jovi198_1
door jovi198_1 Jun 10, 2012 om 22:37
Huishouden & energie

Misleidende reclame GAMMA-folder

Enige weken geleden kochten wij voor onze kinderen, en uiteraard ook voor ons zelf een zwembad voor in de tuin, zo'n blauw bad van 'easy-pool' met een afmeting van 245x60cm.

In de folder van de Gamma werd dit zwembad aangeboden incl.pomp, afdekzeil voor 65 euro. Wij dachten dat doen we. Alleen eenmaal thuis naar volle tevredenheid het bad geinstalleerd en de eerste rondjes erin gezwommen. Echter er zit geen afdekzeil in het pakket. Dit stond wel in de folder! Terug naar de vestiging waar we hem hebben verkocht en ook zij bevestigden dat hij inderdaad vermeld wordt maar er niet bij zit, een gevalletje van gewoon pech hebben. Uiteindelijk elders een afdekzeil gekocht.

Tot mijn stomme verbazing staat dezelfde advertentie nu wederom in de nieuwe GAMMA-folder incl. afdekzeil! Een afdekzeil die je er gewoon niet bijkrijgt. Ik vindt dat een gevalletje van misleidende reclame.

Voor de goede orde het betreffende afdekzeil wordt wel geleverd bij het bad van 300x60 zwembad, maar zo staat het niet in de folder!
Je tekst hier...

6733 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeggen dat je daar "rondjes in hebt gezwommen" lijkt mij ook misleiding.

Die folders zijn allang gedrukt. Die kunnen ze niet even zo maar veranderen.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 02:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 11 jun 2012, 00:15: Zeggen dat je daar "rondjes in hebt gezwommen" lijkt mij ook misleiding.

Die folders zijn allang gedrukt. Die kunnen ze niet even zo maar veranderen.

Dat is op zich normaal dat een folder van te vofen wordt gedrukt.

De vestiging(en) moet(en) dan wel bij de desbetreffende aanbieding duidelijk vermelden:
- de afdekzeil wordt nageleverd;
- de afdekzeil wordt u toegestuurd (zonder enige kosten);
- helaas staat in de folder vermeld dat het met een afdekzeil wordt geleverd, dit is onjuist, afdekzeil wordt niet meegeleverd. Onze excuses voor het ongemak.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of ieman er rondjes in gezwommen heeft doet niet ter zaken. Wat er in de folder staat doet wel ter zaken. Mijn advies leg een formele klacht neer bij de winkel.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

tpol schreef op maandag 11 jun 2012, 13:06: Mijn advies leg een formele klacht neer bij de winkel.

AL eerder omschreven is deze klacht al neergelegd bij de betreffende bouwmarkt. Zij hebben het geconstateerd, maar kunnen er niks aan doen. Zijn afhankelijk wat hun moederbedrijf "Intergamma" doet. Laatstgenoemde laat niks van zich horen..

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

jovi198 schreef op maandag 11 jun 2012, 13:21:
tpol schreef op maandag 11 jun 2012, 13:06: Mijn advies leg een formele klacht neer bij de winkel.

AL eerder omschreven is deze klacht al neergelegd bij de betreffende bouwmarkt. Zij hebben het geconstateerd, maar kunnen er niks aan doen. Zijn afhankelijk wat hun moederbedrijf "Intergamma" doet. Laatstgenoemde laat niks van zich horen..

Heb je ze gebeld?

Storkstraat 2 3833 LB Leusden

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even easy pool gekoekeld : en ik vond volgens mij hetzelfde zwembad.
Afdekzeil moet daar apart besteld worden.
Overigens : staat er in de folder niet dat drukfouten zijn voorbehouden ?

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou een brief sturen naar het hoofdkantoor. De vestiging kan er inderdaad weinig aan doen want dat zijn meestal franchise ondernemers.
Het hoofdkantoor kan er wel wat aan doen. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zij niet op uw brief zullen reageren (of heeft u al een brief gestuurd?)
Mijn ervaring met Gamma is dat er altijd een oplossing wordt gezocht als er een probleem is, dus òf een brief òf bellen naar het hoofdkantoor.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

jovi198 schreef op maandag 11 jun 2012, 13:21:
tpol schreef op maandag 11 jun 2012, 13:06: Mijn advies leg een formele klacht neer bij de winkel.

AL eerder omschreven is deze klacht al neergelegd bij de betreffende bouwmarkt. Zij hebben het geconstateerd, maar kunnen er niks aan doen. Zijn afhankelijk wat hun moederbedrijf "Intergamma" doet. Laatstgenoemde laat niks van zich horen..

Hmm dan zou je altijd nog naar de reclame code commissie kunnen.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gamma heeft contact met mij gezocht en de klacht/opmerkingen ten harte genomen. De folders worden inderdaad ver van te voren gedrukt en meestal in samenspraak met leverancier opgemaakt. Als laatstgenoemde dan niet levert wat is afgesproken staat Gamma in zijn hemd.

De kosten voor het kopen van een afdekzeil elders zijn door Gamma vergoed dmv een kadobon.

Ik zeg netjes gedaan Gamma

ve
door verwijderd - Jun 19, 2012 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

is inderdaad een beetje vreemd en misleidend, ik hoop dat je een afdekzeil bij de action hebt gekocht voor nog geen 5 euro meen ik me te herinneren