ju
door juffie1 Jul 1, 2008 om 18:50
Huishouden & energie

Mag een granietenaanrechtblad putjes en luchtbelletjes hebben?

Hallo,

Wij hebben een nieuwe keuken met een granieten aanrechtblad gekocht. In het blad zitten allerlei kleine putjes en soms is het blad een beetje ruw op bepaalde plekjes. Het gaat hier om Chinees graniet. Volgens de leverancier(die de grotere gaatjes heeft opgevuld)zijn die kleine putjes en ruwe plekjes ontstaan door luchtbelletjes die naar de oppervlakte komen en is dit ook heel normaal en kan hij hier niets aan doen. Ik vraag mij af of dit inderdaad normaal is, want een mooi gezicht is het niet. Word ik bedrogen waar ik bij sta?

7648 9 Rapporteer

aquarius
door aquarius - Jul 1, 2008 om 20:26
259 Antwoorden / 63 Vragen

Graniet is een harde en zeer compacte natuursteen die is ontstaan door zeer hoge druk in de diepe aardlagen, waardoor het een van de meest harde en slijtvaste natuursteensoorten is die er bestaat. Graniet kan dan ook alleen maar gezaagd worden met diamantzagen. Diamant is namelijk nog harder dan graniet. Putjes in het blad mogen gewoon niet voorkomen (u bent toch niet in de war met kristallen, want daar staat graniet juist bekend om. Desalniettemin mogen kristallen geen putjes vormen!). Heeft de leverancier het blad verkocht voor echt graniet of voor b.v. petit granit? Dit laatste is een soort harsteen waar putjes wel in kunnen voorkomen. Belangrijk: vraag uw leverancier naar de naam van uw granietsoort (er zijn er zeer vele) en doe dan verder navraag, eventueel ook op internet.

Sukses.

sa
door sanneklok - Jul 2, 2008 om 12:52
49 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo! Toen wij ons granieten aanrechtblad in de nieuwe keuken kregen zat er een grote plasticfles/bus bij met spul dat zorgt voor het voorkomen van de klachten die jij nu hebt. Wij kregen het met de naam van de keukenleverancier erop dus een merk heb ik niet. Het is stroperig spul (HG heeft het denk ik wel) dat je één keer per week er op moet wrijven, laten intrekken en weer uitwrijven en het blad werd er alleen maar mooier van. Wat jammer zeg, is de jouwe niet meer herstelbaar? Ik zou het proberen en zeker de leverancier vragen waarom die je dat niet heeft verteld, dat is het minste wat ze kunnen doen.... Ik hoop dat het nog lukt!                                   Succes!   Sanne

ap
door apparado - Jul 2, 2008 om 13:22
27 Antwoorden / 2 Vragen

dit mag absoluut niet gebeuren !

mijn advies is schriftelijk deze klacht te melden! Laat het hier in ieder geval niet bij zitten !

sa
door sanneklok - Jul 2, 2008 om 13:36
49 Antwoorden / 16 Vragen

Die behandeling heeft het blad altijd nodig en als daar niets over gezegd is dan is dat al de eerste fout van de leverancier. Echt graniet heeft dit nodig om te voorkomen wat jij nu hebt.                           Een aangetekende brief naar de leverancier of is het een aardige waar je het eerst met een telefoontje aan durft?                            Nogmaals sterkte!

Sanne

ma
door mar60 - Jul 3, 2008 om 18:29
15 Antwoorden / 6 Vragen

Hey juffie, Ook wij hebben deze problemen met onze graniet aanrechtbladen en zijn nu al bijna 1 1/2 jaar bezig met de keukenleverancier om tot een oplossing te komen.Daarom ben ik heel erg benieuwd waar jullie graniet vandaan komt, toevallig ook van de firma Tonkers uit Veendam?

labren
door labren - Jul 3, 2008 om 18:39
862 Antwoorden / 0 Vragen

nee er mogen geen putjes of blaasjes in het graniet zitten dan is het blad niet goed gepolijst, terug gaan en een nieuw aanrechtblad eisen, niet laten stoppen zoals ze dat noemen want dat maakt het alleen maar erger.

ju
door juffie1 - Jul 3, 2008 om 18:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reactie. Door jullie ben ik verder gaan zoeken op internet. Ik ben erachter gekomen dat er inderdaad geen putjes of blaasjes in mijn bestelde graniet zou mogen zitten. Mijn keukenleverancier (uit Oud-Beijerland) is vandaag geweest en heeft beloofd om het probleem op te lossen. We krijgen hoogstwaarschijnlijk alles nieuw, al gaat daar wel een tijd overheen, omdat het uit China moet komen. Een klacht indienen loont hier dus wel!

sa
door sanneklok - Jul 3, 2008 om 18:53
49 Antwoorden / 16 Vragen

Als ik bedoeld wordt met "juffie" dan kan ik je vertellen hoe het bij ons is gegaan. Het graniet kwam uit Duitsland en we mochten zelf naar het bedrijf gaan om te zeggen wel stuk we op bepaalde plekken in de keuken wilden. We hadden ook voor de achterwand boven kookplaat en aanrecht en konden de mooiste stukken uitkiezen voor de plek waar wij het wilden en dat werd afgetekend waar we bij waren.

Pico bello regeling en het is nu echt super mooi!                            Groetjes, sanne

ki
door kisurb - Jul 3, 2008 om 20:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo granieten aanrecht bezitters met vlekken en putjes!

Wij hebben ook een nieuwe keuken en ja hoor, en een granieten aanrecht uit China die vol met putjes en vlekjes zit. Als ik er over heen ga met een doek dan erger ik me rot! Wat een lelijk gezicht. Ook al een putjesstopper gehad en een expert met de zelfde smoesjes dat het erin hoort. Wij hebben in het begin geen middelen erbij gekregen om het aanrecht te impregneren, dat kwam te laat......en wij wisten van niets. Wij zullen zeker verder gaan om dit op te lossen want wij zijn verschrikkelijk teleurgesteld!!!