ro
door rolex1 Dec 31, 2006 om 11:28
Huishouden & energie

Main Energie:?

Deze week heb ik vergelijking gemaakt van de energieleveranciers, omdat de kosten toch lager kunnen.

Zelf zaten wij bij RWE, maar het kan goedkoper.

Nu heb ik gekozen voor Main energie, die 3 jaar schijnt te bestaan. Ik kon geen negatieve feedback, alleen positieve, vinden en heb daarom bij hun de keus gemaakt.

Echter, nu kreeg ik telefoon, dat mijn aanvraag pas 1 maart (1 maand later) in kan gaan vanwege de drukte...!??

Wanneer gaan die 7 dagen bedenktijd in? Per inschrijfdatum of als ik het contract binnen krijg?

1121 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. kunt u deze vraag het beste stelen aan de leverancier zelf. Ik ga er van uit dat de bedenktijd echter loopt vanaf het moment van effectuering van uw contract.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die 7 dagen bedenktijd gaan in op het moment dat u uw contract kan doornemen, want dan heeft u nl. de mogelijkheid om met de voorwaarden accoord te gaan.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Dit staat te lezen in hun voorwaarden;

De leverancier geeft de contractant het recht gedurende zeven werkdagen na

ontvangst van de vastgelegde overeenkomst de leveringsovereenkomst

schriftelijk te ontbinden.

http://www.mainenergie.nl/index.php?moduleID=7&itemID=7&contentID=38

Groetjes,

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Letterlijk in de Voorwaarde huishoudelijke klanten staat het volgende:

* Indien een overeenkomst tot levering van electra of gas totstandkomt als bedoeld in de de wettelijke regeling van koop op afstand (via louter schriftelijk of telefonisch contact of via internet), geldt tot 7 werkdagen na totstandkoming een bijzonder ontbindingsrecht voor de klant.

Naar mijn gevoel gaat de overeenkomst in bij het Ja woord en dan na 7 werkdagen.

gr.

H. v. G.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2006 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rolex1,

In principe gaan de 7 werkdagen bedenktijd in bij een koop op afstand na ontvangst van een schriftelijke bevestiging van een overeenkomst waarin staat hoe en binnen welke termijn je kosteloos kunt annuleren. Echter: er zijn overeenkomsten die onmiddellijk ingaan na het drukken op de ja knop en dat is vaak zo (maar niet altijd) in de wereld van de energie- en telecombedrijven. Hier is daar dús geen sprake van, want zoals collega stacey aangeeft staat er duidelijk in de voorwaarden dat de bedenktijd ingaat na ontvangst van de overeenkomstvoorwaarden.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 09:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht dus maar op de papieren en lees ze eerst maar eens door.

Het is jammer, dat het contract pas 1 maart in gaat, dan zijn de "dure" wintermaanden al voor bij.

Is er niemand, die ervaring heeft met Main Energie?

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees de antwoorden zo eens door en mis een belangrijk deel namelijk;

De kostprijs van elektragebruik is 1 en mag wellicht wat goedkoper zijn dan bij een concurrent maar......... uw rekening is niet alleen voor verbruik!
Ook het verveor van stroom, de transportkosten worden apart aan u berekend en die kosten kunnen best weer hoger uitvallen.

Is het een kontrakt bestaande uit electra en gaslevering dan geldt ook hierin weer een splitsing in kosten hetgeen uw rekening nogal onoverzichtelijk zal maken.

Dus nogmaals; goedkoop stroom betekend nog niet een lage afrekening! En dit tesamen met gaslevering geldt dit eens te meer.

Veel spaarlampen en het licht uitdoen na gebruik van een ruimte. geen standby-apparaten/travo's voor apparatuur en (op den duur) aanschaffen van energiezuiniger apparaten,
en voor gas; de verwarming een graadje lager, huis controleren op warmtelekkage's (tocht) en daar met eenvoudige middelen wat tegen doen,   kortom, uw eigen energieverbruik en behoefte een beetje bijstellen zal over het algemeen veel meer besparing opleveren dan de energiekosten.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het afgelopen is met Main omdat ik er aan denk om over te stapen naar hun. Zitten er addertjes onder het gras of niet?

Groetjes,

Truus

ve
door verwijderd - Dec 23, 2007 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Truus, via diverse site's kom je via zoeken zoals ook tros~radar of ga eens kijken op de www.dte.nl  de site van de overheid en vergelijkingsite's hebben vaak ook een forum zoals ernergieprijzen.nl en zo, dus google maar eens en de kleine worden vaak overgenomen en als U daarmee later bij Oxxio komt of gelijkwaardige die zo ook proberen te groeien en dan kom je na deze fusie in de ellende, dus de kleine nieuwe liever niet, want die hebben vaak teveel aanloop problemen en zo!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is al niet makkelijk te vinden wanneer die 7 dagen ingaan. In principe is dat nog een kleinste probleem. Je krijgt de rekening toch pas eerst aan het eind van de maand en zijn die 7 dagen al voorbij. Ik heb ook gezocht naar Main Energy beoordelingen en gevonden. prima beoordelingen

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet wel dat de kans vrij groot is, dat de zeven dagen bedenktijd voor TS inmiddels voorbij zijn.

Wat voor zin heeft het nou om een topic van 5 jaar oud weer op te snorren? :S

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op woensdag 17 aug 2011, 16:53: Ik weet wel dat de kans vrij groot is, dat de zeven dagen bedenktijd voor TS inmiddels voorbij zijn.

Wat voor zin heeft het nou om een topic van 5 jaar oud weer op te snorren? :S

Sommige problemen zijn niet tijd gebonden. 5 jaar geleden kon ik er nog niet over meepraten of beter gezegt heb ik me er niet in verdiept

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou gijssie81, hoop dat je niet in alles gaat verdiepen en die oude zooi leest maar er niet op reageerd. Komt niet zo verstandig over.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@rapil,

Even beter lezen: gijssie81 reageert op top100live die reageert op een ruim 4 1/2 jaar oud topic. Niet erg zinvol.