Jo
door JohnBr Sep 21, 2022 om 09:29
Huishouden & energie

Mag Eneco 3,40 per club gas vragen

Er is nu een maximale prijs afgesproken voor gas van 1,50 maar Eneco rekend per 1 okt 2022 3,40 per cuub hoe kan dit

1952 8 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Sep 21, 2022 om 09:34
862 Antwoorden / 3 Vragen

Niet goed het nieuws gevolgd?

Misschien omdat de maximale prijs pas per 1 januari ingaat en heel misschien (dat is het streven van dit kabinet) al per 1 november. Dus ja, dit mag nog want het is per 1 oktober.

Je moet natuurlijk de energieboeren wel de kans geven om dingen in hun systemen aan te passen. Dus je betaalt dan voor de maand oktober 3,50€ per m3 gas.

Patience is a virtue...

ju
door juliomariner - Sep 21, 2022 om 09:36
1331 Antwoorden / 2 Vragen

In het energieakkoord is een prijs plafond afgesproken voor het verbruik van een gemiddeld huishouden. Voor alles wat u daarboven verbruikt betaald u de dagprijs.
Het akkoord is zo nieuw dat de energiebedrijven dit nog niet in hun prijzen hebben verwerkt. Daarnaast gaat het akkoord op 1 november in.

marita5
door marita5 - Sep 21, 2022 om 09:38
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JohnBr ,

Er is nu een maximale prijs afgesproken voor gas van 1,50

Dit gaat pas in op 1 januari 2023 .

Vanaf 1 november verlaagt het kabinet de energierekening van burgers. Op 1 januari treedt een echt prijsplafond in werking. Op welk bedrag de prijs wordt vastgezet, is nog niet helemaal zeker. Er wordt gedacht aan een prijs voor stroom en energie van 1,50 euro voor een kuub gas en 0,70 euro per kWh, inclusief overheidsheffingen. De lage prijs geldt voor de eerste 1200 kuub gas en de eerste 2400 kWh stroom. Wie meer verbruikt, betaalt voor de rest de volle mep.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5334446/prinsjesdag-dit-zijn-de-belangrijkste-maatregelen-uit-de

ne
door neodutchio - Sep 21, 2022 om 10:57
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Gisteren kom het bericht naar buiten dat er een plafond komt inclusief de ingangsdatum en de volgende ochtend al meteen gaan klagen dat het nog niet verwerkt is?

Analoog
door Analoog - Sep 21, 2022 om 12:59
138 Antwoorden / Vragen

Het is nog niet eens officeel bepaald dat 1,50 de prijs gaat worden, daar wordt in de algemene beschouwingen nog over gesteggeld en dan nog, het is pas 1 dag bekend....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2022 om 14:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dat kan, volgt u geen media? Al het nieuws staat hier redelijk 'bol' van en is het vooral een kwestie van grote vraag en in verhouding daarmee te laag aanbod. Vandaar ook nu steeds meer de vraag naar meer sociale economie en minder privatisering.

Ingaande 1 november a.s. geldt als al gemeld een plafond.

me
door mein33 Sep 21, 2022 om 17:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

1 januari 2023 gaat het prijsplavond in werking, althans dat is de bedoeling.
Vanaf 1 november as. kan/mag het maandelijkse voorschot alvast naar beneden worden bijgesteld.

va
door vanlotjegetikt - Sep 22, 2022 om 15:27
809 Antwoorden / Vragen

Gewist.