majeun
door majeun Feb 10, 2012 om 11:25
Huishouden & energie

Luchtbevochtiger

Hallo allemaal,

Ondanks de waterbakjes aan de verwarming, is er een zeer droge lucht in huis, waar ik veel last van heb.

Nu overweeg ik me een luchtbevochtiger aan te schaffen, maar voordat ik dat doe, wil ik toch vragen of er iemand ervaring mee heeft.

Alvast hartelijke dank voor Uw antwoorden,

Met vriendelijke groet,
Marianne.

3457 9 Rapporteer

mebo
door mebo - Feb 10, 2012 om 13:39
153 Antwoorden / 40 Vragen

Beste Majeun,

Gebruik al vele jaren een luchtbevochtiger van VENTA en dit tot grote tevredenheid.
Kijk even op VENTA.NL

Groet, MEBO

majeun
door majeun - Feb 10, 2012 om 13:58
110 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo MEBO,
Heb op internet gekeken, maar er zijn verschillende types van het merk Venta, mag ik U vragen welke type u gebruikt?

Met vriendelijke groet,
Marianne.

ja
door jannet1977 - Feb 10, 2012 om 14:00
64 Antwoorden / 0 Vragen

Zie hier veel tips en ervaringen.

vladja
door vladja - Feb 10, 2012 om 14:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Kies er een met een behoorlijk waterreservoir van minimaal 5 liter. Ik geef de voorkeur aan echt verdampen, dus verhitting van het water. Dit omdat de verdamper niet altijd aanstaat en er dan langdurig water in het reservoir blijft staan ij kamertemperatuur. Je gaat dat echt niet elke keer leeg en droogmaken, i.v.m legionella. Misschien wat overdreven, maar voel me daar beter bij.

Vladja

mebo
door mebo - Feb 12, 2012 om 11:38
153 Antwoorden / 40 Vragen

Beste Majeun,

Wij gebruiken de Venta LW 44, maar het type is afhankelijk van de ruimte waarin hij wordt gebruikt. Dit staat bij de desbetreffende types aangegeven.

Als u een dosering Venta hygienemiddel toevoegt voorkomt u alle mogelijke problemen. E.e.a. staat duidelijk omschreven bij het middel op de site.

Vr.gr. MEBO

vladja
door vladja - Feb 12, 2012 om 11:40
8293 Antwoorden / 27 Vragen

mebo,

Verdampt dat hygienemiddel dan mee en komt dat dan ook in de in te ademen lucht terecht?

Vladja

mebo
door mebo - Feb 12, 2012 om 11:52
153 Antwoorden / 40 Vragen

Beste Vladja,

Het hygienemiddel verdampt niet mee, maar voorkomt bacterien etc.
Eens in de 14 dgn. maak ik het waterreservoir schoon en vul deze weer met (koud) water en voeg een nieuwe dosis (reukloos) hygiennemiddel toe.

Vr.gr. Mebo

vladja
door vladja - Feb 12, 2012 om 12:19
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zo'n middel lijkt mij wel handig. Dus als al het water verdampt is, ligt het hygienemiddel nog op de bodem of is alles dan leeg?

Vladja

mebo
door mebo - Feb 12, 2012 om 12:45
153 Antwoorden / 40 Vragen

Beste Vladja,

Gelet de grote van het resevoir is deze nooit helemaal leeg en vul ik deze dagelijks bij met water.
Het verse water vermengt zich dan weer met het water waarin hygienemiddel nog aanwezig is. Eens per 14 dgn. de inhoud weggooien, de bak reinigen en opnieuw vullen met water en een dosering hygienemiddel.

vr.gr. MEBO