li
door licht50 Jun 6, 2011 om 11:31
Huishouden & energie

Mieren door schuifpui

In 2009 heb ik een kunststof schuifpui laten plaatsen. Sinds die tijd krijg ik zomers hele regimenten mieren in huis. Vorig jaar heb ik de leverancier gevraagd hier iets aan te doen. Ze hebben toen aan de buitenkant kit gespoten om de kieren te dichten en er direct bij verteld dat dit geen afdoende oplossing zou zijn: de mieren zouden zich er weer door heen vreten. En dat klopt.
Op mijn vraag of er geen ander - mierbestendig - vulmiddel is, was het antwoord dat alleen kit toepasbaar was omdat er elasticiteit moest blijven bestaan met het oog op de pui. Vullen met cementachtige materialen was daarom geen optie.
Dus hebben de mieren zich zoals beloofd door het kit heen gevreten en komen weer in colonne binnen, vliegende en gewone en ben ik dagelijks bezig met de bestrijding ervan.
Mijn vragen: is het normaal dat na plaatsing van een kunststof schuifpui deze problemen ontstaan? Kan ik stappen ondernemen om te zorgen dat de leverancier mij van deze problemen afhelpt. Is er een afdoende oplossing?

10413 9 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - Jun 6, 2011 om 12:00
171 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet normaal dat er na het plaatsen van een schuifpui een mierenplaag onstaat. U kunt de plaatsers van de schuifpui hiervoor uiteraard niet aansprakelijk stellen.

Het lijkt me het beste dat u een professionele ongediertebestrijder inschakeld. Kijk hiereens: Mieren bestrijden

Veel succes

vladja
door vladja - Jun 6, 2011 om 13:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=pschaecker schreef op maandag 6 jun 2011, 12:00]Het is niet normaal dat er na het plaatsen van een schuifpui een mierenplaag onstaat. U kunt de plaatsers van de schuifpui hiervoor uiteraard niet aansprakelijk stellen.

Het lijkt me het beste dat u een professionele ongediertebestrijder inschakeld. Kijk hiereens: Mieren bestrijden

Veel succes

Dat is puur reclame. Om mieren te bestrijden hoef je geen bedrijf in te schakelen, dat kan je zelf ook. Genoeg middeltjes te koop en dat consequent volhouden.

Vladja

pschaecker
door pschaecker - Jun 6, 2011 om 13:08
171 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 6 jun 2011, 13:03][quote=pschaecker schreef op maandag 6 jun 2011, 12:00]Het is niet normaal dat er na het plaatsen van een schuifpui een mierenplaag onstaat. U kunt de plaatsers van de schuifpui hiervoor uiteraard niet aansprakelijk stellen.

Het lijkt me het beste dat u een professionele ongediertebestrijder inschakeld. Kijk hiereens: Mieren bestrijden

Veel succes

Dat is puur reclame. Om mieren te bestrijden hoef je geen bedrijf in te schakelen, dat kan je zelf ook. Genoeg middeltjes te koop en dat consequent volhouden.

Vladja

Dat was niet de bedoeling Vladja. Ik heb geen belang bij dit bedrijf.

ma
door marian1975 - Jun 6, 2011 om 13:31
3 Antwoorden / 7 Vragen

hallo,

Ik heb wel een oplossing voor de mieren, bij drogisten kan je een poeder kopen als je die strooit op de plaatsten waar de mieren zitten heb je er gegarandeert geen last meer van.

vladja
door vladja - Jun 6, 2011 om 13:39
8293 Antwoorden / 27 Vragen

pschaecker ,

Dat dacht ik ook al, dat je geen reclame wilde maken.

Maar het middeltjes van de drogist etc. gaat de bestrijding van mieren prima. Dat is sneller en effectiever dan aan die schuifpui gaan sleutelen.

Vladja

li
door licht50 - Jun 6, 2011 om 18:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve mensen,
hartelijk dank voor al jullie adviezen m.b.t. de bestrijding van de mieren. Zelf heb ik ook al een aantal goed werkende middelen gevonden.
Maar heeft iemand antwoord op mijn vraag of het normaal is dat de plaatsing van een schuifpui zo mag gebeuren dat dit soort problemen ontstaan? En wat een leverancier zou kunnen doen aan een afdoende afdichting van de kieren die er nu zijn?
Ik begrijp dat ik de leverancier niet aansprakelijk kan stellen voor het feit dat ik last van mieren heb.

ma
door mardien - Jun 8, 2011 om 01:19
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Licht50, voor mij is het niet geheel duidelijk. Als je een schuifpui hebt, kan dat nooit "mierproof" zij. Die pui moet schuiven dus blijven er kieren voor die beestjes. Overigens al die toestanden van bestrijden is geheel niet nodig. Maar wat mij wel duidelijk lijkt, is ga nu eens gewoon kijken waar die beestjes heen lopen. Mieren hebben nu eenmaal de neiging op allerlei lekkere dingen af te lopen: bijvoorbeeld lekkere kruimeltjes onder je tafel van na het ontbijt, ofwel de "jamvingers" op de deur van je kastje of bijvoorbeeld dat stukje koek dat is gevallen, kijk ook goed in je voorrraadkast in alle zakken en dozen of ze daar zitten, een zak suiker is ook populair, enz. Advies: de komende dagen flink poetsen en zorgen dat er niets zoets meer te halen valt, alles luchtdicht verpakken en dan zijn ze zo vertrokken.
Mardien

nb
door nbw - Jun 8, 2011 om 02:47
521 Antwoorden / 24 Vragen

Begrijp de vraag en het probleem niet. Wat is er zo bizar fout aan dat mieren ons eigen kasteel probleemloos kunnen binnendringen. En iedereen mieren in huis als ongewenste overlast zien die te goed en te kwaad bestreden moeten worden en met of chemie of huistuin oma middeltjes. Eigenlijk moet je heel blij zijn als mieren je huis bezoeken. Het zijn puinruimers en hebben ons mensen nog nooit kwaad gedaan . Gif helpt maar even.Volgend jaar zijn ze terug.En na 10 jaar gif blijven ze komen..

Een betere schoonmaker kun je je niet wensen. Er leven in elke huishouding tal van parasieten en ziektemakers die we niet zien of waarnemen. Maar we zien mieren in ons bezit en die moeten weg want ze zijn vies.

lottesanne
door lottesanne - Jun 8, 2011 om 10:36
438 Antwoorden / 47 Vragen

Het is puur toeval dat na het plaatsen van de schuifpui mierenoverlast is ontstaan. Mieren dringen overal naar binnen. Ik heb zelf een mierenpoeder van HG gekocht. Dit poeder nemen de mieren mee naar het nest en het nest wordt daardoor helemaal uitgeroeid. Werkt perfect en je zou het eventueel nog een keer kunnen herhalen. Wel moet je dit wellicht elk jaar doen.
@nbw: heb je wel eens gehoord van hygiëne?