se
door sergehansen Apr 11, 2006 om 19:08
Huishouden & energie

Marizon keukenmontage bedrijf

Ik heb via bemmel en kroon een keuken gekocht. Ik wil die ook laten plaatsen en Bemmel en Kroon komt met dhr Gouloose van het bedrijf Marizon uit Dordrecht. Om een afspraak te maken voor het plaatsen neem ik dus contact op met deze man. ik moet ook nog het e.e.a aan leidingwerk laten verleggen en vraag aan deze man of hij dit ook kan. Dit is geen probleem en we maken een afspraak om het meerwerk te bekijken. Er moet een gaskraantje komen, wat stop contacten verlegd worden, een afvoer verplaatst en een extra groep voor de vaatwasser worden gelegd. Hij kon geen prijsindicatie geven maar de offerte zou volgen.

Vandaag de offerte gehad bijna €700 en dan komt het plaatsen van de keuken er nog bij. Ten eerste is de offerte nauwelijks gespecificeerd te weten elektra aanpassen en afvoer en waterleiding verlegen. Ten tweede moet er contant worden betaald na plaatsing????????? Is dit normaal? Ik vermoed dat hij dit zwart wil laten uitbetalen. Ik heb hem gebeld om dit min of meer te checken. Ik vraag hem naar garantie op de onderdelen. Hij zegt dat ik een jaar garantie heb maar hoe weet ik dit zeker staat nergens? En op de vraag of ik nog een bonnetje krijg van de betaling zegt hij dat hij die na plaatsing nog opstuurd??

Kent iemand dit bedrijf of deze man en is dit wel te vertrouwen??

342 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 11, 2006 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi serge, Ik ken dit bedrijf niet ,ik ken de Heer Gouloose niet ,maar de manier is dat u mits er een goede tekening is van de te plaatsen keuken e.e.a. door een plaatselijk installatie bedrijf laat doen ( een erkend bedrijf ) mocht er op termijn een probleem zijn kunt u daar op terugvallen .Laat de Heer Gouloose nu maar de keuken plaatsen dat is zijn specialiteit .succes fred

ve
door verwijderd - Apr 11, 2006 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag  Serge,

zoals u het beschrijft, klinkt dit niet echt bonafide. Een echt bonafide bedrijf zal u (meestal) achteraf een rekening sturen.

Alleen al die opmerkingen: direct betalen en de bon wordt opgestuurd..... Ik zou met zo iemand absoluut niet in zee gaan.

Als hij die keuken plaatst in opdracht van B&K, heeft u in principe niets met de deze man te maken en kunt u bij eventuele klachten achteraf bij B&K terecht, die daar dan verantwoordelijk voor zijn.

Echter als u zelf de opdracht moet geven voor plaatsing van die keuken aan deze man, zou ik toch maar eens nog andere personen/bedrijven vragen en een offerte laten maken, zodat alles zwart op wit staat.

Gaat u toch in zee met die man, laat alles zwart op wit zetten en vraag alsnog om een gespecificeerde offerte.

Zorg ook dat u een officiele nota krijgt van hem (gelijktijdig met de betaling), dus met de naam/stempel van dat bedrijf er op + de garantietermijn en voorwaarden. Hij is verplicht om dit gelijktijdig af te geven, dus direct na betaling. Trap niet in allerlei smoesjes van zo iemand.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 11, 2006 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van belang is of de montagekosten van de keuken ook duidelijk in de offerte van B&K zijn vermeld, want uit uw verhaal maak ik op dat dit mogelijk niet het geval is. Als er dan iets mis is met de montage van de keuken kunt u daarvoor niet terecht bij B&K.
De offerte voor de werkzaamheden gasleiding verleggen en kraan monteren, electra contactdozen en leidingen aanleggen, een 380 groep met contactdoos plaatsen (draad trekken vanuit meterkast en plaatsen van automaat) en de waterleiding verleggen lijken me op zich niet hoog en het is bij dit soort montagebedrijven vrij normaal om contant af te rekenen bij oplevering. Uiteraard kunt u dit werk ook op basis van de juiste tekeningen door een erkende  installateur laten verrichten. Van een besparing op de kosten zal geen sprake zijn.
Het plaatsen van een keuken is minder eenvoudig en dit kan qua werk varieren van 1 dag tot 2-3 weken. Ter voorkoming van een probleem zou het voor u het beste zijn als alle werkzaamheden via B&K uitgevoerd en afgerekend zouden worden en hierbij spreek ik uit ervaring.