Meterstanden
Namens mijn zoon het volgende:
Vorige week heeft hij de meterstanden aan Essent doorgeven. Daarbij bleek dat hij meer dan 21.000 kwh meer verbruikt zou hebben dan vorig jaar. Hij helemaal in paniek natuurlijk en veel gebeld met Essent, nou ja met het callcentre. De meter draait razendsnel, maar de electricien van de woningvereniging vond het wel normaal. Alle groepen een voor een aan en uit gezet. Bij de keuken draait de meter het snelst. Alle apparaten, op de boilers na, uitgezet. De meter draait met een enorme snelheid. Ik heb zelf een soortgelijke oude meter (1968) en die draait veel langzamer. Er is een meterijking aangevraagd, maar we hebben er niet veel vertrouwen meer in. Dat komt doordat er deze week gebeld werd door Essent met de mededeling dat het stroomverbuik 'slechts' 6000 kwh zou zijn. Nog altijd zo'n 1500 kwh meer dan vorig jaar. Waar die gegevens vandaan komen weten we niet.
De vraag is: Moet mijn zoon de rekening vooruit betalen als niet duidelijk is of de meterstanden wel kloppen? Dat kan hij namelijk niet. Wat te doen?????
Hij heeft zelf de meterstanden doorgegeven via de telefoon. Toen bleek dat hij veel meer verbruikt zou hebben dan vorige jaren. Volgens Essent waren de standen die bij de vorige afrekening gebruikt zijn geschat, omdat mijn zoon één maand een andere leverancier heeft gehad. Daarna is hij weer terug gegaan naar Essent.
Als uit de test blijkt dat de meter veel te hard loopt (check verbruik per apparaat en kijk of dat klopt met verbruik op meter) dan is ijking van de meter de enige oplossing. Op welke wijze is het verbruik door Essent nu eigenlijk bepaald (schatting of controle van de meterstand) ?
Inderdaad per groep gaan uitzoeken van de stroomvreter is, daarna binnen de groep steeds een apparaat uitzetten, totdat je het juiste apparaat hebt. Is het gewoon een apparaat dan kan je volgens mij niet de energie leverancier aansprakelijk stellen. Is dit het niet, dan een electriciën erbij halen. Misschien is inderdaad de meter stuk.
Succes
Beste Yvonne09,
In uw bericht van 14 september op dit forum geeft u aan dat uw zoon een hoog verbruik op zijn jaarafrekening heeft.
Graag wil ik telefonisch contact met u of uw zoon opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u het klantnummer van uw zoon mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik de contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u of uw zoon op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Annemarie
Essent medewerker
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer