mi
door mikey5 Jul 25, 2007 om 15:03
Huishouden & energie

Magneet matrassen

bij Mercator een magneetmatras besteld van 1500 euro.

Nu hoor ik van vrienden dat de magneetmatrassen helemaal niet zo goed zouden zijn en dat er een verbod van verkoop zou komen????

Als dat zo zou zijn voel ik mij flink bekocht natuurlijk.

Wie kan mij wijzer maken??

10193 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 25, 2007 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom eerst kopen en dan vragen, dat zou u eigenlijk eerst andersom moeten doen want misschien kon=mt u nu niet meer van de koop af

ve
door verwijderd - Jul 25, 2007 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wat is Mercator ? een `gewone`winkel of internetwinkel of verkoopreisburo ?

En wanneer is het gekocht?

Is het in `gewone`winkel gekocht dan is koop-koop en helaas in dit geval wellicht Miskoop ;-(

Is het gekocht bij een internetwinkel ? dan heb je zichttermijn en kan het binnen 7 werkdagen zonder opgaaf van reden nog retourneren.

Zag dat de matrassen met verkoopreisjes ook aangeboden werden ? Als het hier eenzelfde betreft - (Eerdere vraag )  dan kun je - volgens colportagewet- de koop nog binnen 8 dagen ontbinden.

Colportage- (Wanneer u de koop wilt ontbinden, moet u dit doen via een aangetekende brief aan de verkoper. Dit moet wel binnen acht dagen, nadat de verkoper de koop heeft ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Let op, dit kan de colporteur op de dag van aankoop al doen. )

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 25, 2007 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben toch bang dat u er bij die pseudoartsen/alternatieven er ingetuind bent.
Ik heb eens gegoogled op "magneetmatrassen"en mijn hemel, wat kom ik weer een onzin tegen.
Het zou zelfs helpen bij een vaginaschimmel en bij een hypoglycemie.

Men zegt weleens dat het tussen de oren zit maar daar moet het toch wel erg leeg zijn als men de signalen van die biostabiel, de aardstralenkastjes  en wichelroedelopers als waar ziet.

Wanneer u een adres hebt van de leverancier van dat product dan heeft u op basis van misleiding een kans dat u toch uw duurbetaalde centen terug kan krijgen.
Als u nog niet betaalde dan als de wiedeweerga die bestelling bij die Mercator afzeggen en dus wederom met het argument misleiding!

Bovendien, kijkend op Mercator dan blijkt het zo'n reisorganisator te zijn met verkooppraatjes.

Dus, reageer snel!
Dan kunnen wij wellicht een voorbeeldbrief voor u maken.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 25, 2007 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb deze matras op een reisje van hen besteld op 7-7-7. Nadien hoorde ik pas over een eventueel verbod van verkoop.

Wanneer je zoals ik wanhopig van de pijn en operaties word dan pak je alles aan. De matras heb ik nog niet betaald en wordt pas volgend jaar mei geleverd omdat ik niet gelijk zoveel geld heb.

Dus de opmerking eerst informeren en dan pas kopen vind ik wel erg bot gesteld in dit geval. Ik wil natuurlijk alle hulp om een nette brief te schrijven dat ik de magneet matras niet wil.

Ik zou bij de magneet matras (is een dunne boven matras) een gewone matras krijgen als aanbieding. (ja ik weet dat je die matras toch wel betaald!!) Die matrassen die ze verkopen zijn echt erg goed!

Is het mogelijk dat iemand voor mij een brief kan schrijven waarin staat dat ik de magneet matras niet wil maar wel de gewone matras. Of ze de rekening willen herzien, maar nu met de prijs van de gewone matras?

Ik zie dan niet echt van een koop af maar herzie de koop. Ik heb geen aanbetaling gedaan.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2007 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Is het mogelijk dat iemand voor mij een brief kan schrijven waarin staat dat ik de magneet matras niet wil maar wel de gewone matras. Of ze de rekening willen herzien, maar nu met de prijs van de gewone matras?--

Misschien kun je hier wat vinden;

Brievenwinkel.nl-brief brieven voorbeeld voorbeelden een eerste opzetje voor uw brief

Voorbeeld brieven? vind de voorbeeld brief die je zoekt op mijnbrieven.nl

------Ik zie dan niet echt van een koop af maar herzie de koop. Ik heb geen aanbetaling gedaan. ---------

Feit dat je geen anbetaling hebt gedaan maakt in dit geval niet(s) meer uit, je zit er nu aan vast, dus je zult het moeten betalen.

Je kunt ze vragen of ze de aankoop willen wijzigen, - vragen staat vrij - maar ze zijn dit niet verplicht.

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 25, 2007 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is mercator weer bezig met een leuk busreisje, triest want er is al zoveel voor gewaarschuwd op internet, tv en zo meer. Hier geldt denk ik koop op afstand maar dan moet dat wel binnen acht dagen geanuuleerd worden.. En nee die verkochte matrassen werken niet, wel voor mercator. Cynisch wie betaald er nog voor een biostabil en laat zich door mercator ompraten tot een zeer dure aanschaf als deze. U zal zeker ook wel een paar uur gegijzeld zijn in een verkoop zaaltje, met als dank een plakje kleffe cake.

Ronny.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2007 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb beschreven dat u op grond van misleiding alsnog de koop ongedaan zou kunnen maken.
Dit gaat echter niet op bij het ene wel- en het andere niet willen want dan gaat misleiding niet op.

Kijk, ik persoonlijk vind dat u misleidt bent omdat men claims legt op dat "magnetische"dunne bovenmatras  en dat "bijbehorende"ondermatras  die er werkelijk niet zijn!!

Ik ben ervan overtuigd dat uw pijn beslist niet zal worden verzacht door dit bovenmatrasje en het ondermatras om de doodeenvoudige reden dat er over al die producten die op "reisjes"verkocht worden erg veel klachten op dit internet te lezen zijn (geweest).

Informatie bij een specialist welke matrassen in ziekenhuizen worden gebruikt om het liggen minder pijnlijk te maken lijkt mij een betere keuze en bovendien zijn er genoeg matrassenleveranciers die met uw probleem mee willen denken.

Nu u het een wel en het andere niet wil maakt dat een voorbeeldbrief van het internet geplukt niet te gebruiken is  en dat een gedeeltelijke koopovereenkomst te ontbinden mogelijk is geloof ik niet.

Ook ben ik van mening dat dit soort verkopers tijdens zo'n reisje  keiharde zakenmensen zijn die het woord medeleiden zelfs niet eens kennen en dus u niet terwille zullen zijn.

Aan u de keus!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu weet ik niet wat voor magneet matras je gekocht hebt, maar mijn oudste zus slaapt al jaren op een magneet matras van Nikken. Deze heeft nu zelfs na vele jaren (mijn zus was zeer zwaar en haar partner niet, inmiddels is mijn zus 60 kilo lichter en bleek het matras toch ongelijk te zijn geworden, kuil in haar zijde) Vind ik niet gek, maar Nikken heeft haar onlangs een heel nieuw matras gegeven na jaren t.w.v. 1800 ,- euro. Omdat in de garantie staat dat het matras geen verschil zal geven bij een grote afname van gewicht. Als dat geen service is. Zij was een zware rugpatient en sinds ze op het magneetmatras slaapt heeft ze totaal geen last meer.

Ik zou er ook wel een willen, maar helaas voor mij nog te prijzig.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou verstandig zijn voor vraagsteller en overigen om eens bij de Kamer van Koophandel het woord NIKKEN in te toetsen en eens te kijken naar de lijst van "distributeurs" en daarna met Google NIKKEN in te toetsen!
Weer zo'n MLM-methode maar nu in dit geval met wel erg onzinnige volkomen onbewezen argumenten.
Dat men nog in een god gelooft dat kan ik nog beredeneren maar dit??

Tsja, en dan een matras van 1800 euro!
Dan wil zo'n distributeur natuurlijk zo'n matras wel vervangen!
Immers, 't zijn door die MLM-methode allemaal kleine eigen baasjes die daarom geen enkele klacht kunnen verdragen anders komen die zelf al snel met ook voor hun veel te dure matrassen te zitten!

Ik neem dan ook dit laatste verhaal met een lading zout.
Wat zeg ik? Met een scheepslading zout!

De Vrije Vogel