162 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien een domme vraag hoor, maar kan je een bedrag dat per pin-transactie is overgemaakt, niet laten terugstorten (storneren?).
Als dat zou kunnen, heb je daar misschien nog een mogelijkheid?

pavoordf
door pavoordf - Nov 29, 2011 om 11:14
519 Antwoorden / 73 Vragen

Op hun website staan geen adresgegevens maar via googelen op het 06-nummer kom ik op

Naam: A&R Loodgieters en onderhoudsbedrijf
Vestigingsadres: Schermlaan 57 -59
Vestigingsplaats: 3021KJ Rotterdam
Internetadres: www.loodgietersbedrijf-aenr.nl
KvK-nummer: 24279986
Vestigingsnummer: 000007942613
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2011 om 11:27
16850 Antwoorden / 108 Vragen

pavoordff, gabrielle heeft gisteren om 23.53u al een mailadres neergezet. Grappig dat redactie dit er nog op heeft laten staan, mag meestal niet, toch?

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2011 om 14:12
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zou (bijna) willen vragen of hij een nieuw toilet heeft geplaatst; ik vind het bedrag, als het waar is wat u schrijft, buitenproportioneel duur en zou de loodgieter om een gespecificeerde bon vragen. Dat hij stond te telefoneren is tegenwoordig heel gewoon; heb zelf mensen voor een reparatie in huis gehad en om de 5 minuten gaat zo'n mobieltje wel af.

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2011 om 14:12
16850 Antwoorden / 108 Vragen

interland, allemaal goed en wel, maar de meeste mensen die een loodgieter laten komen om hun stilletje te repareren gaan natuurlijk niet met een bedrijf in zee die niet "gewoon in de buurt" zijn bedrijf heeft. Als uw bedrijf in Heerlen werkzaamheden in Maastricht uitvoert, zijn dat grote werkzaamheden en dus totaal niet te vergelijken. Dit klinkt meer als aannemer, onderaannemer etc. zoals in de bouwwereld waar een hele groep mensen een project onder handen hebben. U schrijft over zakelijke klanten; niet privé personen - dat kan niet anders.

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2011 om 14:13
16850 Antwoorden / 108 Vragen

gabrielle.l
ik begrijp dat je de vraag nu wilt laten rusten maar wil je een dingetje nog toevoegen: KASSA redactie, deze site dus, reageert nooit, alleen als wij off topic antwoorden gaan geven. Had je dat wel gewild had je rechtstreeks met KASSA contact moeten zoeken, onderaan de pagina en dan had je daar, na je probleem met de loodgieter antwoord gehad van de redactie of ze wel of niet iets voor je konden betekenen. Maar jammer dat het bedrijf niet heeft gereageerd. Heb je alles betaald of een redelijk bedrag of wat? Nou ja, A&R zul je nooit meer te hulp roepen, dat is zeker.

tontoos
door tontoos - Dec 9, 2011 om 22:07
32 Antwoorden / 14 Vragen

Een advies , misschien niet goed maar zoek een beunhaas.
Meestal zijn dat vakmensen, dat is mischien niet goed te praten maar zoals ik begepen heb een gehandicapte vrouw een poot uittrekken is dat wel goed te praten?

pi
door pieter witvliet - Jun 28, 2013 om 12:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een verbouwing had ook ik plotseling een loodgieter nodig en kwam eveneens terecht bij A en R. Fijn dat ze dezelfde dag nog konden komen – als je geen water hebt. Voorrijkosten € 68, wel een heel jaar geldig. Inmiddels had ik zelf een noodreparatie kunnen doen, dus we verzetten de afspraak naar de andere dag. Ik vroeg of het bedrijf normale loodgietsprijzen hanteerde en dat werd mondeling bevestigd. De andere dag werden de werkzaamheden – dit benadruk ik – netjes uitgevoerd. Ik moest echter € 95 per uur betalen, exclusief en voor een paar koperen buisjes € 130, wat ik weigerde, toen kon het ook voor € 80.
Er kwam nog een 2e loodgieter, voor het werk volkomen overbodig, maar toch stonden zijn uren ook op de nota. Ik bood de heren nog een kop koffie aan, die, na omrekening zo’n € 25 per kopje bleken te kosten…
Met dit bedrijf kun je beter niet in zee gaan – of je moet alles schiftelijk vastleggen. Ik was zo stom omdat niet te doen. Au!